Unconfigured Ad

Collapse

Treblader til T-rex 450SE v2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Elysion
    • May 2007
    • 48

Treblader til T-rex 450SE v2

Har nylig kjøpt meg en T-rex 450SE v2 og har også gått til diverse innkjøp til den, deriblant disse trebladene T-Rex 450 325 PRO Rotorblades.
    Desverre var de tomt på laget for disse hos www.hobbyogfritid.no og jeg fikk en mail om at jeg kunne gjøre om ordren til 315 eller 335 blad istedenfor, eller evt. få avslag på karbonblader.

Jeg skrev tilbake at jeg gjerne var interessert i treblader ettersom jeg er en nybegynner og regnet med at treblader holdt i starten ettersom disse også er en del billigere enn karbonblader (kjedelig å ødelegge karbonblader helt i starten).
    Jeg fikk tilbake følgende svar:

"Heisann!
    Om det er en V2 anbefaler jeg faktisk ikke tre blader i det hele tatt.
    Align leverer ikke lenger disse settene med tre blader.
    Grunnen er at tre blader er sikker opp til 2400 rpm head speed.
    V2 motoren drar disken til mye hørere turtall.

Vet ikke når 325 blader kommer inn."

Er dette sant? Mener å ha lest at 325 bladene var anbefalt i et annet thread, hvertfall i starten.
    Er det evt. noe annet litt billigere alternativ enn karbonblader som jeg kan øve meg med helt i starten?

Takker for svar
    --E-sky Lama v3--
  • Mathias
    • Feb 2007
    • 1122

Tja... høres jo litt rart ut. Align har to kit av V2'en, et med treblader og et med karbon. Mitt kom med treblader.

Tror ikke Align sender ut kit som ikke er trygge å bruke...
    Mathias
    Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

Comment

• Psyko-lefse
      • Feb 2004
      • 1438

Trebladene er ratet til 2400RPM, men er brukt av veldig mange, meg selv inkludert, ved turtall rundt 3000RPM. PRO-bladene fra Align er blant de beste bladene man får til en Trex iforhold til prisen, og har ikke hørt om tilfeller der disse har sviktet i luften.
      Morten Smøraas

Comment

• retlaw
        • Jan 2007
        • 896

Kjører også treblader i 3000rpm.. Har hatt rundt 15 av disse bladene og aldri noen problem.
        Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

walter@retlaw.no

Comment

• Tintin
          • Jan 2005
          • 4631

Originally posted by Elysion
          Align leverer ikke lenger disse settene med tre blader.
          Som det er nevnt så stemmer dette ikke. Denne karen vet tydeligvis ikke hva han snakker om. Det er riktig at de trebladene som har vært merket med max rpm har vært merket med 2400, men som det også sies dette funker helt fint også med høyere turtall.

Align sine 2 450SE V2 sett med treblader:

Om du bruker en 11 tanns pinjong og kjører 100% throttle så havner du et sted rundt 2900 rpm med nyladede batterier, kjører du 90% throttle som max, som duger fint for en som er fersk så havner du på rundt 2600 rpm og det er helt uproblematisk.

En 12 tanns som vel er minste std til det kitet kan du teoretisk klare maks 3200 rpm ved 100 % throttle og legger du deg på 90% i hover har du ca 2900 med en nyladet pakke. 85% thr gir deg 2700 på fersk pakke og det ville jeg anse som helt ok siden jeg selv ligger omtrent der i hover.

Ellers er jo også 335 blader et helt ok alternativ. Den er en aning mer stabil med lengre blader, men jeg hadde ikke kjørt 100% throttle med dem før jeg visste at både motor/esc/batteri klarer det på 12 eller 13T pinjong da lengre blader også er litt tyngre å svinge. De eldre motorene klarte det fint men de har et litt lavere kv-tall.

Comment

• spitmk16
            • Oct 2005
            • 1367

Originally posted by retlaw
            Kjører også treblader i 3000rpm.. Har hatt rundt 15 av disse bladene og aldri noen problem.
            Virker som om Align garanterer seg med å sette langt lavere rpm enn de faktisk tåler, for å unngå at folk klager på dem. Kjent fenomen innen tekstilfabrikkene feks.
            Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• Elysion
              • May 2007
              • 48

Er veldig takknemlig for alle svarene.
              Bestiller heller PRO 325 blader fra Elefun.no også bestiller jeg et par karbonblader fra www.hobbyogfritid.no i tillegg.
              Siden han ikke hadde PRO 325 blader inne, ga han meg heller et tilbud på http://www.hobbyogfritid.com/t-rex-4...203-80092.html. Får de for 220kr som er 55kr i rabbat.
              Får sikkert bruk for noen carbonblader senere og da er det likeså greit å bare kjøpe de nå når jeg får de billigere.
              --E-sky Lama v3--

Comment

• Gorm
                • Apr 2007
                • 33

Jeg ville vært forsiktig med bruk av nevnte Align Pro (tre)blader ved så høy rotasjonshastighet. Har nemlig opplevd at en liten bit ved "festehullet" bare forsvant under flygning. Det hørtes nesten ut som et børseskudd, men heldigvis sto ingen i skuddlinjen, for bladet kunne garantert ha drept noen på sin ferd. Når det ene bladet var borte slo selvsagt det andre i halebommen, resulterende i et "greit delesalg" for Align.

Comment

• strutings
                  • Oct 2006
                  • 442

Originally posted by Elysion
                  Er veldig takknemlig for alle svarene.
                  Bestiller heller PRO 325 blader fra Elefun.no også bestiller jeg et par karbonblader fra www.hobbyogfritid.no i tillegg.
                  Siden han ikke hadde PRO 325 blader inne, ga han meg heller et tilbud på http://www.hobbyogfritid.com/t-rex-4...203-80092.html. Får de for 220kr som er 55kr i rabbat.
                  Får sikkert bruk for noen carbonblader senere og da er det likeså greit å bare kjøpe de nå når jeg får de billigere.
                  Disse HQ-bladene du nevner over her var de første jeg bladene av carbon jeg prøvde. Jeg var VELDIG nybegynner da, men mener det var mye mindre løft i disse enn feks SAB. Uansett så er det tøff litt av de
                  -=-Trondheim Mfk-=-
                  * Raptor 50 Titan (SE)
                  * T-Rex 450SE
                  * E-Sky CP2 (Solgt)
                  * Vortex
                  * E-Starter
                  * Slow Stick
                  * Spektrum DX7

No helicopters were harmed in the creation of this post

Comment

Working...