Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
jeg har tenkt litt på Governor, jeg er ikke helt nybegynner.
men har jeg noe nytte av en Governor ennå ? eller får jeg mere nytte av den seinere når jeg blir en bedere flyver?
men det er moro med litt utstyr og
Governor tar over for thorttle kurven slik at rotorturtallet vil være konstant uansett. Er du over "hovrestadiet" vil en Governor gjøre flygingen klart mer "behagelig" Det er også lettere og prøve seg fra med hvilket turtall som er best for maskina. En annen fordel er lettere turtallsforandring ved de forskjellige IdleUp settingene.
Min mening: En Governor er "relativt" billig (1.100,- for Futaba sin) og har du først en i ett helikopter, har du det fort i de andre og... (ja jeg snakker av erfaring...)
I begynnelsen da jeg hadde kjøpt Governoren hadde jeg en JR 5007 servo. Den er ikke så rask og er heller ikke beregnet for "kjappe" bevegelser. Det er med Governoe som med gyro: den kompanerer for bevegelser/hastighet. Med andre ord vil den gi en del signaler til servoen. Det man må tenke på da er "slitasjen" på servoen. JR 5007 servoen ville antageligvis si takk for seg etter en stund siden den ikke er laget for en slik "håndtering". Det er det ene, det andre er hastigheten. Governoren bruker 0.22 sek for håndtering av signalene og JR 5007 servoen bruker 0.24 sek. Med andre ord vil "responstiden" bli 0.46 sek. Nye Governorer som lages nå er faktisk laget med støtte for SuperServoer. Hvor mye den kan dra er ikke vesentelig her.
Så til min mening: For de fleste flytyper (ikke type Jason Krause...) vil en standard servo på 0.19 sek være god nok. Det man heller bør tenke på er kvaliteten på servoen, vil den tåle "håndteringen" av Governoren over lengre tid?
Du behøver ikke kjøpe den råeste servoen, men styr unna de aller billigste (som vanligvisblir brukt til throttelen)
Hei, jeg har et "dumt" spørsmål her til dere heli-gutta. Har jeg misforstått helt, trenger man ikke throttle-kurver når man har governor? Jeg er, som dere skjønner, temmelig fersk i heli-verdenen (ca. 2 mnd.), men jeg er fasinert av teknikken og liker nye "duppedingser".
Er det forresten noen som vet om det går å programmere radioen (JR 38 slik at jeg styrer dual-rate på gyroen (Fut. 501) med Idle-Up bryteren. Blir ikke helt klok på manualen. Synes det er litt tungvint å bruke retract knappen. Det er vanskelig nok og fly om man ikke må huske å slå over to brytere. Jeg har lenge igjen til jeg "trenger" å bruke dual-rate funksjonen så jeg har god tid til å forske selv på radio-programmering, men det er alltid hyggelig med litt hjelp.
Jeg har handlet derifra før og det er god service.
Originally posted by Godseieren
Har jeg misforstått helt, trenger man ikke throttle-kurver når man har governor?
Det er helt riktig. Governoren "overstyrer" throttle kurven slik at den ikke har noen funksjon. Men... still inn throttle kurven som om man ikke hadde noen Governor i tilfelle den skulle "feile" og man må slå over på den manuelle throttle kurven.
Jeg har skrevet litt om throttle og pitch kurvene her:
Det tar vanligvis 2 til 3 dager. De tar £5 som er 65,- NOK. Governoren inkl. eng. moms og frakt kommer på 821,- NOK Hvis de trekker fra en engelske momsen og den norske kommer på blir det 864,- kroner. Her er ikke en eventuell toll lagt til. Eksakt hvordan tollreglene er på noe slikt er jeg ikke sikker på.
Jeg sjekket litt www.rcmarket.org De forhandler disse Governorene. Nå i jula har de tilbud på Throttle Jokey for 65? -> 560,- NOK Jeg har bestilt div. derifra og han sender uten problem som "privatpost" uten fakturaer... Kontakt Alex der. Han hjelper til med det meste!
Legger til: Ser at forumet gjør om Euro tegnet til ? Prisen er 65 Euro
Her er noen linker til sider som er meget bra, dette er meget seriøse heli nettsteder\webshopper. De fleste av oss i www.larvik-helikopter.com
handler fra disse.Det er ikke nødvendig å handle her i norge med de prisene som norske butikker opperere med, det tar ca 2>5 dager å få varene fra disse nettstedene.
Enig! To bra nettbutikker det. Flere av de utenlandske nettbutikkene er meget bra med rask leveringstid. Man bør jo absolutt vurdere det siden det er like rask leveringstid, god service og med rimlige(re) priser...
Må jo ta med at dette er jo en vurderingssak fra gang til gang.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment