Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Stick Bangers" rotorblader

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • "Stick Bangers" rotorblader

    hva er egentlig "Stick Bangers" rotorblader? vet bare at disse er lettere og mer aggressive enn "vanlige" blader..

    er disse kun beregnet for 3D flyging?
    Last edited by emenee; 16-12-07, 16:24.
    Raptor 90 SE
    Raptor 50 TITAN
    Sceadu 30

  • #2
    Radix 710mm "Stick bangers", 175g, er 10g lettere enn "de vanlige" 710mm Radix-bladene (185g), og har CG lengre inn mot HUB'en. Det fører til at de som du sier, er mer aggressive, sammenlignet med originalen, som er meget gode allround-blader uten mye kompromiss.

    Sitat fra websiden:
    YB710-185g are the weight Curtis uses and are for general 3D flying.
    YB710-175g are lighter and more aggressive for "Stick Banger" style flying.

    SB er helt klart i sitt ess i kjapp 3D-flyving, gjerne sammen med Super Stubz- eller 105/110mm V-paddles.
    Med SB mister du noe kraft i autorotasjon sammenlignet med "non-SB". Det er likevel ikke mer enn at du ikke tenker på det etter 10-15 autoer, synes jeg..

    Hvis du ikke utelukkende er ute etter ren hurtighet, vil jeg anbefale de "vanlige" Radix-bladene, som i tillegg til å være hurtige og stabile også er ganske rå i auto. Evt. hvis du går for SB, kan du kombinere med noen tregere paddles / vekter i øvelser der du vil ha mer stabilitet. Uansett tipper jeg du blir fornøyd
    -//\_____________
    // Steinar Forshaug
    / 2 x T-Rex 700 . T-Tex 500ESP . Futaba 12FG
    www.mikronor.no
    Phoenix RC Club . AKMHK . OHK

    Comment


    • #3
      Non SB best for lett 3d?

      jeg er nybegynner på 3D flyging så da er vel Non SB mest aktuell for meg? er dette bra nok for å snu RAPTOR 90`en kjapt på rygg?


      ellers takker jeg for et godt svar.
      Raptor 90 SE
      Raptor 50 TITAN
      Sceadu 30

      Comment


      • #4
        Med "non-SB" kommer du deg nok fort på ryggen.

        Men jeg vil anbefale deg V-blades sine paddlere. Har disse på min 90, og er super fornøyd. I tillegg har jeg satt på lengre paddle-stang (orginal 495 mm, men nå har jeg 555 mm).
        - Erik -

        ------------------------------------------
        Logo 600SX + 6003D
        Logo 400SE

        Futaba 18MZ

        Comment


        • #5
          Lengre flybar er en billig og grei måte og få det beste fra to verdner da det gir et mer stabilt helikopter OG mer respons. Grunnen til dette er økte gyroskopiske krefter og høyere hastighet på paddle'n - enkelt forklart.

          Comment


          • #6
            Er det noe hensikt å sette lengre flybar på et lite heli også? (hvis det går..)
            Feks T-Rex 450?
            Mvh
            Arthur Olaisen

            Don't forget the Loctite, Bob

            Comment


            • #7
              Originally posted by ar0ma View Post
              Er det noe hensikt å sette lengre flybar på et lite heli også? (hvis det går..)
              Feks T-Rex 450?
              Jada. Til T-Rex 450 er det denne flybaren som er den lengste tilgjengelig. Denne er såvidt meg bekjent standard på offisiell SE v2.

              Comment


              • #8
                I klubben jeg flyr i er vi tre stykker som har samme heli. Her i sommer forsket vi litt på dette med lengre paddle-stang, vekt i paddlene og type paddler (og helt sikker også blader).

                Den ene tingen vi konkluderte med er at det ikke finnes noen fasit. Jeg likte den lengste paddle stangen, de to andre synes det ble litt for voldsomt.

                Samme når det gjaldt vekt i paddlene. Selv på en 90-kjerre er det ikke veldig mange gram som utgjør relativt stor forskjell.

                Den største utfordringen synes jeg var "dagsformen". Den ene dagen synes du kjerra var helt super, mens neste dag ble den "for vill". Mao, gå rolig frem når du piller på disse parametrene. Gjør en endring av gangen.

                Ang. trex : V2 kommer med 220mm paddle stang. Kan også anbefale Gorilla paddles. De har en messing vekt som du kan kappe ned til ønsket vekt. Jeg bruker nå 1 gram pr. paddle. Uten vekt synes jeg at den ble for kjapp i responsen.
                - Erik -

                ------------------------------------------
                Logo 600SX + 6003D
                Logo 400SE

                Futaba 18MZ

                Comment


                • #9
                  paddler

                  skal prøve med nye paddler.. har du link til disse?
                  Raptor 90 SE
                  Raptor 50 TITAN
                  Sceadu 30

                  Comment


                  • #10
                    Kjøpte min fra Hobby og Fritid i Tromsø.

                    http://www.hobbyogfritid.com
                    - Erik -

                    ------------------------------------------
                    Logo 600SX + 6003D
                    Logo 400SE

                    Futaba 18MZ

                    Comment

                    Working...
                    X