Announcement

Collapse
No announcement yet.

et lite ønske!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • et lite ønske!

    Hei var å tittet på 3DX og alle som var der kom nok hjem med samme intreykk som meg, URTOLIG bra!

    men det jeg savner er klasser for oss som virkelig prøver men ikke får helt til. så det jeg mener er at det hadde vært morro med klasser eventuelt stevner for oss som prøver å har lyst å muligens konkurere litt, med øvelser som er overkommelig for oss som ikke har flydd i over 3år.

    Noen av dere som har stripe å mulighet til å arangsjere dette hadde det vært morro om dere hadde tatt fatt i dette å gjort noe med det, tror det bare ville vært positivt for hobbyen. også er det greit at man kan få "konkuranse" trening også, er greit å fly når man er alene på stripa, men nervene er litt større når det er 30stk som ser på, og dommere som skal gi karakter på øvelsene man utfører.

    så det jeg setter på ønskelisten er.

    et helikopter stevne hvor kravene ikke er aller høyst og dommere som kommer fra den norske eliten, jeg tror også dette er noe man kan lære mye av og erfaring man kan ha med seg videre!

    er det noen andre som kan være intresert i noe sånt?
    3d stevne for n00bs eller noe! hehe
    T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
    Yak 54 m ASP65
    Depron vrak ;)
    masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

    "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

    -- Ronny --

  • #2
    Høres ut som en veldig god ide. Du har min støtte ihvertfall
    Morten Smøraas

    Comment


    • #3
      Kjempebra

      Dette er bra. Håper det går an å få til noe sånt ja. Du får stemmen min også
      Takk for deeeeeee

      Mvh Pål Jonny

      Comment


      • #4
        Kom til Trondheim neste helg :P for den som kan det. vi arrangerer en helikopter dag for alle, du må være medlem i NAK.

        Ingen konkuranser, man får fly som man vil selv. (og her er det ingen NIFSE 3d eksperter..:P )

        Mvh Robert.
        ~Futaba 10C~


        ~T-Rex 500 v-bar~
        ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

        ~Min Cnc byggetråd #1~
        ~Min Cnc byggetråd #2~
        ~Min Cnc byggetråd #3~


        ~Trondheim Modellflyklubb~

        Comment


        • #5
          hadde vært morro å fått satt opp noe med øvelser man velger osv, hvor det er litt seriøst ( men ikke så seriøst likevel) hehe... noen av dere som har fin stripe kunne jo fikset noe sånt? (kjose) hoste hoste!! hehe
          T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
          Yak 54 m ASP65
          Depron vrak ;)
          masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

          "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

          -- Ronny --

          Comment


          • #6
            Øvelser

            Hei!

            Hva slags øvelser er det man kunne ønske i en slik klasse? Hvilket nivå er det dere sikter til?
            -Futaba 14 MZ
            -2 JR Sylphide 90 med Funtech Staysee kropper
            -Robbe Futura Nova
            -Robbe Futura Contest
            -Schlüter Champion
            -Schlüter Mini Boy
            -Schlüter DS22
            -Century Ninja ProMaster
            -TSK Mystar 46
            -X-Cell 40
            -Ikarus Piccolo
            -ZN Line Synergy
            -BVM Aggressor
            -Cheveron 60 på flotører
            -Yoshioka Model Factory Viking 40
            -Donut models Nexus
            -noen biler og båter

            Comment


            • #7
              tja det var det da! kan jo komme med noen pekere! av øvelser som jeg kommer på som ikke krever at man er himan!

              Funnel
              Inverted Funnel
              Tale slide
              Travling backword Flips
              Tumble`s
              Tick-Toc
              Inverted loop.
              Death Spiral
              4punkt Tick-toc
              Auto i forskjellige former!


              Eventuelt de fleste øvelser som hadde k-factor 1 på 3dx? sikkert mange andre øvelser jeg er for trøtt til å komme på nå kom med forslag!
              T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
              Yak 54 m ASP65
              Depron vrak ;)
              masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

              "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

              -- Ronny --

              Comment


              • #8
                Uten å være 100% sikker så tror jeg det er vanskelig å velge andre øvelser for å lage en ny klasse i 3DX.
                3DX er en nasjonal 3D konkurranse og målet i fremtiden er vel å ha dette som kvalifisering til 3D Masters i UK. Man har rundt 30 set manøvere man kan velge fra og de fleste øvelsene du nevner Muff er jo ut fra disse.

                Så med andre ord, det er bare å stille opp i på 3DX i Basic neste år
                Philip
                www.airheads.no
                Hobby24.no

                Comment


                • #9
                  Enig med Dr. Phil.
                  Velg noen av set-manøvrene og tren på de. Det skal i hvert fall jeg (så fort jeg får noe å fly med igjen)

                  Men når det er sagt hadde det vært knall med en samling utpå høsten i alle tilfelle. Om det passer med jobb så er jeg med, forhåpentligvis med noe å fly med denne gangen.

                  Oppfordrer en eller anna klubb med plass til å spikre en dato og formidle til oss andre.

                  PS: Jeg syntes det bare er artig om det er med folk som virkelig kan fly. Læringseffekten er langt større enn frykten for å "dumme seg ut". Skjelvne fingre tror jeg alle har uansett om de har flydd i 10 eller 1år.
                  Espen Melby

                  :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                  Comment


                  • #10
                    er litt enig i hva dere sier, men jeg er veldig usikker på hvordan mange av disse øvelsene skal utføres! finnes det no bedre ilustrasjon av øvelsene?
                    T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
                    Yak 54 m ASP65
                    Depron vrak ;)
                    masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

                    "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

                    -- Ronny --

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by esmel
                      Men når det er sagt hadde det vært knall med en samling utpå høsten i alle tilfelle. Om det passer med jobb så er jeg med, forhåpentligvis med noe å fly med denne gangen.

                      Oppfordrer en eller anna klubb med plass til å spikre en dato og formidle til oss andre.
                      Helt enig i dette! jeg er helt klart med! passer det ikke med jobb tar jeg meg fri
                      T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
                      Yak 54 m ASP65
                      Depron vrak ;)
                      masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

                      "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

                      -- Ronny --

                      Comment


                      • #12
                        12 aug 07 vil det bli Heli funfly på flystripa til Ringerike modellfly klubb.
                        Sett av datoen det kommer mer informasjon senere.
                        Last edited by amundrg; 07-07-07, 20:51.
                        Amund Gårdhammer
                        www.ringerikemfk.com

                        Comment


                        • #13
                          jeg dukker opp, venter spent på mer informasjon
                          T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
                          Yak 54 m ASP65
                          Depron vrak ;)
                          masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

                          "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

                          -- Ronny --

                          Comment


                          • #14
                            er litt enig i hva dere sier, men jeg er veldig usikker på hvordan mange av disse øvelsene skal utføres! finnes det no bedre ilustrasjon av øvelsene?
                            Jon Roger lagde noen klipp i RealFlight for en stund siden som du kan finne her
                            Philip
                            www.airheads.no
                            Hobby24.no

                            Comment


                            • #15
                              takker philip
                              T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
                              Yak 54 m ASP65
                              Depron vrak ;)
                              masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

                              "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

                              -- Ronny --

                              Comment

                              Working...
                              X