Unconfigured Ad

Collapse

os 91speck !! hjelp til innstilling

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kjella
    • Feb 2007
    • 1030

    #1

    os 91speck !! hjelp til innstilling

    har et problem når hovedtanken går mot slutten så går motoren alfor leant den begynner å virre med halen og slikt,hvordan kan jeg justere bort dette,den går veldig rikt ellers,har en 3nåls forgasser ser dere dette er litt nytt for meg akkorat det med tuning av en 90motor
    TREX 700N FBL beast X,reactor x,
    TREX 700N FBL beast X ,reactor x
    TREX 600N FBL 3G align.
    jr11x:--))

    http://sokndal-modellfly.com/
  • Lumbajack
    • May 2002
    • 635

    #2
    Uni-Flow
    ..vel verd et forsøk. Les fra toppen av siden. Refererer direkte til ditt problem
    Mvh

    Olav Lund

    Comment

    • ehaga
      • Feb 2005
      • 1173

      #3
      Det er vel i grunnen ikke noe ukjent problem. Ser at på 3dheli så er det flere som interesserer seg for denne løsningen :

      - Erik -

      ------------------------------------------
      Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

      Futaba 18MZ

      Comment

      • -GAS-
        • Jun 2007
        • 1323

        #4
        Eller juster motoren på 1/4 tank
        Christen
        http://jetsofnorway.com/

        Comment

        • kjella
          • Feb 2007
          • 1030

          #5
          Originally posted by Christen
          Eller juster motoren på 1/4 tank
          ja går det ann å bare juster den da,funker det ??har også satt inn en slik dubro ventil som stenger tilførselen til forgasseren ved fylling,kan dette ha noe å si tro,
          Last edited by kjella; 23-08-07, 16:07.
          TREX 700N FBL beast X,reactor x,
          TREX 700N FBL beast X ,reactor x
          TREX 600N FBL 3G align.
          jr11x:--))

          http://sokndal-modellfly.com/

          Comment

          • -GAS-
            • Jun 2007
            • 1323

            #6
            Jepp, det er det jeg gjør. Motoren går da litt rikt på full tank, også øker det på med effekt mot slutten av tanken
            Christen
            http://jetsofnorway.com/

            Comment

            • kjella
              • Feb 2007
              • 1030

              #7
              Originally posted by Christen
              Jepp, det er det jeg gjør. Motoren går da litt rikt på full tank, også øker det på med effekt mot slutten av tanken
              tror du at det kan ha innvirkning at jeg har montert en dubroventil ,den som stenger til forgasser når jeg fyller?
              TREX 700N FBL beast X,reactor x,
              TREX 700N FBL beast X ,reactor x
              TREX 600N FBL 3G align.
              jr11x:--))

              http://sokndal-modellfly.com/

              Comment

              • -GAS-
                • Jun 2007
                • 1323

                #8
                Nei, men jeg vil råde deg til å ta den bort. Jeg har vært borti at de kan lekke og da suger motoren falsk luft. Det er et kjent problem med 90 shoppere at det blir leaning mot slutten av tanken, det er en av grunnene til at de lager 90 motorer med pumpe.
                Christen
                http://jetsofnorway.com/

                Comment

                • kjella
                  • Feb 2007
                  • 1030

                  #9
                  Originally posted by Christen
                  Jepp, det er det jeg gjør. Motoren går da litt rikt på full tank, også øker det på med effekt mot slutten av tanken
                  hallo du snakket noe om en perry pumpe som skulle inn på den slangen som kommer ut under motoren,hvor får jeg kjøpt en sånn pumpe tro?
                  Last edited by kjella; 23-08-07, 20:44.
                  TREX 700N FBL beast X,reactor x,
                  TREX 700N FBL beast X ,reactor x
                  TREX 600N FBL 3G align.
                  jr11x:--))

                  http://sokndal-modellfly.com/

                  Comment

                  • kjella
                    • Feb 2007
                    • 1030

                    #10
                    Originally posted by kjella
                    hallo du snakket noe om en perry pumpe som skulle inn på den slangen som kommer ut under motoren,hvor får jeg kjøpt en sånn pumpe tro?
                    fant noe på nordtrading:http://www.nortrading.no/default.asp?page=311 kan en av disse brukes
                    Last edited by kjella; 23-08-07, 20:49.
                    TREX 700N FBL beast X,reactor x,
                    TREX 700N FBL beast X ,reactor x
                    TREX 600N FBL 3G align.
                    jr11x:--))

                    http://sokndal-modellfly.com/

                    Comment

                    • -GAS-
                      • Jun 2007
                      • 1323

                      #11
                      Jeg klarer ikke å anbefale perry pumpe, den virker som regel en stund. Mange har hatt problemer med de pumpene, det er forøvrig samme pumpe som C-spec pumpemotoren kommer med, og det har vært mye tull med de og. SZ pumpemotoren har kommet med en annen løsning som ser ut til å funke bedre, men den motoren liker ikke X-cell maskinene fordi det er mere vibrasjoner fra den motoren.

                      Hvis du skal ha noe som funker så er det en cline regulator og trykk på tanken fra bunnkassa med en enveisventil, dette er noe av det samme prinsippet som YS lager til sine motorer og det bare funker

                      Jeg har hørt bare gode ord om denne regulatoren og vurderer å kjøpe en selv, men det er strengt tatt ikke noe problemer å fly med C-spec`n orginal uten pumpe, prøv ei kanne som den er. Jeg er av den oppfatningen at jo enklere det er ,jo mere letvindt er det å holde på med denne hobbyen
                      Christen
                      http://jetsofnorway.com/

                      Comment

                      • kjella
                        • Feb 2007
                        • 1030

                        #12
                        Originally posted by Christen
                        Jeg klarer ikke å anbefale perry pumpe, den virker som regel en stund. Mange har hatt problemer med de pumpene, det er forøvrig samme pumpe som C-spec pumpemotoren kommer med, og det har vært mye tull med de og. SZ pumpemotoren har kommet med en annen løsning som ser ut til å funke bedre, men den motoren liker ikke X-cell maskinene fordi det er mere vibrasjoner fra den motoren.

                        Hvis du skal ha noe som funker så er det en cline regulator og trykk på tanken fra bunnkassa med en enveisventil, dette er noe av det samme prinsippet som YS lager til sine motorer og det bare funker

                        Jeg har hørt bare gode ord om denne regulatoren og vurderer å kjøpe en selv, men det er strengt tatt ikke noe problemer å fly med C-spec`n orginal uten pumpe, prøv ei kanne som den er. Jeg er av den oppfatningen at jo enklere det er ,jo mere letvindt er det å holde på med denne hobbyen
                        ei enig i at det enkleste er det best her,skal prøve å stille den litt rikere på nesten tom tank først
                        TREX 700N FBL beast X,reactor x,
                        TREX 700N FBL beast X ,reactor x
                        TREX 600N FBL 3G align.
                        jr11x:--))

                        http://sokndal-modellfly.com/

                        Comment

                        Working...