Unconfigured Ad

Collapse

hurricane 550. testet nye 55cm rotor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maxiice
    • Apr 2007
    • 14

hurricane 550. testet nye 55cm rotor

Fikk tak i noen blader som var et lite hakk større og tyngre enn de originale, disse knekte jeg mot bommen under hard landing

Den lokale sjappa hadde noen 55 blader som var litt tyngre,

De originale veide 70 gram per stykk og de nye veide 122 per stykk så jeg var redd 3mm skruene som holder rotoren skulle ryke. Så jeg bestemte å ta en test på full styrke i garasjen.
    Da trengte jeg noe tungt for og holde greia trygt på golvet.

Jeg har fra før laget et stort treningsunderstell i aluminium som veier 100-200 gram med stag på kryss og tvers i flere retninger

Så var jeg og fant en 5 kilosvekt fra trimmrommet og plasserte denne innunder heliet oppå treningsunderstellet og stripset fast,

Litt vobling i starten men det forsvant raskt

på ca 90% trottle begynte heliet og bevege seg bortover golvet så det er vel ingen tvil om at jeg ble veldig overasket av løftekapasiteten,
    Hehe det var ganske kult egentlig

Noen som har erfart lignende? andre komentarer?
  • esmel
    • Dec 2004
    • 2830

Test av full styrke i garasjen...
    Vet ikke hvor mange som har erfaring fra slike prosjekter da det vel kan virke en smule skummelt å gjøre noe slik, ja kanskje til og med litt farlig, men kanskje mest av alt totalt unødvendig?

Hvis du var tvilende på om det kom til å holde, hva tror du ville skjedd om det ikke holdt? Mener ikke å være vrang men det virker ikke som om det var tvilen på at det kom til å holde som fikk deg til å gjøre det.. Det må da være bedre om helikoptere går i oppløsning, for det er det det gjør om et blad løsner, oppe i lufta og langt unna enn nede på bakken inni en garasje, kanskje med deg og en kompis stående like ved.

Det er enormt mye krefter i den rotoren. Er helikopteret beregnet for den størrelsen blader så er nok testinga gjort for deg. Det er ikke vår jobb å teste hva ting maksimalt tåler av belastning, vår oppgave er å fly de slik det er tenkt, slik ser jeg det i hvert fall
    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• maxiice
      • Apr 2007
      • 14

Originally posted by esmel
      Test av full styrke i garasjen...
      Vet ikke hvor mange som har erfaring fra slike prosjekter da det vel kan virke en smule skummelt å gjøre noe slik, ja kanskje til og med litt farlig, men kanskje mest av alt totalt unødvendig?

Hvis du var tvilende på om det kom til å holde, hva tror du ville skjedd om det ikke holdt? Mener ikke å være vrang men det virker ikke som om det var tvilen på at det kom til å holde som fikk deg til å gjøre det.. Det må da være bedre om helikoptere går i oppløsning, for det er det det gjør om et blad løsner, oppe i lufta og langt unna enn nede på bakken inni en garasje, kanskje med deg og en kompis stående like ved.

Det er enormt mye krefter i den rotoren. Er helikopteret beregnet for den størrelsen blader så er nok testinga gjort for deg. Det er ikke vår jobb å teste hva ting maksimalt tåler av belastning, vår oppgave er å fly de slik det er tenkt, slik ser jeg det i hvert fall
      Var klar over at det kunne ha gått i oppløsning, derfor sto ingen i skuddsonen heller, Nå vet jeg at boltene holder og at det er trygt å fly opp til 80% trotle, noe som holder lenge for meg foreløbig,

Comment

Working...