Unconfigured Ad

Collapse

Futaba 611 uten gyro - Selges hvor?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esmel
    • Dec 2004
    • 2830

Futaba 611 uten gyro - Selges hvor?

EDIT: Hvem i alle dager er det som selger 611 uten gyro... Årets trykkleif fra min side....huff da!! Prøver igjen... Moderator - fint om overskriften blir litt endret...! Nå bare kåler jeg det til her gitt... edit nr. 3...
    Last edited by esmel; 29-07-07, 20:58.
    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D
  • -GAS-
    • Jun 2007
    • 1323

Er det uten servo du mener Espen? 611 er jo gyroen....
    Christen
    http://jetsofnorway.com/

Comment

• esmel
      • Dec 2004
      • 2830

Ja, huff... At det går an sier jeg... Satt litt i mine egne tanker ama
      Håpløst! Snakk om å se over før en poster...

Men men.. altså... spørsmålet er:

Vet dere om noen som selger kun gyroen?
      Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• -GAS-
        • Jun 2007
        • 1323

Kanske du ble med rotoren rundt et par runder uten å vite om det.....hehe..

Jeg har forstått at dette er vanskelig å få til Espen, spør du meg er den servoen ekstra fin å ha i bakhold
        Christen

Comment

• esmel
          • Dec 2004
          • 2830

Kanskje jeg fikk strøm i meg i dag... noe må det da være siden hodet ikke helt er med...

Det må da være de som gruser gyroen sin som kun trenger ny gyro...eller?
          Belager meg på å måtte kjøpe komplett men hadde håpet å spare noen hundrelapper. Alltids kjekt med en servo i bakhånd, enig med deg i det.
          Espen Melby

Comment

• Heliman
            • Mar 2006
            • 1254

Har ikke du en 720 da?
            Mvh
            Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• esmel
              • Dec 2004
              • 2830

Jo... Jeg har jo det.
              Har du lyst på en til?

Jeg fikk justert den så den ikke driftet noe spesielt i normalmode i dag men i hh mode så snurrer den som en snurrebass...Nei da, ikke riktig så ille men den drifter en del. Jeg fikk ikke gjort noen grøvre forsøk på å sette den opp men har vel i grunn bestemt meg for å få for en 611 om det ikke dukker opp noen revolusjonerende triks i den andre tråden. Tar det i den andre tråden jeg. Det beste hadde vært å fått 720'n til å slutte å drifte... Må i alletilfelle frigjøre litt kapital før jeg handler 611..
              Espen Melby

Comment

• Heliman
                • Mar 2006
                • 1254

Hvis du tar en quicktrim og flikker bryteren fortere enn du har gjort f.eks. 2-3 ganger pr sekund, så er jeg ganske sikker på at den er helt fin...
                I og med at jeg foretrekker 720'n foran 611'n så hadde det kansje vært noe å tenke på.....
                hmmm....
                Mvh
                Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• -GAS-
                  • Jun 2007
                  • 1323

Har du prøvd lenger servohjul Espen? jeg mener å tro at det kan hjelpe mot driftingene dine.
                  Christen

Comment

• esmel
                    • Dec 2004
                    • 2830

Men hvordan skal servohjulet forhindre drifting da..? Servoen/gyroen vil jo uansett prøve å, i dette tilfellet, overkompensere med klokka. Om servohjulet er 14 eller 20mm langt så vil det jo skje, tenker hodet mitt da men mye mulig det er noe jeg overser, f.eks hvor godt gyroen liker å jobbe ut mot maks endepunkter i softwaren mot for å legge endepunktene lenger inn, if that makes sense...

Hmm... kanskje vi skal fortsette dette i den andre tråden
                    Espen Melby

Comment

• -GAS-
                      • Jun 2007
                      • 1323

Svarer her jeg... med lengere hjul vil korrigeringene som gyroen gir til servoen gjøre at du får raskere og om mulig litt mere utslag på halen, og du skal da i teorien få mindre drifting.

Bare for å nevne det så er 720`n en knall gyro, bare man får den til da.... og det er egentlig ikke mange som gjør det. Man må bare jobbe litt med den, blir litt feil da for vi skal bruke tiden til å fly, og ikke mjukle med vanskelige ting.
                      Christen

Comment

• esmel
                        • Dec 2004
                        • 2830

Slik den er nå får jeg akkurat maks utslag på halen når jeg setter endepunktene så langt ut jeg får de i setup'n. Det er nok ørlitt til å gå på når jeg setter endepunktene i gyroen men det er ikke mye...
                        Espen Melby

Comment

Working...