Unconfigured Ad

Collapse

Hva kommer etter loops or rolls?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hanzo
    • Nov 2005
    • 845

Hva kommer etter loops or rolls?

Begynner å ta seg opp flygningen om dagen, er ute hver dag det er vind til det, og flyr en times tid på simulatoren. Har gått fra å forsiktig hovring til loops, rolls, 540 graders stall turns og litt sånt på et par måneder.

Men hvor går turen herfra? Hva er det neste steg jeg bør begynne å jobbe med? Hovring går meget greit med hale og nese mot meg, sidene må jeg nok jobbe endel med enda. Andre tips til øvelser som er bra på mitt nivå?
  • muff
    • Oct 2006
    • 855

inverted hover? alle veier,
    T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
    Yak 54 m ASP65
    Depron vrak ;)
    masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --

Comment

• Kingfisher
      • Feb 2006
      • 833

Jeg tror vel at det er en rekke øvelser som kommer før inverted. Jeg tror mange med mye erfaring vil si at en skal lære seg basic øvelser før 3D øvelser. Logisk synes jeg.
      Jeg tar meg selv i å gå for fort frem, med loops, rolls og flips, før jeg behersker jevne sirkler og figur 8.
      Så nå er sistnevnte som gjelder og jeg prøver å følge denne listen i progresjon.

Autorotasjon bør definitivt læres, og helst før du blir tvunget til å lære det. Jeg ble tvunget, og det gikk så som så. Etter det har jeg prøvd så godt jeg kan i praksis å simulere auto, uten å ta skrittet helt ut. Det skyldes at jeg ennå ikke har funnet ut hvordan jeg skal kunne ta "bail out" med elektro, govenor og softstart.

Stein

Comment

• ehaga
        • Feb 2005
        • 1173

Hei,

Er veldig enig med nilste angående å fly bra i stedet for å rote seg inn med masse avanserte øvelser.

Utover dette er det to ting jeg ville lært meg før du tester inverted. Flips og autorotasjon. Flips kan hjelpe deg å gå inn og ut av "inverted hover". Autorotasjon vil du få behov for før eller siden. Bare se for deg at du begynner å trene på inverted og så henger klunk'en seg opp.

En øvelse som kan være kul er "kubansk 8-tall". Du gjør en loop og når du er over toppen tar du 1/2 roll. Deretter går du rett inn i en ny loop med tilsvarende avslutning.
        - Erik -

------------------------------------------
        Logo 600SX + 6003D
        Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Hanzo
          • Nov 2005
          • 845

Flyr elektro, har ikke hatt behov for autorotasjon enda

Men det er vel kansje en grei ting å lære seg uansett, og elektro er jo ikke feilfritt det heller selv om det nok er mindre motorfjusk.

Comment

• affa
            Administrator
            • Jul 2002
            • 5878

Perfeksjonering av de 2 øvelsene og kombinasjoner av disse?

Comment

• geirgr
              • Jan 2007
              • 417

Jeg har brukt en del tid på å lære meg noen av øvelsene for F3C. De ser ikke så veldig kompliserte ut, men det er mye trening for å få dem bra. Også kjekt å fly igjennom på SIM et par ganger før man begynner med de heftigste piroøvelsene som man sikkert aldri tørr gjøre på stripa Har du fått taket på F3C, så er du klar for det meste. Et problem med F3C er at det kan være litt kjedelig å trene på, og ikke minst å se på.
              Geir G
              -----------------------------
              T-Rex 600N Pro VBar
              Raptor 50 Titan
              T-Rex 450SE
              Spektrum DX7
              -----------------------------

Comment

• Mathias
                • Feb 2007
                • 1122

Er softstart slik at ESC ikke tillater hyperrask throttlestart?

Fordel med softstart?
                Mathias
                Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

Comment

• Kingfisher
                  • Feb 2006
                  • 833

Originally posted by Mathias
                  Er softstart slik at ESC ikke tillater hyperrask throttlestart?

Fordel med softstart?
                  Fordelen med softstart er at en, som uttrykket sier, får en myk oppstart uten risiko for stripping av nylongear. Kontronic Jazz Esc's har fått ord på seg for å ha en fin, jevn og rask softstart. Jeg har prøvd både CC HV-85 og Jazz 80-6-18 og synes vel at begge har fine softstarter.
                  Problemet, kanskje, er at hvis en switcher til throttle hold, autoroterer og deretter ønsker å avbryte(throttle hold off), tar det for lang til å spoole opp igjen.
                  Alternativet er å ikke bruke softstart, switche til throttle hold, autorotere, avbryte(throttle hold off), og at det raske innslaget fra motoren medfører strippede nylongear. Jeg har heller ikke prøvd en vanlig loppstart uten softstart. Men det er vel kanskje det jeg må gjøre for å få bekreftet eller avkreftet om jeg stripper noen tenner. Jeg er bare redd for at det er det er det som i praksis vil skje.
                  Muligheten til å slå av softstart er vel først og fremst beregnet til bruk på fly.

Som sagt, jeg har ikke tatt sjansen på å prøve dette på 600'en. Men hvis noen har gjort det, hører jeg gjerne om hva resultatet ble.
                  Det autoroteres både med 450'ien og 600'en, men det er vel kanskje av personer som er så bevandret i dette at de ikke trenger å ha en "bakdør", som en bailout er. Noen sier også, ved spørsmål, "just go for it". Vel, vel.

Stein

Comment

• Mathias
                    • Feb 2007
                    • 1122

Originally posted by nilste
                    Muligheten til å slå av softstart er vel først og fremst beregnet til bruk på fly.Stein
                    Så det er ikke vanlig å ikke bruke softstart på helikopter?
                    Mathias
                    Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

Comment

• Kingfisher
                      • Feb 2006
                      • 833

Originally posted by Mathias
                      Så det er ikke vanlig å ikke bruke softstart på helikopter?
                      Jo det er vanlig. Som sagt: Muligheten til å slå AV softstart er vel først og fremst beregnet til bruk på fly.

S

Comment

• Kristian
                        • Sep 2006
                        • 109

Program

Jeg vil anbefale deg å ta en titt på sport programmet! Er morsomt å ha noe konkret å trene på! Der har du også autoen til slutt. Hadde vært hyggelig og sett noen nye ansikter på konkurransene også!
                        -Futaba 14 MZ
                        -2 JR Sylphide 90 med Funtech Staysee kropper
                        -Robbe Futura Nova
                        -Robbe Futura Contest
                        -Schlüter Champion
                        -Schlüter Mini Boy
                        -Schlüter DS22
                        -Century Ninja ProMaster
                        -TSK Mystar 46
                        -X-Cell 40
                        -Ikarus Piccolo
                        -ZN Line Synergy
                        -BVM Aggressor
                        -Cheveron 60 på flotører
                        -Yoshioka Model Factory Viking 40
                        -Donut models Nexus
                        -noen biler og båter

Comment

• retlaw
                          • Jan 2007
                          • 896

Jeg ville ha gått inn for inverted.. Er omtrent i samme stadig som deg og driver med å lærer meg det.. Har øvd mye på G3 og er ikke så vanskelig når det først sitter. Men øvd mye.. Hvis du har realflight så trykk på C i tastaturet slik at du kommer i chase modus. Så fly høyt opp og over i iverted(Slik slipper du alle krasjene/restartene og blr ikke så fort lei). Har fått mye utbytte av inverted. Spesielt når jeg gjør en feil og må rette meg opp så trenger jeg nå mindre rom. Har du lært deg å fly bekklengs?? Øvd på å fly bekklengs i 8 tall.. Syntes det var mye vanskligere enn inverted.
                          Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

walter@retlaw.no

Comment

Working...