Announcement

Collapse
No announcement yet.

gy611 og futaba t8up

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • gy611 og futaba t8up

    er rimelig fersk som heliflyger. begrepsforvirringen er til tider stor. har en sprett ny raptor 30
    som jeg byttet bort den gamle gy 301 gyroen til fordel for en med heading hold. fikk tak i en 611. etter dette har det ikke blitt noe greie på det, vil nødig sette tilbake 301.
    så det ble nevnt at heliet slår med halen med en gy 611, det er også tilfelle her.
    finnes det noen som har tips til oppsett eller som kan svare på om radioen min og gyroen er kompatible.
    hadde jo vært gøy å prøve heliet også?

  • #2
    Hei, gyroen og radioen din går helt fint i sammen Når servohjulet står rett skal du ha ca 7mm fra kassa til pitchslideren på halerotoren (mener å huske at det er 7mm) Limit skal justeres begge veier akkurat sånn at servoen ikke knurrer. Fly med den i F3C mode og 10% delay på stopp (det er når du slipper stikka så skal servoen gå litt saktere tilbake enn stikka)

    Mener å huske at lengden på servohjulet skal være 15mm og det viktigeste av allt er at REVO MIX må være slått av i radioen.
    Det som heter ATV i radioen justerer du GAIN med (følsomheten til gyroen) som du sikkert har på kanal 5 skal være 36-37% på displayet til gyroen. Dette gjelder uansett helikopter med 601 og 611 gyroene.

    Linkene til støtstanga på halen er kjempeviktig at går helt lett, når du vrir på stagget skal det ikke være nødvendig å bruke noe makt. Går dette tregt må du frese opp kulelinkene eller klemme litt på dem med en tang mens de sitter på, her er det bedre med litt slark enn at det er tight for å si det sånn

    Alle de andre innstillingene på gyroen kan du se bort ifra.
    Christen
    http://jetsofnorway.com/

    Comment


    • #3
      har hatt knurring i servoen til gyro,løste opp kulelinken på servohornet,det hjalp..
      servoen på raptorn min sitter på originalt sted . skulle flytte den på halen , men må mok skaffe meg en lengre ledning,synes det er litt mye motstand i stag og føringer når den sitter på nesen. du sier 15 mm servohorn? boka til raptoren sier 10,5 .. monteringssettet til haleservoen min sier ikke noe om hvilket stag jeg skal bruke fra servoen og bakover, er bare et bilde av montert servo og kulelink. originalt er det en skjøtehylse der uten gjenger. må jeg gjenge opp den jeg har? er ikke sikker på om lengden blir rett.. er ikke helt sikker på om jeg forsto gain justeringen din .. lader nå og skal gjøre et forsøk senere..takk
      Originally posted by Christen View Post
      Hei, gyroen og radioen din går helt fint i sammen Når servohjulet står rett skal du ha ca 7mm fra kassa til pitchslideren på halerotoren (mener å huske at det er 7mm) Limit skal justeres begge veier akkurat sånn at servoen ikke knurrer. Fly med den i F3C mode og 10% delay på stopp (det er når du slipper stikka så skal servoen gå litt saktere tilbake enn stikka)

      Mener å huske at lengden på servohjulet skal være 15mm og det viktigeste av allt er at REVO MIX må være slått av i radioen.
      Det som heter ATV i radioen justerer du GAIN med (følsomheten til gyroen) som du sikkert har på kanal 5 skal være 36-37% på displayet til gyroen. Dette gjelder uansett helikopter med 601 og 611 gyroene.

      Linkene til støtstanga på halen er kjempeviktig at går helt lett, når du vrir på stagget skal det ikke være nødvendig å bruke noe makt. Går dette tregt må du frese opp kulelinkene eller klemme litt på dem med en tang mens de sitter på, her er det bedre med litt slark enn at det er tight for å si det sånn

      Alle de andre innstillingene på gyroen kan du se bort ifra.

      Comment


      • #4
        Originally posted by arne ingar View Post
        har hatt knurring i servoen til gyro,løste opp kulelinken på servohornet,det hjalp..
        servoen på raptorn min sitter på originalt sted . skulle flytte den på halen , men må mok skaffe meg en lengre ledning,synes det er litt mye motstand i stag og føringer når den sitter på nesen. du sier 15 mm servohorn? boka til raptoren sier 10,5 .. monteringssettet til haleservoen min sier ikke noe om hvilket stag jeg skal bruke fra servoen og bakover, er bare et bilde av montert servo og kulelink. originalt er det en skjøtehylse der uten gjenger. må jeg gjenge opp den jeg har? er ikke sikker på om lengden blir rett.. er ikke helt sikker på om jeg forsto gain justeringen din .. lader nå og skal gjøre et forsøk senere..takk
        Det beste er å ha servoen foran, jeg forstår ikke helt hva du mener med sjøtestykke uten gjenger... det er et sjøtestykke som skal holde i sammen fremre og bakre del av støtstanga og den vil ende opp rett bak ramma ved siden av halebommen, den låses fast med to setskruer. Er det gjengene til de setskruene du mener? Du forteller ingenting om du har satt opp limit i gyroen? Lengden på servohjulet blir bestemt av gyroen, så det som står i manualen er et utgangspungt, det som er greia her, er at limit i gyroen burde være så nærme 100% som mulig begge veier og best er det om du får lik verdi begge veier. Setter du på et servohjul som er lengere vil limit gå ned ved justering og motsatt ved et kortere, derfor mener jeg å huske at det var 15mm jeg brukte. Du får prøve deg fram så ordner dette seg.

        Gain er den viktigeste justeringen for gyroen, den bestemmer følsomheten, dvs. hvor mye servoen skal kompansere ved en gitt bevegelse av gyrosensoren. Ved for mye gain kan halen begynne å slå og servoen får et veldig hardt og kort liv, ved for lav gain kan det samme oppstå og man merker som regel at halen begynner å drifte dvs. at halen begynner å vandre sakte til en side.

        Den blå kontakten fra gyroboksen skal inn i kanal 5 på mottakeren, så blar du fram til ATV menyen i radioen, velg kanal 5 og prøv å juster med + og - tasten til du får verdien 37% på gyroboksen.

        Vet ikke om jeg er så flink til å forklare dette, det som er absolutt best er om du får noen som har erfaring til å hjelpe deg på stripa som kan se over ting og tang.
        Christen
        http://jetsofnorway.com/

        Comment


        • #5
          plukket opp det meste på halerotoren smurte dette, bøyde og fikset litt på støtstengene. bruker fortsatt servoen foran , og ja jeg mente skjøtestykket du refererte til, men det beskrives kulelink der og da blir støtstana for kort.
          tror jeg fikk til justering av gain. som sagt så er jeg helt fersk.
          har startet svineriet og forsøkt litt ute på plenen her.. virket kanskje litt bedre. jeg har hatt helien en halv meter oppe i lufta..... store ting....sier takk..
          har en million ting å spørre om.. kommer nok etterhvert.gr
          Originally posted by Christen View Post
          Det beste er å ha servoen foran, jeg forstår ikke helt hva du mener med sjøtestykke uten gjenger... det er et sjøtestykke som skal holde i sammen fremre og bakre del av støtstanga og den vil ende opp rett bak ramma ved siden av halebommen, den låses fast med to setskruer. Er det gjengene til de setskruene du mener? Du forteller ingenting om du har satt opp limit i gyroen? Lengden på servohjulet blir bestemt av gyroen, så det som står i manualen er et utgangspungt, det som er greia her, er at limit i gyroen burde være så nærme 100% som mulig begge veier og best er det om du får lik verdi begge veier. Setter du på et servohjul som er lengere vil limit gå ned ved justering og motsatt ved et kortere, derfor mener jeg å huske at det var 15mm jeg brukte. Du får prøve deg fram så ordner dette seg.

          Gain er den viktigeste justeringen for gyroen, den bestemmer følsomheten, dvs. hvor mye servoen skal kompansere ved en gitt bevegelse av gyrosensoren. Ved for mye gain kan halen begynne å slå og servoen får et veldig hardt og kort liv, ved for lav gain kan det samme oppstå og man merker som regel at halen begynner å drifte dvs. at halen begynner å vandre sakte til en side.

          Den blå kontakten fra gyroboksen skal inn i kanal 5 på mottakeren, så blar du fram til ATV menyen i radioen, velg kanal 5 og prøv å juster med + og - tasten til du får verdien 37% på gyroboksen.

          Vet ikke om jeg er så flink til å forklare dette, det som er absolutt best er om du får noen som har erfaring til å hjelpe deg på stripa som kan se over ting og tang.

          Comment


          • #6
            futaba gy611 - Google Search

            http://www.do-ok.com/search/futaba-gy611/1-1.html

            Comment

            Working...
            X