Unconfigured Ad

Collapse

Optic 6: så dårlig som folk skal ha det til å være?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fred
    • Jun 2007
    • 61

Optic 6: så dårlig som folk skal ha det til å være?

Er det virkelig så mye problemer med denne senderen som noen vil ha det til?
    Eller er det en ok radio å fly heli med?
    Vil bare si at jeg er helt fresh i dette gamet men har kjøpt meg en Optic 6 sender men ble veldig usikker når jeg har lest noen negative omtaler om denne senderen.
    Hmmm..... Det så ikke billig ut kompis
    T-Rex 600 e (bling)
    futaba gy 601
    futaba 9256
    Spektrum ar 6200

Hurricane 550 (phoenix version)(bling)
    Futaba gy 401
    Futaba 9254
    Spektrum AR7000
  • torb-l6@online.no
    • Oct 2006
    • 5

Jeg flyr selv med Optic 6, og syns den funker greit.
    Er ganske nybegynner, men bruker den til både fly og heli.
    Eneste jeg savner med den er en ekstra kanal til governor.
    Ellers har den funka bra, aldri hatt noe problemer med den
    TZ50

Comment

• fred
      • Jun 2007
      • 61

ble fryktelig rett for at jeg hadde kjøpt katta i sekken, men har ennå ikke fått senderen ennå, men gleder meg til å komme i gang. skal bruke den til en t-rex 450 xl.
      T-Rex 600 e (bling)
      futaba gy 601
      futaba 9256
      Spektrum ar 6200

Futaba gy 401
      Futaba 9254
      Spektrum AR7000

Comment

• torb-l6@online.no
        • Oct 2006
        • 5

Har også flere kamerater som fly med Optic 6 (6 stk), de kjøpte den på gr. av at jeg kunne radioen fra før, og ingen av de heller har hatt noe problemer med den.
        Trur ikke det er en dårlig radio, men mengler kansje noen mixinger+et par kanaler.
        Har vel brukt radioen til sammen to år nå.
        Trur du har kjøpt en grei radio.
        TZ50

Comment

• fred
          • Jun 2007
          • 61

Jepp detvar en lettelse å høre men hvilke mixer er det den mangler da? og hva er det jeg bør være ops på om det er noe i det hele tatt med denn radioen?
          T-Rex 600 e (bling)
          futaba gy 601
          futaba 9256
          Spektrum ar 6200

Futaba gy 401
          Futaba 9254
          Spektrum AR7000

Comment

• torb-l6@online.no
            • Oct 2006
            • 5

Har vel ikke savna noen mixer til heli egentlig, men til fly når jeg har innebygd gløding, slik at jeg kan sette på gløding når v.stikke er på 1/4 gass. Mulig det går an, men jeg har ikke fått det til enda.
            Ellers må du være forsiktig med å bare holde i stanga på tvers bak antenna, da denne har lett for å dette ut (festet er dårlig, brekker lett), og radioen går i bakken.
            TZ50

Comment

• fred
              • Jun 2007
              • 61

takker for alle svarene dine. ok at det er finnes sånne som deg som er villige til å dele erfaring med ferskinger som meg
              T-Rex 600 e (bling)
              futaba gy 601
              futaba 9256
              Spektrum ar 6200

Futaba gy 401
              Futaba 9254
              Spektrum AR7000

Comment

• olle
                • May 2002
                • 708

Nesten ingenting her i verden er så dårlig som noen folk vil ha det til.
                Alle de som er fornøyd, holder kjeft. De som plundrer, ofte grunnet egne tabber, syter og klager for all verden.
                Hva andre mener, lærer du etter hvert har mindre å si. Det er hva du selv erfarer og synest som teller. Men gode tips er alltid nyttige. Det er en annen ting.

Her er noen fakta som hjelper på pulsen:

Her i Norge har vi 4,5 millioner innbyggere. Mindre enn 1/1000 av verdens befolkning. HiTec har vært solgt over hele verden i mange, mange år nå. Hadde det vært noe dritt, så hadde selskapet forsvunnet for lenge siden.

Så en til:

HiTec innstalleres, verden over, i så kostbare modeller at de knapt omtales på dette forumet, og flys av noen av de beste i gamet, uten at de er direkte sponses av HiTec. Tror ikke de heller hadde spandert noe dritt i disse modellene sine.

Så det meste på markedet er bra nok, HiTec eller andre. Det eneste en bør være ops på, er at vi nå for tiden oversvømmes av billige ferdigsett fra særlig China. Radioen i de fleste av disse settene er ikke særlig egnet til større prosjekt. De bør taes for hva de er, og ikke hverken mer eller mindre.

olle

Comment

• Hirobofly
                  • Feb 2006
                  • 70

Hei.
                  Det koker oftest ned til at du får det du betaler for. Forventningen til utstyret har også en tendens til å ligge godt over det man har betalt for.

Grunnen til at man oftest hører "mange" klager på eks Hitec utstyr er at dette utstyret er relativt billig ( i alle fall det som det selges mye av) og det er også god fortjeneste for forhandlerene å selge dette (Nettopp derfor er det jo mange forhandlere som selger dette merket).
                  Mange som kjøper vil dermed medføre mange som har erfaringer (og man hører som oftest bare de dårlige...), men det er ikke noe som tyder på at det mere feil på dette utstyret pr solgte enhet enn for andre.

Eks en billig servo er like god eller dårlig fra hvilken som helst leverandør, og skal man ha profft utstyr så koster det like mye fra både Futaba-Hitec-JR-etc.

Hitec lager mye bra utstyr, ingen tvil om det.

RJ

Comment

• Biggles
                    • Mar 2006
                    • 238

Positiv tråd!

Har Eclipse selv og en kompis har optic 6 - fungerer fint begge to, du har fått deg en bra radio.
                    Enig med forrige - hadde det vært så håpløst så hadde Hitec vært borte.

En annen ting - virker som Hitec får skylden for pilotfeil? Ikke svar på denne, det blir OT.

Comment

• Biggles
                      • Mar 2006
                      • 238

Forrige = Olle

Retter til enig med Olle.

Comment

• -GAS-
                        • Jun 2007
                        • 1323

Originally posted by olle
                        Nesten ingenting her i verden er så dårlig som noen folk vil ha det til.
                        Alle de som er fornøyd, holder kjeft. De som plundrer, ofte grunnet egne tabber, syter og klager for all verden.
                        Hva andre mener, lærer du etter hvert har mindre å si. Det er hva du selv erfarer og synest som teller. Men gode tips er alltid nyttige. Det er en annen ting.

Her er noen fakta som hjelper på pulsen:

Her i Norge har vi 4,5 millioner innbyggere. Mindre enn 1/1000 av verdens befolkning. HiTec har vært solgt over hele verden i mange, mange år nå. Hadde det vært noe dritt, så hadde selskapet forsvunnet for lenge siden.

Så en til:

HiTec innstalleres, verden over, i så kostbare modeller at de knapt omtales på dette forumet, og flys av noen av de beste i gamet, uten at de er direkte sponses av HiTec. Tror ikke de heller hadde spandert noe dritt i disse modellene sine.

Så det meste på markedet er bra nok, HiTec eller andre. Det eneste en bør være ops på, er at vi nå for tiden oversvømmes av billige ferdigsett fra særlig China. Radioen i de fleste av disse settene er ikke særlig egnet til større prosjekt. De bør taes for hva de er, og ikke hverken mer eller mindre.

olle
                        Helt enig med deg Olle Mine erfaringer med Hi-tec er like gode som de andre merkene. De startet opp med dette som leketøy, det er det ikke lenger. Det er en ting da, presisjonen i servoene (av de dyre) er ikke helt som f.eks Futaba. Dette fikk jeg erfare i min Fury 90 med ccpm, men til fly er de helt knall og heli med mekanisk miks.

Når det gjelder radio så er ikke dette på noen som helst måte dårligere enn andre merker, det er bare anderledes å programere og kanskje du mangler en miks eller noe... men sånn er det alltid når man kjøper seg noe....alltid noe man mangler hvis man kjøper seg en 14mz så er nok kjangsene mindre, men da blir jo som regel for de fleste lommeboka helt...helt tom... ække no gøy det heller

Blir du ikke fornøyd med radioen så er det bare å selge den å kjøpe en ny

Mvh
                        Christen Gjelseth
                        Christen
                        http://jetsofnorway.com/

Comment

• spitmk16
                          • Oct 2005
                          • 1367

Hatt min optic i 1,5 år nå og er fornøyd.

Vel, den koster 1000 kr ca, og hva man får for den summen er mye. Syns miksingen fungerer bra, og flyr trex med den daglig. Men nå er jeg rimelig fersk innen heli, og har ikke prøvd 3d ennå.

Man kan ikke forvente at man får en mercedes sender til lada pris.
                          Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• TheBirg
                            • Jan 2004
                            • 692

Finnes jo egentlig ikke god og dårlig kvalitet, jeg mener det burde omtales som feil og riktig kvalitet (Tenk litt over den ! )

Er man fornøyd med det man har er det riktig kvalitet, eller vare om man vil.
                            Fyller ikke det utstyret man har behovene, så ja :
                            Da har man feil utstyr !
                            Ønsker dere en god dag på feltet !
                            Birger Mork

Mine besittelser :
                            Flygreier (Massevis)
                            Heligreier (En Mini Titan)
                            Bilgreier (Et par stk.)

Comment

• bad scientist
                              • Oct 2006
                              • 1506

Jeg elsker min Optic 6. Hvis man lever et enkelt liv og klarer seg med seks kanaler, er litt kreativ med pmx`en, så holder den til det meste av flybruk for oss som ikke flyr 50% size og slikt, eller hjulvisper med alt for mye elektronikk... Fin til hobbybruk. lett å programmere, billig og den tåler litt juling.
                              Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
                              Lillehammer mfk

Comment

Working...