Unconfigured Ad

Collapse

tann rem t-rex

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • martin_hjelseth
    • Oct 2006
    • 29

tann rem t-rex

Er det noen som har erfaring på hvor mange fly turer tannremmen til
    T-rex 450 skal holde eller peleir å holde.
    Er det vanlig å skifte den vedlikeholdsmessig?
    Min røyk etter 46 turer med påfølgende vill piruetering og krasj.
    Da jeg undersøkte remmen var så satt så godt som alle tennene på reima bare littegran fast på den ene siden av tanna.

Martin
  • ehaga
    • Feb 2005
    • 1173

Align sine reimer er noe "skikkelig dritt". Bare denne sesonen har jeg vel røket 2 selv, i tillegg har jeg vel sett to andre ryke reimer.

Etter dette har jeg egentlig gjort tre ting :

1. Skaffe skikkelige belter. elefun har noen HT belter som er bra. Men de siste beltene jeg har kjøpt er skikkelige industri-belter som jeg har kjøpt fra statene (http://www.tech-mp.com/trex_450_parts.php se partnr : T-HT1003 Tech High Performance Drive Belt - 397T (For 347mm Boom))

2. Jeg har satt på en pulley som styrer beltet. Her kjøpte vi noen for et annet heli (tror det var X400).

Dette fungerer helt supert - men jeg har allikevel gått til anskaffelse av en ny tail-gear-boks fra heliup.

3. Ny "halegear" (http://modefosheli.com/inc/sdetail/55399). Fikk den siste i dag. Denne skal på V2'en min.

Det som skjer er at man som regel kjører beltet for stramt i tillegg til at beltet klatrer bak på selve driv-hjulet for halen. Med en skikkelig belte og en pulley kan man kjøre med veldig mye løsere beltet og pulley'en forhindrer klatring. Dette har i allefall løst mine bekymringer i forhold til problemet.
    - Erik -

------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• amundrg
      • Jun 2006
      • 355

Dem førte reima min røyk av etter tur nr.31 og den 2 rett etter på.
      Da fikk jeg tips om å smøre reima å det hjelper betraktelig. Bruk noe smøring som ikke skader reima, jeg brukte Superlub på spray boks. Har ikke måtte bytte reim etter at jeg dynka den før montering.
      Amund Gårdhammer
      www.ringerikemfk.com

Comment

• geirgr
        • Jan 2007
        • 417

Jeg hadde problemer med at reima mi fliset seg opp. Har nå begynt å smøre reima med teflonsparyen fra biltema. Har ikke opplevd problemet etterpå.
        Geir G
        -----------------------------
        T-Rex 600N Pro VBar
        Raptor 50 Titan
        T-Rex 450SE
        Spektrum DX7
        -----------------------------

Comment

Working...