Unconfigured Ad

Collapse

T-rex 450S pakketilbud

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ostahl
    • Jun 2007
    • 233

T-rex 450S pakketilbud

Ser at Elfun har en pakkeløsning på T-Rex 450S:

Komplett økonomipakke av 450S CCPM versjonen. Kommer med rimelig utstyr som fortsatt er bra til flyving og sportsflyving.
    Pakken inneholder:
    Align T-Rex 450S CCPM
    Hitec Optic 6 radio med dual conversion mottaker, 3x HS-55 + 1x W-092SH og krystaller/ evnt Futaba 6EXP 6ch radio, R136 mottaker, 4xW-092SH og krystallsett
    Futaba GY190 Gyro
    Align 2200 11,1V 18C batteri
    E-Sky lader for 2-3 celler LiPo 0,8A
    1 par Deans
    Så her har du alt du trenger for å fly, husk at laderen trenger en 12V kilde som f.eks et bilbatteri eller transformator. I radioen følger det med sendebatteri og lader.

Er dette en pakkeløsning som jeg kan ha mye glede av/ leve med , uten å kjøpe "katta i sekken"? Har ikke råd til å ut med noe særlig mer enn dette nå i starten. Mulig jeg bytter ut radioen med en Futaba 7C, er jo bare rundt 500 kroner i forskjell på 6EXP og 7C.
  • Mademan
    • Apr 2007
    • 1086

ikke for å knuse noen drømmer med den er ikke så mye å vokse på, men holder nok i et halvt til ett års tid.

E-sky laderere er ikke kjent for å lade jevnt og de kan skade batteriet (har jeg hørt, ikkeno erfaringer her), men går bra hvis du lader sakte med balancer.

Radioen hadde jeg i ca 1 år, før jeg gikk over til DX7, pga 2,4 GHZ er lettere og 0 glitch..Men den funka bra!

HS-55 er greie servoer som du senere bytter ut til 65mg, men de funker lenge!

Gyroen aner jeg ikkeno om, men de aller fleste foretrekker 401
    Batteriet er bra, men husk å kjøre forsiktig (3-4min) de første 5 turene. Og ikke over 5min på det, da puffer det opp fort.

Men uansett så tror jeg selve helikoptre kan fly kjempebra hvis du tar deg tid å setter det opp riktig..Det er det viktigste! Og her kan du få mye hjelp vettu

Da tror jeg nok du komemr til å ha veldig veldig mange timer morro, og noen med frustrasjon og ergelse over at du ble overmodig
    Last edited by Mademan; 01-02-08, 20:15.
    Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• Mathias
      • Feb 2007
      • 1122

Hva med denne?: http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...kategoriID=244

Gyroen kan evt. byttes ut med en Futaba GY401 hvis du vil ha noe som fungerer meget bra, og som er enkelt å sette opp.

Det er mye lurere å spare opp litt ekstra og kjøpe kvalitet fremfor noe som kun fungerer helt "Bob Bob".
      Mathias
      Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

Comment

• Mademan
        • Apr 2007
        • 1086

Originally posted by Mathias
        Hva med denne?: http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...kategoriID=244

Gyroen kan evt. byttes ut med en Futaba GY401 hvis du vil ha noe som fungerer meget bra, og som er enkelt å sette opp.

Det er mye lurere å spare opp litt ekstra og kjøpe kvalitet fremfor noe som kun fungerer helt "Bob Bob".
        henger meg på den! Fin pakke å vokse på
        Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• Whz
          • Nov 2005
          • 190

Siste refererte pakke er kurant ja.
          Servoer er sånt man kan oppgradere etterhvert behovet melder seg, f.eks. en Futaba S9257 på halen. Som "første heli" er, ihvertfall etter mine egne erfaringer sannsynligheten for at servoene ryker i de første par krasjene, og da er det jo greit å ikke legge masse pæng i ytelse som du i begynnelsen heller ikke trenger.

Det er etter min mening en "nedgradering" å gå for Futaba GY401 kontra LogicTech 2100-gyroen. Sistnevnte holder piro-rate vesentlig bedre enn GY401 (prøv piruett i fast forward flight ) ...joda, GY401 er en drøm å sette opp, som en konsekvens av få justeringsmuligheter (2 potmetere + gain)...

Radio er uansett det du kommer til å ha en stund uavhengig av flymaskin, så dette er

PS: Tror du at du skal ha en nitro-maskin på sikt, er 7-kanals radio det du har behov for. Dette pga. at du vil ha mulighet til å stille governor/limiter (= rotorturtall) fra radioen, det trenger du den siste kanalen til (i motsetning til el-heli der 6 kanaler er tilstrekkelig). Så hvis du finner noen kronasjer under madrassen som kan gå til en oppgradering til 7-kanals radio (f.eks Spektrum DX7), er det nok smart.

PS2: Tipper dette kitet kommer delvis montert (hodet er nok ferdigmontert).. Skru det fra hverandre, og sett inn alle skruene som går metall-mot-metall inn med Loctite. Min T-rex 450SE V2 hadde Loctite på ca 70% av alle skruene, og det er litt lite. F.eks. på de to skruene til spindelen som holder bladholderne sammen, var bare én av skruene satt inn med Loctite. Skummelt...
          -//\_____________
          // Steinar Forshaug
          / 2 x T-Rex 700 . T-Tex 500ESP . Futaba 12FG
          www.mikronor.no
          Phoenix RC Club . AKMHK . OHK

Comment

• ostahl
            • Jun 2007
            • 233

Takker for alle svarene dette er absolutt til stor hjelp! Jeg er også enig i at man bør kjøpe noe som er bra når man først kjøper noe. Dette vet jeg alt om fordi jeg driver med musikk (tangenter) og der kjøper jeg alldri noe som er av dårlig kvalitet. Om noen spør så anbefaler jeg dem også om å legge litt mer penger i det, enn å kjøpe noe som man ikke blir fornøyd med.
            Men RC er en hobby og da holder det egentlig å kjøpe minimum det man trenger for å ha det morro (uten å kjøpe katta i sekken selvsagt) for meg. Jeg er temmelig ny innenfor RC hobbyen. Kjøpte i fjor vår et Wilga 2000 fly der jeg fremdeles bruker originalsender og mottaker noe som har fungert og fungerer meget bra. Jeg har det utrolig morro med det flyet, og det er jo et billig fly - noe ikke alle ville anbefalt å kjøpe. Kjøpte meg også et E-sky Lama helikopter i fjor høst. Har (oppgradert det med så og si alt) hatt det morro med det også, men der kommer begrensningene inn. Det tåler ikke vind så det blir jo et inne helikopter og må justeres hele tiden etc. så det var nok et dårlig kjøp. Har som sagt brukt alt for mye penger i oppgraderinger på det noe som har resultert i at det fungerer bedre - men likevel så er mulighetene små på det.
            Men om dere mener at det er Elfuns pakke 4 man bør gå for som er det absolutte minimume, så tar jeg det til etteretning Har som sagt ikke så stor erfaring med dette.
            Apropo sender så ville jeg nok uansett kjøpt meg en 7 kanalers - ville nok gått for en 35 mhz fremfor FASST mye pga at mottakerene er mye dyrere på FASST systemet ennå.

Comment

• Tintin
              • Jan 2005
              • 4631

Hei
              Må si meg enig med de øvrige. Det er for mange ting i den første pakken man kommer til å bytte fort. Laderen har alt for lav ladestrøm for så store batterier. Electron6 og TRex har mange hatt litt dårlig erfaring med. Jeg syns Wp092 servoene er gode i Rexen. HS55 ser jeg de fleste som har testet dem bytter fort. GY190 er vel ikke en heading hold gyro.

Den pakken er en nødløsning om man bare ha det og mangler de siste 1500,-. Den andre pakken vil funke bra selvom jeg hadde gjort somWhz sier og fundert på en 7 kanaler.

Comment

Working...