Announcement

Collapse
No announcement yet.

Farge på canopy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Farge på canopy

    Jeg begynner jo å bli en gammel mann (4 og mitt "problem" er at jeg føler det skal lite til før jeg mister retningssansen når jeg flyr helikopteret.
    Vil gjerne høre om noen har erfaring med "grelle" farger på canopy, halefinne, halerotorblader osv. Eller om det har noe for seg med et kraftig lys på maskinen?

  • #2
    Lakker canopyen med litt skarpe farger du ikke finner igjen i på himmelen eller naturen/omgivelsene rundt stripa.

    Hilsen en som sitter å ser over skadeomfanget etter å ha flydd helikopteret rett i bakken pga. problemer med orienteringa mot vekselsvis lyse og mørke skyer....
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #3
      Prøvd meg på en hel haug med driverse farger og refleks-klistremerker. Det som uten tvil funker best er "fluroreserende gul" over hvitfarge som fåes kjøpt på alle jernvarehandel.
      Husk at du trenger en plastikk primer. "Fluroresernede orasje" er best hvis du pleier å fly når det mørker. Jeg pleier å bruke oransje på halefinene og gul på canopy i min trex 450. På mitt trex600 synes jeg at den er såpass svær at her fortrekker jeg den forhåndslakkerte caopyen.
      Attached Files
      Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

      walter@retlaw.no

      Comment

      Working...
      X