Unconfigured Ad

Collapse

hva er helikopteret mitt verdt?(king 2)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Torben91
    • Mar 2007
    • 76

hva er helikopteret mitt verdt?(king 2)

hei
    skal nå selge e-sky king 2 helikopteret mitt da dette ble litt for vanskelig for meg å fly, helikopteret er ble kjøpt nytt for 2mnd siden og har blitt flydd i maks 40 min.(lipobatt.ladet maks 13 ganger)
    alle delene er helt frie for skader, og jeg kjøpte det nytt hos elefun for 1690kr.

hva er helikopteret mitt verdt når jeg skal selge det på Finn.no?
    e-sky lama v3 (solgt)
    e-sky honeybee king 2
    .50 size fly
  • nettulven
    • Feb 2007
    • 495

Du kan jo kikke litt rundt på finn.no, og www.rcmarked.no. Der har vært flere slike siste tiden. Men generellt sett, så er vel det ikke så lett å få så mye for disse brukt..
    Thomas Molnes
    Ålesund og Omegn Modellflyklubb

Comment

• kaiove84
      • Apr 2007
      • 145

Jeg har solgt et brukt HB CP-2 for 1200 kroner. Synes ikke det var værdt noe mer enn det ioma det koster 16-1700 kroner på elefun.

Men du kan jo prøve deg med hvilken som helst pris du vil selv Det gjelder bare å treffe på rett mann :P

Comment

• muff
        • Oct 2006
        • 855

kan også annbefale deg Rcmarked.no kontra finn.no du treffer fler i miløjøet på rcmarked.no pluss at det er gratis å anonsere der! lykke til med salget!

men det er ikke litt dumt å gi opp da? hmm
        T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
        Yak 54 m ASP65
        Depron vrak ;)
        masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --

Comment

• Torben91
          • Mar 2007
          • 76

Originally posted by muff
          kan også annbefale deg Rcmarked.no kontra finn.no du treffer fler i miløjøet på rcmarked.no pluss at det er gratis å anonsere der! lykke til med salget!

men det er ikke litt dumt å gi opp da? hmm
          jeg trenger en liten pause da dette var svindyrt, jeg har jo nesten ikke noen penger etter jeg har holdt på med dette for lenge.
          så derfor må det nok selges, kanskje jeg kjøper meg en liten honeybee etter en stund
          e-sky lama v3 (solgt)
          e-sky honeybee king 2
          .50 size fly

Comment

• muff
            • Oct 2006
            • 855

om du ikke har flydd helikopter før kan jeg virkelig annbefale Lama som er kontraroterende til du får det litt inn i fingrene! tåler mye juling og er enkel å fly...
            T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
            Yak 54 m ASP65
            Depron vrak ;)
            masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --

Comment

• Torben91
              • Mar 2007
              • 76

Originally posted by muff
              om du ikke har flydd helikopter før kan jeg virkelig annbefale Lama som er kontraroterende til du får det litt inn i fingrene! tåler mye juling og er enkel å fly...
              hehe, jeg har hatt et lama v3 helikopter og jeg var meget god faktisk, det var ingenting som jeg ikke klarte.

noen som har noen forslag til hva jeg burde selge det for?
              Last edited by Torben91; 04-10-07, 16:18. Reason: glemte noe
              e-sky lama v3 (solgt)
              e-sky honeybee king 2
              .50 size fly

Comment

• -GAS-
                • Jun 2007
                • 1323

Halv pris av nypris.
                Christen
                http://jetsofnorway.com/

Comment

• jonpet55
                  • Nov 2003
                  • 158

Ikke gi så lett opp! Jeg kjøpte Honey Bee King 2 som første helikopter. Fløy første tur for litt over en uke siden, hovret etter første oppladning, og nå flyr jeg i sirkler. Skulle du være uheldig med dette helikopteret koster det jo ingenting med deler heller... Selv har jeg dog enda ikke kjøpt en del, takket være treningsunderstell.

Synes igrunn det er litt merkelig at du synes dette er så vanskelig om du mestrer alt med ditt lama v3 (regner da med at du kan orientere deg med helikopteret fra alle vinkler osv.). Tipper det som trengs er litt innstilling av helikopteret. Når jeg tok mitt King 2 ut av pakken var det alt for tungt på halen, så batteripakken måtte flyttes frem. Gyrosensitiviteten var stilt alt for lavt, og haleservoen ga for lite pitch selv når jeg hadde fullt utslag. Løsningen var å måtte flytte servoen bakover slik at den ga større utslag. Det lønner seg også sterkt å senke pitchen på hovedrotoren en smule for høyere turtall under hover. Det ga meg et mye mer stabilt helikopter, og dessuten ble halen mye mer responsiv fordi haleturtallet selvfølgelig også øker med motorturtallet. Sliter faktisk fremdeles litt med at jeg må jobbe mye med halen mens jeg flyr, men så er heller ikke originalgyroen noe tess. Har kjøpt både børsteløs motor og Logictech 2100T. Ser du har en annen post ang. motor, så kan nevne at jeg har valgt 3100rpm/v-motoren i et kit med 25A reg på Ebay. Den trekker bare 13A peak, så da slipper jeg å kjøpe ny Lipo-pakke med en gang.

Om du skal selge det spørs det om du får mye over 1000 kr. Jeg kjøpte mitt helt nytt for 980 kr på Ebay klar til å fly med to batterier, treningsunderstell og frakt inkludert. Man får det faktisk under 900 kr nå uten ekstra batteripakke og treningsunderstell.
                  Last edited by jonpet55; 16-10-07, 23:35.

Comment

• Torben91
                    • Mar 2007
                    • 76

jeg fikk solgt helikopteret i forrige uke for 1200 kroner.

da kan jeg bare si hade og takk for meg, for nå er helikoptertiden min over.
                    Last edited by Torben91; 22-10-07, 16:27. Reason: glemte noe
                    e-sky lama v3 (solgt)
                    e-sky honeybee king 2
                    .50 size fly

Comment

• Mademan
                      • Apr 2007
                      • 1086

På gjensyn sier vi nok, umulig å bare "stoppe" når du er bitt!
                      Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

Working...