Unconfigured Ad

Collapse

Treblader til T-rex 450SE v2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Elysion
    • May 2007
    • 48

Treblader til T-rex 450SE v2

Har nylig kjøpt meg en T-rex 450SE v2 og har også gått til diverse innkjøp til den, deriblant disse trebladene T-Rex 450 325 PRO Rotorblades.
    Desverre var de tomt på laget for disse hos www.hobbyogfritid.no og jeg fikk en mail om at jeg kunne gjøre om ordren til 315 eller 335 blad istedenfor, eller evt. få avslag på karbonblader.

Jeg skrev tilbake at jeg gjerne var interessert i treblader ettersom jeg er en nybegynner og regnet med at treblader holdt i starten ettersom disse også er en del billigere enn karbonblader (kjedelig å ødelegge karbonblader helt i starten).
    Jeg fikk tilbake følgende svar:

"Heisann!
    Om det er en V2 anbefaler jeg faktisk ikke tre blader i det hele tatt.
    Align leverer ikke lenger disse settene med tre blader.
    Grunnen er at tre blader er sikker opp til 2400 rpm head speed.
    V2 motoren drar disken til mye hørere turtall.

Vet ikke når 325 blader kommer inn."

Er dette sant? Mener å ha lest at 325 bladene var anbefalt i et annet thread, hvertfall i starten.
    Er det evt. noe annet litt billigere alternativ enn karbonblader som jeg kan øve meg med helt i starten?

Takker for svar
    --E-sky Lama v3--
  • Mathias
    • Feb 2007
    • 1122

Tja... høres jo litt rart ut. Align har to kit av V2'en, et med treblader og et med karbon. Mitt kom med treblader.

Tror ikke Align sender ut kit som ikke er trygge å bruke...
    Mathias
    Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

Comment

• Psyko-lefse
      • Feb 2004
      • 1438

Trebladene er ratet til 2400RPM, men er brukt av veldig mange, meg selv inkludert, ved turtall rundt 3000RPM. PRO-bladene fra Align er blant de beste bladene man får til en Trex iforhold til prisen, og har ikke hørt om tilfeller der disse har sviktet i luften.
      Morten Smøraas

Comment

• retlaw