Unconfigured Ad

Collapse

Loops, rolls, flips etc, hva kommer så?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hanzo
    • Nov 2005
    • 845

Loops, rolls, flips etc, hva kommer så?

Flyr en god del simulator om dagen, og begynner å bli lei av å kjøre 40 looper og roller iløpet av en dag, jeg tar endel stallturns, flips, hovrer i alle orienteringer og har en grei nok invertet nose-in hover på plass. Øver endel på sistnevnte, men trenger nye utfordinger etter hvert. Hva blir neste naturlige progresjon etter de mest vanlige øvelsene jeg har nevnt over?
  • extracap
    • Feb 2006
    • 556

Originally posted by Hanzo
    Flyr en god del simulator om dagen, og begynner å bli lei av å kjøre 40 looper og roller iløpet av en dag, jeg tar endel stallturns, flips, hovrer i alle orienteringer og har en grei nok invertet nose-in hover på plass. Øver endel på sistnevnte, men trenger nye utfordinger etter hvert. Hva blir neste naturlige progresjon etter de mest vanlige øvelsene jeg har nevnt over?

Kom deg ut å fly the real thing...... da finner du ut om du er god nok...

mvh Geir Mogstad
    Mvh Geir Mogstad
    ---------------------------------------
    slapp av det kommer helt sikkert ned!

Comment

• Hanzo
      • Nov 2005
      • 845

Vind og vær er stort sett hindringen der, er redd det blir minimalt med flygning utendørs de neste 2 månedene :/

Comment

• Heliman
        • Mar 2006
        • 1254

Da er det vel bare å velge en øvelse og begynne å øve på den til den sitter.
        Du kan jo velge fritt etter eget ønske på denne listen f.eks.:http://www.fly3dx.com/setManoeuvres.htm
        Mvh
        Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• extracap
          • Feb 2006
          • 556

he he den er grei,men en som ikke er grei er "rolling cirkle" i lav høyde og i lav fart.
          http://www.rcuniverse.com/forum/m_44..._1/key_/tm.htm
          her har du noen fine "trenings" videoer

Mvh Geir Mogstad
          Mvh Geir Mogstad

Comment

• walker76
            • Nov 2005
            • 472

Originally posted by extracap
            he he den er grei,men en som ikke er grei er "rolling cirkle" i lav høyde og i lav fart.
            http://www.rcuniverse.com/forum/m_44..._1/key_/tm.htm
            her har du noen fine "trenings" videoer

Mvh Geir Mogstad
            Her var det mykje fine ting å øve på visst du flyr fly, men trur dette blir litt vanskeligt med helikopter
            Mvh:
            Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
            www.folgefonnrc.ning.com

MA X-Cell Fury Extreme 90
            Raptor 90 3D
            Raptor 50 Titan SE
            T-Rex500GF
            T-Rex450SE V1
            JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

Comment

• extracap
              • Feb 2006
              • 556

ha ha det har du rett i ja det var kremvisper hanzo flyr !!!

Mvh Geir Mogstad
              Mvh Geir Mogstad

Comment

• Janp
                • Apr 2007
                • 11

prøv å sette sammen fleire øvelsa eller dra langing direkte etter siste øvelse

Comment

• Heliman
                  • Mar 2006
                  • 1254

Langing? Er ikke det ulovlig i Norge da???
                  Mvh
                  Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• Whz
                    • Nov 2005
                    • 190

Vil vel ha prioritert autorotasjon som den viktigste øvelsen når du allerede har kommet såpass i progresjonen.
                    Ellers kan du snuse på 3DX/3DMasters-sidene for konkurranse som nevnt over, evt. IRCHA Pilot Proficiency Program, så har du noen idéer.
                    Tic-toc er jo en morsom øvelse som kan være lett å komme igang med, men likevel tar tid å perfeksjonere. Begynn med en halv flip bakover, og ta en flip fremover,
                    Åttetall kan være utfordrende. Fort, sakte, halen først, inverted, alltid nose-in, osv... Kombinasjoner er tingen.

Bruker du Realflight, send meg en PM med mail/MSN-adresse så kan jeg dytte over noen recordings på auto som eksempler...
                    -//\_____________
                    // Steinar Forshaug
                    / 2 x T-Rex 700 . T-Tex 500ESP . Futaba 12FG
                    www.mikronor.no
                    Phoenix RC Club . AKMHK . OHK

Comment

• retlaw
                      • Jan 2007
                      • 896

Originally posted by Hanzo
                      Det høres ut som du er i det stadiet hvor jeg var for et halvt år siden. Siden den gang har jeg lagd med et plan som jeg har printet ut og hengt opp. Utrolig motiverende å se hvordan mann utvikler seg

Øvelsene bør drilles inn på simulator før mann prøver seg på ekte. Ofte spedt utover tid da hjernen trenger litt tid på å lage de riktige koplingene. Øvd deg gjerne på flere øvelser samtidig. Når du klarer å hente deg inn ved feil under øvelsen i 95% av gangene i simulatoren, er du klar.

1.Lær deg å hovre inverted i alle retninger.
                      2.Forsett å øve på flips i alle åtte retninger, etterfulgt av full stopp(stille stående hovring) i lufta.
                      3.Tic-tacs. Både elevator og aileron
                      5.Lær deg å fly inverted fremover med 8 talls-sving, loops og rolls. (Som å lære å fly på nytt)
                      6.Lær deg å hente deg inn etter piruternde stall truns i alle de åtte retninger.
                      7.Lær deg funnel med nesa OPP og bladene INNOVER, i begge retnigner(høyre venste)
                      8.Lær deg funnel med nesa OPP og bladene UTVOER, i begge retnigner
                      9.Lær deg 8 talls funnel med nesa OPP
                      10.Lær deg å fly bakkover med 8 talls-sving, loops og rolls.
                      11.Lær deg å fly inverted bakkover med 8 talls-sving, loops og rolls.
                      12.Lær deg funnel med nesa NED og bladene INNOVER, i begger retnigner
                      13.Lær deg funnel med nesa NED og bladene UTOVER, i begger retnigner
                      14.Lær deg 8 talls funnel med nesa NED
                      15.Lær deg spesifike øvelser og meld deg på 3D-Mastes

På ordentlig er jeg nå på steg 7, og på simulatoren er jeg kommet til 10.
                      Last edited by retlaw; 31-12-07, 20:58.
                      Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

walter@retlaw.no

Comment

Working...