Unconfigured Ad

Collapse

T-rex 450 eller Mini Titan?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vegabond
    • Jun 2006
    • 1921

T-rex 450 eller Mini Titan?

Har fryktelig lyst på et skikkeli bra el. heli, noen som kan fortelle meg hva som eventuelt er best, og hva hvorfor?

Satser egentlig litt på T-rex 450 se v2, i og med at dæ har holt på med el heli lenger en Thunder Tiger.

Men Raptoren il TT er jo en fin maskin så man kan jo tenkes at de har fått til et lite el heli også.

Har fløyet T-rex noen ganger, og synes den er fin, men har jo litt lyst på en Mini Titan i og med at jeg har en Raptor 50 Titan. liten familie

Noen som kan anbefale no ? samt, hvorfor?

Mvh Robert.
    ~Futaba 10C~

~T-Rex 500 v-bar~
    ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

~Min Cnc byggetråd #1~
    ~Min Cnc byggetråd #2~
    ~Min Cnc byggetråd #3~

~Trondheim Modellflyklubb~
  • ehaga
    • Feb 2005
    • 1173

Hei,

Har hatt en gammel XL som ble bygd om til HDX og metallhode. Nå har jeg fått meg en V2 og det er veldig stor forskjell å fly dem. V2 er mye mer presis og trenger ikke noen oppgraderinger.

TT kjenner jeg ikke til annet enn gjennom det jeg har lest. Ser at noen her på forumet begynner å "blinge" dem. Min erfaring er at dette er dyrt og man bruker masse tid på å sitte å skru å fikle.
    - Erik -

------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Torben91
      • Mar 2007
      • 76

jeg ville selvfølgelig anbefalt trex 450 v2 fordi den er såpass presis og bra å fly med, det er veldig billige deler til den i forhold til andre el helikoptere.
      e-sky lama v3 (solgt)
      e-sky honeybee king 2
      .50 size fly

Comment

• Tua
        • Feb 2005
        • 29

Velg Titan

Thunder Tiger vet hva de gjør når de skal lage Heli. Raptor 50 er vel den mest kjente og brukte modellen de siste årene - det er en grunn til det

Jeg har hatt 3 trexer bla en SE. Ja, det er bra modeller men etter min vurdering ingenting i forhold til en standard Titan.
        Fordelene med jeg ser med titanen er flere -
        -den inneholder et lavere antall deler (spesielt skruer) enn rex'en -
        - dette gjør titanen enklere å fixe og
        -delene til titan er billige.
        -Du kan med et par carbonblader fly alt du klarer uten at du trenger en eneste bling på titanen - du må blinge rexen for at den skal kunne flys heftig, plasthodet er ikke helt bra
        -Titanen er også enklere å både hovre og fly
        - Titanen er enklere å bygge.
        - Pitch overføringen til halen på titan trenger en dråpe olje men er ellers helt genial.
        -Tror Titan er en del billigere også.

konklusjonen min er som de sier på Rema "Det enkleste er det beste"

Comment

• Vegabond
          • Jun 2006
          • 1921

Å du har både flydd t-rex og mini titan? har du begge deler?

Mvh Robert.
          ~Futaba 10C~

~T-Rex 500 v-bar~

~Min Cnc byggetråd #1~
          ~Min Cnc byggetråd #2~
          ~Min Cnc byggetråd #3~

Comment

• Tua
            • Feb 2005
            • 29

mini titan

Ja, jeg og han jeg flyr med, har hatt begge, (og flere versjoner av rexen inkl SE) men jeg solgte trexen for en stund siden. Vi er begge enige om at titanen er rå. Jeg har 39 turer på min titanen uten at det vises. Jeg flyr for tiden også en Raptor 50Titan med QuickUK hode på, den er til raptor å være meget stabil og flyr godt, men titanen er faktisk morsommere og lettere å fly. Her i Bergen selger "alle" rexene sine for å kjøpe titan. Forrige helg var vi 5 på stripen med titan og flere som skulle bestille. Har kjøpt billigbatterier fra Unitedhobbies.com på 1700 mah de flyr jeg ganske nøyaktig 5 minutter med. Da er throttelkurven 100-90-100. Øvelsene er ikke så ekstreme men masse flipper og roller, funnel, ticktocks og en og annen piroflipp (forsøker iallefall er det det går i for tiden.

Jeg har tenkt å bestille en til slik at jeg har en klar hvis jeg skulle komme til å gå i bakken...

Jeg har også en JR Parkmite - den kostet det hvite i øyet, men den har jeg ikke fått til enda. Halen vagger og skruene er så små at den detter fra hverandre i luften (selv om jeg har brukt blå locktite) Har ikke gitt opp enda men er ikke helt lykkelig over å brenne inne med 6 batteripakker som ikke har vært brukt enda

Mvh Stig

Comment

• Vegabond
              • Jun 2006
              • 1921

Hmm.. da går jeg for titanen jeg.. blir vell ikke før ferie pengene kommer.. litt artig å ha titan familien venter på Thunder Tiger Raptor 90 Titan nå :P

Mvh Robert.
              ~Futaba 10C~

~T-Rex 500 v-bar~

~Min Cnc byggetråd #1~
              ~Min Cnc byggetråd #2~
              ~Min Cnc byggetråd #3~

Comment

• Hanzo
                • Nov 2005
                • 845

Jeg har ikke prøvd Mini Titan selv, men Align er nå på ihvertfall fjerde generasjon Trex450, med stadige forbedringer etter ønsker fra folk flest. Se V2 da vel alt det folk ønsker, og en grei nok pris. Jeg tror det er smart å gå for en helikopter med metal, på sikt sies det å bli billigere da metalet tåler langt mer juling.

Trexen har jo en enorm populæritet, alle og enhver har en sånn liggende klar. Jeg ser at Mini Titan får meget bra tilbakemeldinger, og folk er delt på hva som er best. Noen sverger til Minien, andre til Trexen. Mange argumenterer for Raptor pga. all den lokale ekspertisen du finner, men når det gjelder denne størrelsen, er det nok ikke mye tvil om at det er Trexen som har markedet.

Jeg er på min andre Trex, en V2, og jeg kan ikke se for meg at denne blir byttet ut med det første. Den flyr imponerende bra i forholdt til størrelsen, gir meg en 9 minutt med 2170Mah FP batteri, går rett i kofferten sin og kan være med overalt.

Jeg tror jeg hadde gått for en V2 igjen, men er spent på utviklingen av Mini Titan. Jeg liker ikke å være førstemann ut, somregel kommer det endel forbedringer etter noen tusen flygere rapportere tilbake hvordan den funker i hendene til oss dødelige

Mini Titanen har et stor plus da, den canopyen ser ganske rå ut Noen som vet om den passer Trexen?

Comment

• Vegabond
                  • Jun 2006
                  • 1921

Hmm.. blir nok ikke enkelt å velge.. heh..

Mvh Robert.
                  ~Futaba 10C~

~T-Rex 500 v-bar~

~Min Cnc byggetråd #1~
                  ~Min Cnc byggetråd #2~
                  ~Min Cnc byggetråd #3~

Comment

• Mathias
                    • Feb 2007
                    • 1122

Hva med å legge ut en spørreundersøkelse og se hva andre mener?
                    Mathias
                    Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

Comment

• hwm
                      • Oct 2004
                      • 73

har flydd trex 450 se siden februar i fjord og minititan siden februar i år, og plastikk titan flyr like bra som trexen pluss at vedlikeholdet er mye enklere og at du får en titan med motor og regulator og en uten for samme prisen som en trex. da har du faktisk koplett delelager. trexen min kommer aldri til og fly igjen.

Comment

• Vegabond
                        • Jun 2006
                        • 1921

Her kan dere stemme over hva dere ville ha kjøpt

http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=15943

Mvh Robert.
                        ~Futaba 10C~

~T-Rex 500 v-bar~

~Min Cnc byggetråd #1~
                        ~Min Cnc byggetråd #2~