Unconfigured Ad

Collapse

twister cpv2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • airwolf
    • Dec 2007
    • 25

twister cpv2

Har kjøpt meg en twister cpv2. Har holdt på lenge for å hovre litt,men det er altfor vinglete! Fikk en til å prøve det som har peiling,men han ga opp etter ca tre sekunder.
    Med full gass letter det ca en meter fra bakken,og er helt ukontrolerbart.
    Han tok en titt på det,og mente at alt var i orden med linker osv.
    Noen som har en ide om hva det kan være?Må jo være mulig å fly disse heliene???

Har hatt et par mindre pen landinger,men alt er nå byttet,og det er godt som nytt.
  • JanFredrik
    • Sep 2006
    • 491

Heisann! Hadde dette heliet selv, og jeg klarte vel ikke å fly det helt skikkelig før jeg mestret MiniTitanen skikkelig. Vel, å fly Twister CP kan vel ikke gjøres skikkelig, men best mulig. Men uansett, det var tilnærmet umulig å klare å holde det i ro i luften , måtte til stadighet rette inn igjen uforutsette og ukontrollerte utflukter. Hadde meg noen fine turer med det, men helt ut av det blå kunne heliet finne på og snurre med halen noen runder, før jeg klarte å hente det inn igjen. Nå har looper, roller, stallturner, flipper, flyr inverted og herjer med MiniTitanen, og har selvfølgelig solgt TwisterenBillig!(Bare for å bli kvitt den lynkjapt!)
    Jan Fredrik Bjordal
    www.JetsOfBergen.no

This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

Comment

• airwolf
      • Dec 2007
      • 25

Ja riktig. Hva er å anbefale da? mini titan er ok eller?må kjøpe et bra nå,da det bilige ofte blir dyrt!

Comment

• JanFredrik
        • Sep 2006
        • 491

Jeg kunne ikke vært mer fornøyd med MiniTitanen! Det bare funker hele tiden. Om jeg skulle valgt helt på nytt igjen, hadde det ikke blitt noe annet! Ja, så fornøyed er jeg, at jeg kjøpte storebroren, Raptor 50, som en noe tidlig julegave til meg selv. Da kan jeg ihvertfall si at jeg fikk én lekker sak til jul
        Jan Fredrik Bjordal
        www.JetsOfBergen.no

Comment

• airwolf
          • Dec 2007
          • 25

Da får jeg vel kikke etter en sånn.Får man de komplette?rtf,eller hva de heter?

Comment

• amundrg
            • Jun 2006
            • 355

Twister cp v2 var det førte heliet jeg kjøpte fikk ikke til å fly det før jeg hadde lært å fly med en Raptor 50.
            Twisteren flyr fint den viss du vener deg til den men du må regne med å holdet den uten for sener på stikkene det er min erfaring med den.
            Blåser det ute så vil halen drifte med vind da det ikke er noe HH Gyro på den.
            Med litt justeringer så fyr den invertert.
            Lykke til med Twisteren cp v2 og God Jul
            Amund Gårdhammer
            www.ringerikemfk.com

Comment

• JanFredrik
              • Sep 2006
              • 491

Originally posted by airwolf
              Da får jeg vel kikke etter en sånn.Får man de komplette?rtf,eller hva de heter?

Dette er noen komplette pakker hos http://www.elefun.no .

Personlig kjøpte jeg mitt eksemplar fra Taiwan, da til ca. halv pris. (ingen oppfordring til å handle i utlandet! Handle i Norge, så vi får beholde de hobbybutikkene vi har)
              Jan Fredrik Bjordal
              www.JetsOfBergen.no

Comment

• airwolf
                • Dec 2007
                • 25

Takker for det der.de radio kontrollene,kan de brukes til andre helier også? eller er de kun tilpasset det ene?(sikkert ikke lurt spørsmål,men jeg er relativt fersk !)

Comment

• retlaw
                  • Jan 2007
                  • 896

Du har også trex 450 som altarnativt til minititan.. Hvem som er best av disse kan diskuteres i all evighet. Spørs egentlig hvem du spør da forskjellen blir som Audi vs BMW. Det finnes flere trex ute i verden og derfor et større tilbud med deler og oppgraderinger. Men det som er sikkert er at begge disse to helikopterne er blant de fem beste helikopterene i sin størrelses klasse.

Begge disse flyr såpass bra og for nybegynner vil det gå magne år før de kan fly såkalt 3D-flyving hvor disse helikopterne viser sitt virkerlige pontensial. Utsyret som puttes inni maskinen har veldig mye å si i forhold til pontesial og har er det lett for å spare pengener. Alt handler egentlig om budjett da disse helikopter pakkene koster fra 5000,- og oppover for å får de flyklare.

En annen viktig ting mann bør tenke på før en handler et rc-helikopter er at krever mye av fritiden din. Fra når du får ditt helikopter til du har satt det opp tar det gjenre et par dager og ofte uker før du kan tenke på å fly i det hel tatt. Det er mye mann skal gjenom og sette seg i. Samtidig er det utrolig morsomt og tilfredstillende at de fleste av oss blir helt hekta og snart bruker vi alle pengene våres på RC

Men når du først har tenkt til å bruke så mye penger så finnes det andre større helikopter altarnativer og da rådes det å melde seg inn et modellfly klubb om du ikke kjenner en person med riktig kunskap til å hjelpe deg. Men det betyr ikke at er umulig å lære det på egenhånd de mange av oss har bevist at det er mulig inklusivt meg..
                  Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

walter@retlaw.no

Comment

• retlaw
                    • Jan 2007
                    • 896

Takker for det der.de radio kontrollene,kan de brukes til andre helier også? eller er de kun tilpasset det ene?(sikkert ikke lurt spørsmål,men jeg er relativt fersk !)
                    Radioene kan brukes til de fleste fly og helikopter modeller som finnes ute i markedet idag. Eneste som begrenser hvor mange modeller de kan brukes til er modell minnet til radioen.

Det lønner seg som regel å handle komplette pakker ifra utlandet da mann får mye for dagens svake dollar kurs.

walter@retlaw.no

Comment

• airwolf
                      • Dec 2007
                      • 25

Har holdt på en stund med r/c.veldig lenge med bil,men det siste året har jeg flydd sånt twister bell medvac. dette syntes jeg virker moro. Har tittet endel på t-rex 450. men der er det jo en god del forskjellige pakker. og selvfølgelig,jo dyrere jo bedre. men de noe rimeligere funker vel de og?Nitro vs el. er det like greit med nitro med en gang?

Comment

• retlaw
                        • Jan 2007
                        • 896

Har holdt på en stund med r/c.veldig lenge med bil,men det siste året har jeg flydd sånt twister bell medvac. dette syntes jeg virker moro. Har tittet endel på t-rex 450. men der er det jo en god del forskjellige pakker. og selvfølgelig,jo dyrere jo bedre. men de noe rimeligere funker vel de og?Nitro vs el. er det like greit med nitro med en gang?
                        Nitro vs EL..
                        Tja.. Nitro helikopter blir mer aktuelt i en større klasse og krever litt mer kunskap til nitro motorer. Siden du har drevet med RC så bør dette ikke være noe problem for deg. Men de bråker også en god del mer som begrenser sammen med størrelsen plassene mann kan fly dem før klagene kommer.
                        Nitro fuel er dyrt og må kjøpes konstant. Med eleketrisk kjøper mann dyre batterier en gang og hvis mann tar være på dem så holder de til 200 ladinger. Små el-helikoptere er mye billigere å fikse når uhellet først er ute og krerver heler ikke så stort plass hjemme eller et hobbierom for å få mekke med dem i fred. Nitro er også livsfarlig pga størrelsen og mye mer grisete(oljerester fra fuel).

Men det finnes flere nitro helikoptere på bruktmarkedet hvis du ønsker å handle brukt

Ja, de rimligere pakken funker selvsagt nesten like bra de mer kostbare hvis vi ser bort fra utstyret.

Trex450 selges i flere versjoner der V2 versjonen er den beste. Denne har carbon ramme og 90% av det mekaniske komponetene er av aluminium. Med andre ord så tåler denne mye mer og vil faktisk lønne seg i lengden. V2 har en lite gran større motor.

På den andre siden så finnes det en tråd med svært billige trex kloner, men kvaliteten på disse er mer ukjent for meg da det er svært få tilbake meldinger fra folk som har peiling som har fått testet disse. http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=17583

Elektroniken ombord er også viktig og her får mann ganske enkelt hva mann betaler for.
                        Små el.modeller slitter mye med radio forstyrelser så et 2,4Ghz radiosystem anbefales på det sterkeste da disse elminerer dette problemet og mann ungår å få kjipe krasj og livsfarilige sitasjoner.
                        Gyroen kreves det litt av også så her bør mann ikke spare på en eneste krone. Gyroen sin oppgave er å holde halen helt i ro og de beste klarer nemlig dette å holde halen fjellstøt.

walter@retlaw.no

Comment

• airwolf
                          • Dec 2007
                          • 25

Så det er det som er oppgaven til gyroen,har vært litt usikker på hvorfor ale har sagt at det lønner seg å legg litt ekstra den. twisteren min har tydligvis en gyro som jeg må betale noen får å bli kvitt den......
                          Får kikke etter litt brukt utstyr på rc-marked fremover,blir nok en t-rex av et eller annet slag da dette er det som er mest anbefalt.
                          er dette noe å satse på

Comment

• retlaw
                            • Jan 2007
                            • 896

Så det er det som er oppgaven til gyroen,har vært litt usikker på hvorfor ale har sagt at det lønner seg å legg litt ekstra den. twisteren min har tydligvis en gyro som jeg må betale noen får å bli kvitt den......
                            Får kikke etter litt brukt utstyr på rc-marked fremover,blir nok en t-rex av et eller annet slag da dette er det som er mest anbefalt.
                            er dette noe å satse på
                            http://finn.no/finn/bap/object?finnk...36&WT.svl=Link
                            Anossen sier ikke all verden om hva slags utstyr fabrikant/modell, type lader, og merke og hvilken tilstand de batteriene er i. Så vanskelig å si. Du må neste ta kontakt og få litt mer info.

walter@retlaw.no

Comment

• airwolf
                              • Dec 2007
                              • 25

akkurat. Men hva skal jeg spørre om?Utifra det jeg leser er dette et greit heli. Er det mange "fallgruver" når man kjøper noe slikt.?

Comment

Working...