Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Er det noen som har en turtallmåler til helikopter i Follo området som kunne møttes en dag. Har en følelse at Governoren min ikke er helt med. Eventuelt hvor man får kjøpt dette?
Faktisk så funker den første også i lufta, har en slik og man faktisk se hovre turtall på grei avstand uten hjelper siden den festes på bommen. Funker nok bare på store helier.
Dog har jeg hatt litt problemer med å få visning og fant aldri helt ut om det var fordi den ikke vil måle turtall over 2000 eller om det var noe med refleksene fra bladene.
Skytachen er bedre men funker også best på store helier da den i annonsen i allefall har en begrensning på 2800 rpm
Du har sjekket gearingen - selvfølgelig. Har du sjekket at sensoren fungerer.
Jeg hadde akkurat et problem med min Gv-1. Den "herjet" vilt med throttle-servoen 0-100-0-100, innenfor et sekund, og slik fortsatte den. Som en konsekvens av dette måtte jeg bytte :
1. Enveis-lager (ca 200,-)
2. Fly-Wheel (alu-blokk som vifta er skrudd fast i) (500,-)
3. Akslingen på min OS 91SZ-H PS (masse)
+ selve GV-1 elektronikken. (ca 1500,-)
Jeg håper på at jeg for en ny GV-1 i reklamasjon for den gamle. Motor og de andre delene tar nok ikke Futaba på sin "kappe".
- Erik -
------------------------------------------
Logo 600SX + 6003D
Logo 400SE
Har sjekket governoren ut og inn, sensoren er på 97% og griring osv er riktig. Men virker som den ikke går på 2100 når den er satt til det, at den feks ligger på 1900 eller noe.
Heisann
Tomgang-fullgass-stopp er også korrekt programmert inn i GV1? (dette for at GV'en skal vite hva den har å jobbe med. Skal stå Set i displayet rett etter at Stopp er programmert. Kan også sjekkes med Tst Idle-Full-Stop funksjonen da)
Ellers har jeg kun vært borti at noen ikke har fått det ønska turtall fordi motoren er for rik eller gearingen gjør at motoren ikke klarer å drive rotoren i ønska hastighet. Hvilket heli er det snakk om foresten?
Det eneste jeg husker er at jeg har sett flere som plages med er at denne Max RPM-funksjonen på GV1 ikke gir det de forventer, pga at de har satt opp for mye pitch slik at motor bogger på fullgass. (da Max RPM måles av GV1)
Jeg bruker foresten en lignende enhet som tyor foreslo til å måle turtall på eks T-Rex og andre som ikke har governor; Bare å sette turtelleren på bakken, støtta opp av en stein eller annet, og så enten hovre pent over eller rett og slett bare la heli stå på bakken rett ved siden av og så teste idle-up'ene og lese av turtallet.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment