Unconfigured Ad

Collapse

Futaba S3001BB servoer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • j-gov
    • Oct 2004
    • 198

Futaba S3001BB servoer

Hei, har noen Futaba S3001BB servoer for hånden, er disse greie for bruk i en R50? fram til jeg får råd til digitale servoer ikke til pitch nei
    bruker i dag noen gamle jr servoer, funker upåklagelig, men er noen år, så di må nok byttes snart.
  • NiteEye
    • Dec 2006
    • 20

Jeg brukte noen Futaba S3001 servoer som fulgte med 9C radioen i min Raptor 50. Fortsatt har jeg en av de på throttle. Problemet med de er at en stor elektrolyttkondensator som fungerer som avkopling løsner hvis de får en liten trøkk (hard landing). De er ikke limt fast inne i servohuset, bare loddet fast i to tynne bein til kretskortet. Jeg opplevde at det løsnet, og at det ene beinet på kondensatoren kortsluttet potmeteret, slik at servoen ikke fikk noen tilbakekobling på hvor langt den var kommet, og kjørte helt tilbake. Heldigvis tilsvarte det throttle-cut og ikke flatt jern, og heldigvis oppdaget jeg det på bakken før take-off. Jeg byttet til en av de andre S3001-servoene, men det samme skjedde der. Har reparert de (loddet nye bein) og forsterket festet (med lim).
    Litt off-topic, tilbake til poenget:
    For roll, pitch og kollektiv er servoene er uansett for svake til annet en nybegynner-flyging. Jeg tror ikke det er store forskjellen på Ball Bearing (BB) utgaven.

Comment

• j-gov
      • Oct 2004
      • 198

oki, takk for raskt svar, kan vel lime en å bruke på throttle da, hvis di egner seg til bruk sammen med revloc? evt bruke di jeg fram fram til digitale servoer kan finansieres.

Comment

• muff
        • Oct 2006
        • 855

funker å bruke dette til en "govenor" men selv har jeg en 9254 som min throttleservo sammens med throttlejockey pro. annbefales
        T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
        Yak 54 m ASP65
        Depron vrak ;)
        masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --

Comment

Working...