har nå ikke vært ute å fløyet på en stund,heliet har stått ca 3uker uten at det er fløyet,heliet er en trex 600n som har 3 tanker bak seg,skulle starte i dag men nei,satt bom fast det va så vitt jeg klarte å dra rundt med hånden ,skrudde av baklokket og så at det var kommet et mørkt rødt lag på veiven,regner med det er fuel,satte på baklokket igjen skrudde ut pluggen, satte i starten å da dro den rundt som bare det,satte i pluggen igjen ,men nei den tok noen runder men ble tregere å tregere ,til slutt satt den igjen ,det ende med at jeg heiv starteren i skogen å gikk hjem,er det noen måter å oppevare motoren litt ekstra godt når den blir stående litt??heliet har jo bare hatt 3tanker så jeg forstår ingen ting av dette,det hendte ganske ofte når jeg skulle kjøre inn motoren,men da var det nok blandingen som var rik,men skal ikke være det nå,noen godt tips??foresten batt til starter va fult ja
Unconfigured Ad
Collapse
Treg motor å starte!!!
Collapse
X
-
Treg motor å starte!!!
TREX 700N FBL beast X,reactor x,
TREX 700N FBL beast X ,reactor x
TREX 600N FBL 3G align.
jr11x:--))
http://sokndal-modellfly.com/Tags: None -
TREX 700N FBL beast X,reactor x,
TREX 600N FBL 3G align.
http://sokndal-modellfly.com/Comment
-
Nå kan jeg ingenting om modellmotorer, men til gjengjeld kan jeg ganske mye om "skikkelige" motorer.
Det høres veldig ut som den er full av fuel, ja. Har den stått med fuel på tanken? Er det noen mulighet for den å snike seg inn i sylinderen?
Tviler på at rust er problemet, siden den blir treg etter en stund.....
Har vært borti flere totaktere som har "låst" seg, p.g.a gåen toppakning, men det var vannkjølte, de hadde akkurat samme symptom.Hilsen Rune Marcussen
MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
JR DSX9
Fitjar Modellflyklubb
---------------------------------------------------------------------------
Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!Comment
-
Da jeg drev med fuel-motorer på fly for mange år siden, var det sånn at det var viktig å ha på noe som het "after-run" på motoren, for at lager og slikt ikke skulle korrodere. Hadde i noen dråper og turna motoren. Hadde aldri noen som helst problemer med å starte igjen, selv etter at motoren hadde stått i mange år uten å har vært i drift.Atle Østereng
Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
Msn: a_ostereng@hotmail.com
T-rex 450 SE V2
Spektrum DX7
GY401 m/S9257
3 x HS-65MGComment
-
Da jeg drev med fuel-motorer på fly for mange år siden, var det sånn at det var viktig å ha på noe som het "after-run" på motoren, for at lager og slikt ikke skulle korrodere. Hadde i noen dråper og turna motoren. Hadde aldri noen som helst problemer med å starte igjen, selv etter at motoren hadde stått i mange år uten å har vært i drift.Jan Fredrik Bjordal
www.JetsOfBergen.no
This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.Comment
-
Jeg ville nok ha tatt ut pluggen og kjørt motoren noen runder for evt. å blåse ut ubrukt fuel som låser motoren.
Veit ikke om dette er smart men jeg fikk ihvertfall tipset av en erfaren modellist da jeg hadde en bilmotor som hadde stått lenge med fuel i, kjentes ut som om den var full av sirup. Da sa han at jeg skulle fylle motoren med rødsprit og dra den rundt for å løse opp gammel seig fuel. Prøvde dette og det var veldig effektivt! Skylte ut motoren og fylte på ny fuel: startet med en gang og fungerte utmerket de to årene jeg brukte den etterpå... Denne motoren hadde dog stått i over et halvt år, din har vel ikke stått lenge nok til at suppa har blitt seig?
Edit: Sikker på at pluggen din funker forresten? Hvis den ikke gløder så vil du jo få hydrostatisk lås når motoren gradvis fyller seg opp med ubrent fuel...T-REX 600E
Thunder Tiger MiniTitan
HK-450
En kul Crawler
Hitec Aurora 9Comment
-
Jeg ville nok ha tatt ut pluggen og kjørt motoren noen runder for evt. å blåse ut ubrukt fuel som låser motoren.
Veit ikke om dette er smart men jeg fikk ihvertfall tipset av en erfaren modellist da jeg hadde en bilmotor som hadde stått lenge med fuel i, kjentes ut som om den var full av sirup. Da sa han at jeg skulle fylle motoren med rødsprit og dra den rundt for å løse opp gammel seig fuel. Prøvde dette og det var veldig effektivt! Skylte ut motoren og fylte på ny fuel: startet med en gang og fungerte utmerket de to årene jeg brukte den etterpå... Denne motoren hadde dog stått i over et halvt år, din har vel ikke stått lenge nok til at suppa har blitt seig?
Edit: Sikker på at pluggen din funker forresten? Hvis den ikke gløder så vil du jo få hydrostatisk lås når motoren gradvis fyller seg opp med ubrent fuel...TREX 700N FBL beast X,reactor x,
TREX 600N FBL 3G align.
http://sokndal-modellfly.com/Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment