Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Hei, har noen Futaba S3001BB servoer for hånden, er disse greie for bruk i en R50? fram til jeg får råd til digitale servoer ikke til pitch nei
bruker i dag noen gamle jr servoer, funker upåklagelig, men er noen år, så di må nok byttes snart.
Jeg brukte noen Futaba S3001 servoer som fulgte med 9C radioen i min Raptor 50. Fortsatt har jeg en av de på throttle. Problemet med de er at en stor elektrolyttkondensator som fungerer som avkopling løsner hvis de får en liten trøkk (hard landing). De er ikke limt fast inne i servohuset, bare loddet fast i to tynne bein til kretskortet. Jeg opplevde at det løsnet, og at det ene beinet på kondensatoren kortsluttet potmeteret, slik at servoen ikke fikk noen tilbakekobling på hvor langt den var kommet, og kjørte helt tilbake. Heldigvis tilsvarte det throttle-cut og ikke flatt jern, og heldigvis oppdaget jeg det på bakken før take-off. Jeg byttet til en av de andre S3001-servoene, men det samme skjedde der. Har reparert de (loddet nye bein) og forsterket festet (med lim).
Litt off-topic, tilbake til poenget:
For roll, pitch og kollektiv er servoene er uansett for svake til annet en nybegynner-flyging. Jeg tror ikke det er store forskjellen på Ball Bearing (BB) utgaven.
oki, takk for raskt svar, kan vel lime en å bruke på throttle da, hvis di egner seg til bruk sammen med revloc? evt bruke di jeg fram fram til digitale servoer kan finansieres.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment