Unconfigured Ad

Collapse

Raptor eller Airskipper?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hanzo
    • Nov 2005
    • 845

Raptor eller Airskipper?

Er rimelig deppa, var en Raptor 50SE som gikk for laterlige 3500 komplett med alt her, også boma jeg med et par timer på å få den... Med en tåre i øynene lurer jeg på hva vei jeg skal ta nå?

Det er vel ikke mye som slår en raptor på lokal ekspertise, men samtidig så har jeg greid med flott med Helifreak og eget hode når det gjelder Trexen min. Snakket med Helizone idag, og de anbefalte veldig en Airskipper 50. Denne virket jo meget flott, men litt minus at det finnes lite informasjon og erfaringer rundt modelen (ihvertfall av det jeg har sett). Hører rykter om at deler til Airskipper er dyrt, stemmer dette?

Align slap jo akkuratt sin 600N, og denne er jeg spent på. Er meget fornøyd med min Trex450, og tenkte at det er en bonus at det er en viss sammenligning mellom disse. Elektrisk 600 hadde vært drømmen da, men med 2500,- for et batteri er den ikke mye å tenke på er jeg redd. Men kansje om et par år, og da hadde det jo vært gøy med erfaringen fra 600N.

Jeg er ganske grønn, flyr noen åttetall og begynner å bli klar for min først utendørs loop (klar vil si jeg har en koffert med ekstradeler). Jeg er nok langt unna noe særlig 3D, men er litt svak for metaldeler og bling faktor, slik at en plastik raptor ville nok fort fått endel metalbling på seg.

Finnes det noen kloke ord rundt denne diskusjonen? Jeg er jaggu ikke sikker på hva jeg skal velge... Jeg må ihvertfall finne meg noe større en 450, det funker ikke ute med vestlandsvær.
  • strutings
    • Oct 2006
    • 442

Jeg kan personlig anbefale Raptor. Jeg har selv en ombygd V2 som jeg er veldig godt fornøyd med. Den er også mye enklere å sette opp riktig, sett i forhold til 450, er min mening.

Lukta VELDIG på elektro selv. Og da var det 600n som stod øverst på lista.. men som du sier så er prisen avgjørende, men elektro er kun dyr i innkjøp. I lengden vil elektro komme billigst ut.

Når det gjelder punch på elektro versus glow etc, så syns jeg kanskje elektro virker sprekere, men dette er erfaring fått kun fra video. Vet Tintin her på forumet har begge deler, så han har kanskje er par innspill å komme med
    -=-Trondheim Mfk-=-
    * Raptor 50 Titan (SE)
    * T-Rex 450SE
    * E-Sky CP2 (Solgt)
    * Vortex
    * E-Starter
    * Slow Stick
    * Spektrum DX7

No helicopters were harmed in the creation of this post

Comment

• Mathias
      • Feb 2007
      • 1122

Originally posted by strutings
      Når det gjelder punch på elektro versus glow etc, så syns jeg kanskje elektro virker sprekere, men dette er erfaring fått kun fra video. Vet Tintin her på forumet har begge deler, så han har kanskje er par innspill å komme med
      Tintin har vel "husa full" han!
      Mathias
      Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

Comment

• Per
        • Nov 2005
        • 243

Hvis du vurderer Airskipper så har jo Helizone pris/deleliste liggende ute.
        Ellers er det litt lesestoff her: http://runryder.com/helicopter/f3p1/
        Har satt sammen en sånn selv og det var ikke mye å utsette på kvaliteten der

Comment

• graupnerboy
          • Sep 2006
          • 8

Raptor eller airskipper..

Hvis du er usikker så velg er helikopter som er mye omtalt og som er lett tilgjenlig med å få tak i deler.Raptor har di fleste erfaring med og mange kan veilede deg i riktig retning med henhold til justeringer/ oppsettet osv.osv..Det er bare snakk om hva man kan og hvem som kan hjelpe deg når du trenger hjelp.
          Jeg har fått mye hjelp her på diskusjonforumet.mange vet noe..
          Lykke til med jakten på helikopter..
          graupnerboy

Comment

• strutings
            • Oct 2006
            • 442

Originally posted by Mathias
            Fortsetter det i samme tempo hos meg så må jeg søke borettslaget om å bygge på karnapp på hobbyrommet
            -=-Trondheim Mfk-=-
            * Raptor 50 Titan (SE)
            * T-Rex 450SE
            * E-Sky CP2 (Solgt)
            * Vortex
            * E-Starter
            * Slow Stick
            * Spektrum DX7

No helicopters were harmed in the creation of this post

Comment

• Tintin
              • Jan 2005
              • 4631

Originally posted by Mathias
              Fruen pleier å si "vi skal vel ikke ha flere fly nå vel?" Joda sier jeg, bare et....
              Personlig har jeg aldri skjønt når min rc interesse ble en "vi" greie for det er ikke ofte hun er tilstede når jeg flyr.
              Men ja det er litt dårlig plass der nede i kjelleren, har et rom i huset det ikke er kjeller under som kunne doblet plassen i hobbyrommet. Tror jeg begynner å grave snart. Dessverre tror jeg at jeg må sprenge litt også....

Nåja, sånn umiddelbart vil jeg nok kanskje si at TRexen er en anings mere eksplosiv enn Raptoren min, men den OS Hyper motoren er ikke fintunet så det kan nok endre seg. Rexen er vel en aning lettere om jeg husker rett og vekt har mye å si selv på modeller (helier) som veier 3.5 kg.
              Raptoren er ikke billigere hverken å kjøpe eller fly enn en TRex 600, så lenge man holder seg i lufta. Potensielt kan det bli dyrt om man kræsjer, det er sant.
              En TRex 600 er nok heller ikke billigere å fly med samme forutsetninger. (At man ikke kræsjer)

Om man skal starte med en Raptor 50 eller tilsvarende som fersk og ikke har en annen billigere modell å øve inn ting på så hadde jeg nok kanskje også anbefalt en nitro modell pga at den trolig har lavere kræsjkost (1 tank nitro mot 1 batteri, ellers det samme) og kræsje gjør man.

For meg er den viktigste faktoren for/mot nitro om man har noe sted å fly nitro, det bråker. Jeg får ikke flydd nitro så ofte pga dette og foretrekker derfor elektro som er stille. Når det er sagt så har jeg en sterk mistanke om at det dukker opp en TRex nitro senere på sommeren rett og slett pga et snev av samlermani...

Comment

• Hanzo
                • Nov 2005
                • 845

Har jo Trex450 til å krasje med, sånt at det er dekket inn. Men det blir bare så alt for mange kvelder der jeg sitter og fly simulator fordi det er for mye vind ute. Dette blir kansje bedre på sikt, men jeg så smått begynt med å fly åttetall, og trenger ikke den ekstra belastingen med stiv kuling. Derfor blir det for mye simulator og for lite real life dessverre.

En 50 model er noe helt helt annet i vinden ser jeg, hvordan det er å fly ut over dette (stabilitet osv.) skal jeg ikke si noe om. Men jeg må ha noe tyngre som greier litt vind. Er veldig spent på denn Trex500'en som kommer, men jeg er redd denne også blir litt for spinkel til vestlandsvær?

Derfor blir nok for en 50 model. 600 hadde vært konge, men batteri blir bare for dyrt. Så da er nitro saken er jeg redd, selv om det finnes masse ulemper med nitro (lukt, søl, støy, dilling med motor, behov for autorasjonsøving, kjøpe fuel konstant etc etc etc). Alikevel er jeg redd det er det minste onde i denne omgang. Airskipper 50 ser flott ut, men jeg lurer på om jeg avventer til 600N er tilgjenngelig, og samtidig krysser fingra for at 500 avdekkes innen den tid slik at jeg ser hva som blir det optimale valget.

Comment

• MaxMekker
                  • Nov 2006
                  • 320

TZ50 er jo en billig utgave av raptor, og den er ikke noe mindre stabil enn andre 50 size.

Har både Raptor og TZ merker ikke noen spesiel forskjell på, kvaliteten på de er forsåvidt lik synes jeg.
                  =================
                  Runar Holm
                  www.maxmekker.com
                  =================

Comment

Working...