Unconfigured Ad

Collapse

GV1 problemer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • emenee
    • May 2007
    • 82

GV1 problemer

hei.
    jeg får ikke governoren til å fungere på helien min.
    har satt 1100omdr på Mode 1 og 1300omdr på mode 2. (altså, dette bare for å kontrollere om governoren fungerer, og hvis eventuell feil skulle oppstå, da har den iasllefall mindre turtall) på mode 1 er governoren slått av.
    videre har jeg funnet ut at giringa mi er 102T/13T= 7.85:1 (det har jeg da programmert inn i governoren)

jeg har endepunkt på 100% begge veier.

bruker linjær V-throttlekurve på begge modusene.

Sensoren viser 95% når føleren er rett under magneten, og ellers viser den 6%

Bruker JR 9X2: På Deviceselect har aktivert Governor på gear kanalen.
    - Inne på menyen "Governor" har jeg satt opp følgende: N= 10%, ST-1= 70% og ST-2= 80% ( hva sier disse verdiene egentlig?)

På governoren er:
    StSw= INH
    Grt= 7.85
    lmt: idle, full, stop (er gjort)
    Aux (rpm) ledning= er ikke koblet til mottakeren
    Aux on/off= er koblet til gear kanalen.

når jeg nå starter helikopteret på normalmodus, og dermed switcher over til ST-1, så går turtallet til ca 100omdr, når jeg da switcher over til ST-2, skjer det ingen forandring.. det skjer da heller ingen forandring på turtallet når jeg forandrer på kollektiv stikka.

hva gjør jeg feil:/

mvh Mikkel Eira
    Raptor 90 SE
    Raptor 50 TITAN
    Sceadu 30
  • emenee
    • May 2007
    • 82

ga opp

har gitt opp..må finne noen som kan hjelpe meg med dette..

er litt risikabelt å styre med dette når jeg er usikker..
    Raptor 90 SE
    Raptor 50 TITAN
    Sceadu 30

Comment

• Tiger'n
      • Dec 2006
      • 112

Kan forsøke å hjelpe deg litt..

Aux (RPM) kabelen skal kobles til gear kanalen på mottageren, når de velger speed setting kan du nå legge in ønsket turtall for normal og idle 1 og 2.

Aux (On/Off) kabelen kan du koble til mottageren dersom du ønsker å ha en bryter for å slå Governoren av og på, det greieste er kanskje å benytte throttle til å slå den av og på.

Jeg har benyttet en bryter men synes det er mer praktisk med throttle av/på funksjonen.

Når du har programert inn de ulike turtallene kan de også etterjusteres ved å forandre % i governoren fra senderen..

Håper dette hjelper litt, jeg har også JR 9X2 så jeg kan sjekke litt grundigere dersom det er noe jeg har glemt i farta..
      T-REX 500 ESP Mikado mini V-bar * T-REX 700N Mikado V-bar * T-REX 700N * T-REX 600 CF "Airwolf"
      JR DSX9

Comment

Working...