Unconfigured Ad

Collapse

OS91SZ H Ring

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • muff
    • Oct 2006
    • 855

OS91SZ H Ring

var å testfløy synergy`n idag, MORRO men det jeg er litt usikker på er hvordan jeg skal sjekke tempraturen på denne? kan jo ikke legge fingeren på baklokket lengre! pga Pumpa som er montert der! noen tips?
    T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
    Yak 54 m ASP65
    Depron vrak ;)
    masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --
  • ehaga
    • Feb 2005
    • 1173

Jeg har brukt en slikt IR temperaturmåler og målt mot toppen. Vi var tre stykker som kjørte inn motorene samtidig og dermed hadde vi noe sammenligningsgrunnlag.

Vi fant ut at motoren gikk best når vi målte mellom 60-65 grader (på det punktet vi målte). Veldig stor forskjell dersom vi brukte Enya #3 eller OS #8. Motoren gikk helt klart varmere med OS-pluggen og hadde mindre power.

Det pussige med denne motoren er at det neste går bra uansett innstilling (relativt sett). Den gamle C-spec'en endret seg fra rik til lean på et knepp. SZ motoren kan du skru en halv omdreining og motoren går like bra.
    - Erik -

------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• muff
      • Oct 2006
      • 855

ja oki, finnes det noen annen måte å kjenne dette på da? jeg har ikke en slik en IR måler. Bruker Enya3 plugg..

er det sånn at man kan kjenne på motor festet eller noe? der er den ganske lonk men klarer å holde fingeren der uten antydning til sort eller brennende finger! hadde også et lite uhell hvor jeg da fløy meg en runde med Gløderen på.(fort gjort) tar motor no skade av dette? bør jeg bytte plugg, starter å går fint!
      T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
      Yak 54 m ASP65
      Depron vrak ;)
      masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --

Comment

Working...