ja som sagt så har nå mitt Hurricane 550 ep blitt gravlagt etter omfattende brannskader natt til søndag.
det som skjedde var at 1stk Flightpower 5s 3700Mah var montert på heliet men var utladet for strøm etter dagens endte flytur.
satte det fra meg på stuebordet og slappet av resten av kvelden.
Gikk så og la meg for så å våkne igjen av at vesle jenta i huset kommer inn på soverommet og¨roper, DET BRENNER- DET BRENNER I HELIKOPTERET DITT!!!!!
Herregud tenkte jeg og spratt ut av sengen og fikk kastet en bøtte over hele greia.
skjønte straks hva som var grunnen til det..... jepp det var lipo batteriet.
pakken var helt fin etter jeg satte det fra meg, ingen bul eller skader på pakken, ikke var den varm heller etter den var brukt sist og den stod ikke på lading.
så leksen er vel etter at etter det nesten tok fyr i kåken, å behandle og oppbevare lipoen sinnsykt forsiktig folkens.
og oppi alt dette så stod min nye Spektrum dx 7 rett ved siden av heliet så det har også fått skader på siden med ladepluggen men bare plast som smeltet og meget deformert. men slår seg på og er TILSYNELATENDE OK.... for nå.....
(ikke testet mot mottaker da denn også gikk dukken, men tester når jeg får fatt i ny)
ps. noen tips om hvem som er hoved importør av FlightPower i Norge?
Kunne tenke meg å rapportere dette eller høre hvorfor dette kunne skje.
legger ut bilder ikveld.
det som skjedde var at 1stk Flightpower 5s 3700Mah var montert på heliet men var utladet for strøm etter dagens endte flytur.
satte det fra meg på stuebordet og slappet av resten av kvelden.
Gikk så og la meg for så å våkne igjen av at vesle jenta i huset kommer inn på soverommet og¨roper, DET BRENNER- DET BRENNER I HELIKOPTERET DITT!!!!!
Herregud tenkte jeg og spratt ut av sengen og fikk kastet en bøtte over hele greia.
skjønte straks hva som var grunnen til det..... jepp det var lipo batteriet.
pakken var helt fin etter jeg satte det fra meg, ingen bul eller skader på pakken, ikke var den varm heller etter den var brukt sist og den stod ikke på lading.
så leksen er vel etter at etter det nesten tok fyr i kåken, å behandle og oppbevare lipoen sinnsykt forsiktig folkens.
og oppi alt dette så stod min nye Spektrum dx 7 rett ved siden av heliet så det har også fått skader på siden med ladepluggen men bare plast som smeltet og meget deformert. men slår seg på og er TILSYNELATENDE OK.... for nå.....
(ikke testet mot mottaker da denn også gikk dukken, men tester når jeg får fatt i ny)
ps. noen tips om hvem som er hoved importør av FlightPower i Norge?
Kunne tenke meg å rapportere dette eller høre hvorfor dette kunne skje.
legger ut bilder ikveld.
Comment