Flyr en god del simulator om dagen, og begynner å bli lei av å kjøre 40 looper og roller iløpet av en dag, jeg tar endel stallturns, flips, hovrer i alle orienteringer og har en grei nok invertet nose-in hover på plass. Øver endel på sistnevnte, men trenger nye utfordinger etter hvert. Hva blir neste naturlige progresjon etter de mest vanlige øvelsene jeg har nevnt over?
Unconfigured Ad
Collapse
Loops, rolls, flips etc, hva kommer så?
Collapse
X
-
Flyr en god del simulator om dagen, og begynner å bli lei av å kjøre 40 looper og roller iløpet av en dag, jeg tar endel stallturns, flips, hovrer i alle orienteringer og har en grei nok invertet nose-in hover på plass. Øver endel på sistnevnte, men trenger nye utfordinger etter hvert. Hva blir neste naturlige progresjon etter de mest vanlige øvelsene jeg har nevnt over?
Kom deg ut å fly the real thing......da finner du ut om du er god nok...
mvh Geir MogstadMvh Geir Mogstad
---------------------------------------
slapp av det kommer helt sikkert ned! -
Da er det vel bare å velge en øvelse og begynne å øve på den til den sitter.
Du kan jo velge fritt etter eget ønske på denne listen f.eks.:http://www.fly3dx.com/setManoeuvres.htmMvh
Bjørn Tore Espevik
Team Visa...Comment
-
he he den er grei,men en som ikke er grei er "rolling cirkle" i lav høyde og i lav fart.
http://www.rcuniverse.com/forum/m_44..._1/key_/tm.htm
her har du noen fine "trenings" videoer
Mvh Geir MogstadMvh Geir Mogstad
---------------------------------------
slapp av det kommer helt sikkert ned!Comment
-
he he den er grei,men en som ikke er grei er "rolling cirkle" i lav høyde og i lav fart.
http://www.rcuniverse.com/forum/m_44..._1/key_/tm.htm
her har du noen fine "trenings" videoer
Mvh Geir MogstadMvh:
Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
www.folgefonnrc.ning.com
MA X-Cell Fury Extreme 90
Raptor 90 3D
Raptor 50 Titan SE
T-Rex500GF
T-Rex450SE V1
JR Pcm9XII m/2.4Ghz modulComment
-
Vil vel ha prioritert autorotasjon som den viktigste øvelsen når du allerede har kommet såpass i progresjonen.
Ellers kan du snuse på 3DX/3DMasters-sidene for konkurranse som nevnt over, evt. IRCHA Pilot Proficiency Program, så har du noen idéer.
Tic-toc er jo en morsom øvelse som kan være lett å komme igang med, men likevel tar tid å perfeksjonere. Begynn med en halv flip bakover, og ta en flip fremover,
Åttetall kan være utfordrende. Fort, sakte, halen først, inverted, alltid nose-in, osv... Kombinasjoner er tingen.
Bruker du Realflight, send meg en PM med mail/MSN-adresse så kan jeg dytte over noen recordings på auto som eksempler...-//\_____________
// Steinar Forshaug
/ 2 x T-Rex 700 . T-Tex 500ESP . Futaba 12FG
www.mikronor.no
Phoenix RC Club . AKMHK . OHKComment
-
Øvelsene bør drilles inn på simulator før mann prøver seg på ekte. Ofte spedt utover tid da hjernen trenger litt tid på å lage de riktige koplingene. Øvd deg gjerne på flere øvelser samtidig. Når du klarer å hente deg inn ved feil under øvelsen i 95% av gangene i simulatoren, er du klar.
1.Lær deg å hovre inverted i alle retninger.
2.Forsett å øve på flips i alle åtte retninger, etterfulgt av full stopp(stille stående hovring) i lufta.
3.Tic-tacs. Både elevator og aileron
5.Lær deg å fly inverted fremover med 8 talls-sving, loops og rolls. (Som å lære å fly på nytt)
6.Lær deg å hente deg inn etter piruternde stall truns i alle de åtte retninger.
7.Lær deg funnel med nesa OPP og bladene INNOVER, i begge retnigner(høyre venste)
8.Lær deg funnel med nesa OPP og bladene UTVOER, i begge retnigner
9.Lær deg 8 talls funnel med nesa OPP
10.Lær deg å fly bakkover med 8 talls-sving, loops og rolls.
11.Lær deg å fly inverted bakkover med 8 talls-sving, loops og rolls.
12.Lær deg funnel med nesa NED og bladene INNOVER, i begger retnigner
13.Lær deg funnel med nesa NED og bladene UTOVER, i begger retnigner
14.Lær deg 8 talls funnel med nesa NED
15.Lær deg spesifike øvelser og meld deg på 3D-Mastes
På ordentlig er jeg nå på steg 7, og på simulatoren er jeg kommet til 10.Last edited by retlaw; 31-12-07, 20:58.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment