Announcement

Collapse
No announcement yet.

hva er fordelen med push-pull oppgradering ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hva er fordelen med push-pull oppgradering ??

    lurer på hva som blir forbedret ved å bruke push-pull oppgradering ??har nettopp satt sammen en raptor titan og lurer på dette ,fordi jeg lurer på å sette haleservoen fram !!fikk ikke til halen i dag,heliet rotert helt vilt på bakken da jeg ga på ???
    TREX 700N FBL beast X,reactor x,
    TREX 700N FBL beast X ,reactor x
    TREX 600N FBL 3G align.
    jr11x:--))

    http://sokndal-modellfly.com/

  • #2
    Hei

    Fordelen med push/pull er først og fremst at du belaster servoen din mer riktig. Med løsningen du har på Raptor 50 v2 så vil du få en skjevbelastning på servoen siden staget belaster bare på den ene siden av servohjulet/armen. Med Push/pull så, ja som ordet sier, dytter og drar du samtidig, med samme kraft og fordeler belastningen slik at den tas opp i senter på servoen.
    Når dette er sagt, så tar man ikke livet av en god servo på gamlemåten. Sannsynligheten for at haleservoen din ryker bak på bommen er nok større.
    Jeg personlig foretrekker å ha haleservoen fremme, der det er minst vibrasjon.

    At helien din oppfører seg som du nevner kan ha mange årsaker. Fortell litt om oppsettet ditt, så er det enklere å hjelpe. Men det kan høres ut som om du må reversere gyroen din.

    Mvh
    Last edited by Holger; 02-07-07, 20:42.
    Anders Bruneberg
    Raufoss

    Comment


    • #3
      Originally posted by Holger
      Hei

      Fordelen med push/pull er først og fremst at du belaster servoen din mer riktig. Med løsningen du har på Raptor 50 v2 så vil du få en skjevbelastning på servoen siden staget belaster bare på den ene siden av servohjulet/armen. Med Push/pull så, ja som ordet sier, dytter og drar du samtidig, med samme kraft og fordeler belastningen slik at den tas opp i senter på servoen.
      Når dette er sagt, så tar man ikke livet av en god servo på gamlemåten. Sannsynligheten for at haleservoen din ryker bak på bommen er nok større.
      Jeg personlig foretrekker å ha haleservoen fremme, der det er minst vibrasjon.

      At helien din oppfører seg som du nevner kan ha mange årsaker. Fortell litt om oppsettet ditt, så er det enklere å hjelpe. Men det kan høres ut som om du må reversere gyroen din.

      Mvh
      ja skal jeg reversere gyroen på selve gyroen,er det bare å skru på bryteren?takker for svar
      TREX 700N FBL beast X,reactor x,
      TREX 700N FBL beast X ,reactor x
      TREX 600N FBL 3G align.
      jr11x:--))

      http://sokndal-modellfly.com/

      Comment


      • #4
        Ja, du skal reversere på selve gyroen!

        Hvilken vei peker lead edge på hale bladene dine når du gir Høyre/venstre rudder?

        Og hvilken vei peker lead edge på halebladene når du vrir helien med snuta mot venstre (Helikopteret sett bakfra)

        Du har fortsatt ikke fortalt noe om hva slags gyro/haleservo du bruker. Dette er vesentlig å vite for at noen skal kunne hjelpe deg.

        Mvh
        Anders Bruneberg
        Raufoss

        Comment


        • #5
          Originally posted by Holger
          Ja, du skal reversere på selve gyroen!

          Hvilken vei peker lead edge på hale bladene dine når du gir Høyre/venstre rudder?

          Og hvilken vei peker lead edge på halebladene når du vrir helien med snuta mot venstre (Helikopteret sett bakfra)

          Du har fortsatt ikke fortalt noe om hva slags gyro/haleservo du bruker. Dette er vesentlig å vite for at noen skal kunne hjelpe deg.

          Mvh
          bruker gy401 +s9254har reversert gyroen nå så det var det som skulle til
          TREX 700N FBL beast X,reactor x,
          TREX 700N FBL beast X ,reactor x
          TREX 600N FBL 3G align.
          jr11x:--))

          http://sokndal-modellfly.com/

          Comment

          Working...
          X