Announcement

Collapse
No announcement yet.

Treg hale

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Treg hale

    Hei.
    Noen som har TZ som syns at halen er treg.
    I forhold til Raptor spinner heliet mitt jævlig tregt rundt sin egen akse.
    Plager meg ikke akkurat nå men vil sikkert gjøre det etterhvert som jeg blir bedre å fly.
    Har ikke no gouvernor eller sånne fancy ting.
    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

  • #2
    Ta en titt på gyro-oppsettet ditt, samt utslaget på servoen din.
    Tom Erik Smedal
    www.artistic3D.net
    www.photopia.no

    Comment


    • #3
      hva tenker du på?
      Har fulle utslag. Skjønner ikke så mye av den gyron min. Er for avansert
      I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

      Comment


      • #4
        Hvor mye gain bruker du? Har opplevd at halen blir litt sirup når jeg drar på for mye gain.
        -=-Trondheim Mfk-=-
        * Raptor 50 Titan (SE)
        * T-Rex 450SE
        * E-Sky CP2 (Solgt)
        * Vortex
        * E-Starter
        * Slow Stick
        * Spektrum DX7

        No helicopters were harmed in the creation of this post

        Comment


        • #5
          75% på nor, idle up 1 og 2
          I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

          Comment


          • #6
            Originally posted by Hansi79 View Post
            75% på nor, idle up 1 og 2
            Regner med det er den CSM-gyroen du bruker. Har veldig lite erfaring med den, men justerte inn en T-rex 450 for en fyr en gang. Han hadde CSM. Fikk ikke testa den skikkelig, men syns den var fryktelig treig når jeg kom over 60%.. På mine Futaba 401 så bruker jeg 75% ++
            -=-Trondheim Mfk-=-
            * Raptor 50 Titan (SE)
            * T-Rex 450SE
            * E-Sky CP2 (Solgt)
            * Vortex
            * E-Starter
            * Slow Stick
            * Spektrum DX7

            No helicopters were harmed in the creation of this post

            Comment


            • #7
              ok. skal forske litt med gain neste gang jeg får flydd
              I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

              Comment


              • #8
                Juster opp endepunktet på kanal 4, da kan du få heliet til å piruettere fortere enn du klarer telle....
                Mvh
                Bjørn Tore Espevik

                Team Visa...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Heliman View Post
                  Juster opp endepunktet på kanal 4, da kan du få heliet til å piruettere fortere enn du klarer telle....
                  Stemmer! Du har sikkert 100% EPA nå, ta å juster den til 140% eller hva du har som maks på radioen din så blir det nok fart (:
                  T-REX 450 SE V2 Futaba FASST HS-65HB GY401 S9257
                  Hansen -74

                  Comment


                  • #10
                    Må bare spørre. EPA er end point adjustment? Rudderservo er på kanal 4. Den sto på 60% begge veier. Når jeg satt den på 100% syns jeg servoen jobber mye raskere. Mystisk. Utslagene ser ut til og ikke forandre seg nevneverdig.
                    Gain har jeg koplet på kanal 7. På denne kanalen var EPA også rundt 60%
                    Hva bør disse stå på egentlig?
                    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                    Comment


                    • #11
                      Hei

                      Vet ikke hva gain skal stå på med din gyro, men det er EPA som justerer hvor raskt halen spinner. Har du den på 60% nå så sett den på 80% og jobb deg 10% opp om gangen til du er fornøyd med piruettene.
                      Med Vennligst Hilsen
                      Sondre Aabø
                      www.aircam.no

                      Comment


                      • #12
                        EPA er end point adjustment ja, på halen kan du se hvor mye du vil stille på og prøve deg frem, husk å flytt stikka i motsatt retning sånn at du får stilt inn likt i begge retninger.. På de andre kanalene ville jeg ha satt dem på 100%
                        T-REX 450 SE V2 Futaba FASST HS-65HB GY401 S9257
                        Hansen -74

                        Comment


                        • #13
                          På gyron kan jeg justere epa på halen sånn at den ikke skal binde, dette gjør jeg i quick setup mode.
                          Så da kan jeg vel ha epa på 100% på radioen? Må bli sånn tror jeg. Vel, nå har jeg trykket nok på den radioen for idag. Får se åssen det funker neste gang jeg skal fly.
                          Takk for hjelpen til alle
                          I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by RC Hansen View Post
                            EPA er end point adjustment ja, på halen kan du se hvor mye du vil stille på og prøve deg frem, husk å flytt stikka i motsatt retning sånn at du får stilt inn likt i begge retninger.. På de andre kanalene ville jeg ha satt dem på 100%
                            Feil, EPA på kanal 4 stiller IKKE endepunktene med en GY401, KUN piruetthastighet.
                            Endepunktene stilles med limit pot meteret på gyroen.
                            EPA på kanal 5/7, der man har den gule kabelen, stiller gyro gain.

                            Comment


                            • #15
                              Bør jeg ikke ha 100% epa på kanal 7 da? Har gyrogain på den kanalen.
                              Trodde man justerte gyrogain på Radiomenyen i Gyro innstillinge. Og ikke på EPA instillingene.
                              I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                              Comment

                              Working...
                              X