Announcement

Collapse
No announcement yet.

trenger litt hjelp angående simulator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • trenger litt hjelp angående simulator

    hallo har fått til hus realflight g3.nå,men sliter litt med å sette opp min egen radio ,har en pcm9x2,er det noen andre med denne radioen som kan forklare hvordan du/dere har satt opp radioen ?tenker på flightmode 1 og 2og normal mode,trottelhold slik at en kan trene auto!disse funker i hytt å vær på min radio,heliet svinger seint til sidene når jeg flyr,håper noen kan hjelpe meg her takker for svar
    TREX 700N FBL beast X,reactor x,
    TREX 700N FBL beast X ,reactor x
    TREX 600N FBL 3G align.
    jr11x:--))

    http://sokndal-modellfly.com/

  • #2
    Nr 1 er å sette radioen til et fly uten noen mikser/kurver etc ihht manualen.
    Deretter må du vel mappe/calibrere litt.

    Comment


    • #3
      Originally posted by phammers
      Dette er ikke enkelt å forklare, men jeg kan gi deg litt input.

      Først og fremst bør du bruke søkefunksjonen i forumet. Søk på "realflight", og les alle trådene som handler om Realflight og ekstern radio.

      Når du bruker Interlink kontrolleren (den som følger med), fungerer denne bare som en joystick til PCen. Alle mikser og funksjoner skjer i software på RealFlight.

      Du har 5 proporsjonale kanaler på Interlink-kontrolleren (de to stikkene + vriknappen) og 3 brytere, hvorav én har tre posisjoner.

      Når du kobler din radio til RealFlight kan du bare overføre de signalene som du kan ta ut på en PPM-mottaker. Dvs alle stikker og brytere som overføres direkte til en mottaker, kan leses i RealFlight.

      Eksempelet ditt med Throttle hold og Idle-up, er typisk signaler som ikke overføres til mottakeren. Dette er miksing som gjøres i din radio, og resultatet overføres til mottakeren:
      • Throttle hold - holder igjen throttle-kanalen
      • Idle-up - endrer miksingen mellom throttle og collective pitch


      Så for å få til det du er på jakt etter, så må du slå av alle mikser i Realflight. Dette må du konfigurere pr modell i Realflight. Deretter har du et nitidig arbeid med å mappe kontrollkanaler fra radioen, til tilsvarende på Realflight.

      Hvis du sliter med små utslag, må du kanskje innom en kalibrering?

      Håper dette var nok til å peke deg i riktig retning. Skriv gjerne litt her i tråden etterhvert som du finner ut av ting. Jo mer spesifikt spørsmål du har, jo større er sannsynligheten for å få hjelp på direkten.

      Mvh

      -Pål
      takker for svaret pål det var greit du ville skrive så mye
      TREX 700N FBL beast X,reactor x,
      TREX 700N FBL beast X ,reactor x
      TREX 600N FBL 3G align.
      jr11x:--))

      http://sokndal-modellfly.com/

      Comment


      • #4
        hva mener dere med å mappe litt
        TREX 700N FBL beast X,reactor x,
        TREX 700N FBL beast X ,reactor x
        TREX 600N FBL 3G align.
        jr11x:--))

        http://sokndal-modellfly.com/

        Comment


        • #5
          Du finner det på menyene under controller. Der styrer du hvilken kanal som skal brukes til hva

          Comment

          Working...
          X