Unconfigured Ad
Collapse
Din største nybegynner feil?
Collapse
X
-
-
Når kameraten din trøster deg med "Detta fikser du lett"...så mener han hullet i stripa...Comment
-
Raptor 50
TT Redline
Spektrum AR7100R
T-Rex 500 CF
Futaba 611/ BLS251Comment
-
Ok da, her er min historie.
Skjedde for 20-25 år siden, da jeg var skikkelig nybegynner. Hadde bygd min første 40-size trainer og var klar til å fly. Tenkte som så mange andre at dette må da gå greit. Hadde da flydd litt seilfly, så det kunne da umulig være så vanskelig. Joda. Fant et grustak som tilfeldigvis også var en bilcross-bane, og en passelig rettstrekning som jeg kunne bruke til stripe.
Opp gikk det, i en himla fart. Selve flyginga var udramatisk nok den, flyet gikk flott og alt var på stell. Etter noen minutter kom tanken på at jeg også skulle lande dette beistet. Hm... det gikk da usedvanlig fort egentlig? Kanskje jeg skal prøve meg med noen landingsinnlegg først, bare for å få inn følelsen. Prøvde innlegg etter innlegg, litt lavere hver gang. Kjente pulsen økte etter som avstanden til bakken minket. Til slutt grep panikken den unge piloten. Et av innleggene gikk i vel lav høyde, fant ut at her må en avbryte, hjernen var da så overbelastet og preget av varmgang at logikk-kretsen kortsluttet slik at opp ble ned og ned ble opp... så jeg skjøv høyre stikke helt fram og moste flyet i bakken... sto bare og måpte etterpå over hva jeg hadde gjort.
Flyet var reparerbart det, så den saken var grei. Analysen over feil jeg hadde gjort endte opp i to viktige punkt:
1: Gassen er trinnløs - det går an å fly på noe mellom full gass og ingen gass.
2: Kontakt en klubb og få instruksjon.Erlend Moen
Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.noComment
-
extra trøbbel
Min største feil jeg gjorde da jeg var nybegynner,var å reversere ballanseror servoene på min extra 300s 140 size.i tillegg så flyr jeg med høye utslag,så det var ikke noe lett sak å få landet den,men noe jeg er stolt av,det er at jeg klarte å få flyet høyt opp,fikk plassert tungen rett i munnen og landet det.ble litt hard landing så understellet bøyde seg litttrex 700 , trex 500 , trex 250 , raptor 50 , hirobo sceadue 50 , xcell Fury Tempest FAI 90
mye rart som er filmet igjennom tidene herhttp://www.youtube.com/user/tommym447/videos
Comment
-
Min største begynnerfeil var at jeg ikke sjekket center of gravity på heli'n etter jeg hadde satt på batteriet. Tok av og gikk rett bakover og knuste alt som var å knuse. Dette var med et bililig (og elendig - jeg fløy det siden etter at jeg hadde lært å hovre) Dynam Phoenix CP helikopter.
Men det var nok, jeg ble hektet...Børge Berg-Olsen
Medlem i Phoenix RC Club
Align T-Rex 450S CF w/SE V2 head
Align T-Rex 600N Pro - TT RedLine 53H - Hatori #523 - JR DS8915 - CSM SL720 w/JR DS8700G - CarbSmart - 600mm GCT Ultra
Spektrum DX7Comment
-
Når man leser innleggene her, så må man bare smileJeg har gjort ca. 30-50 feil som har ført til krasj og enda flere som har ført til neste krasj. Hva er den største feilen? Jo, jeg tror den største feilen jeg kan ha gjort som nybegynner er å se på de store gutta og investere altfor stort/dyrt helikopter som første heli. I dag kan jeg se tilbake på det og si at det beste hadde vært om man hadde kjøpt billig(ere) helikopter som er noe billigere å krasje, lettere å fly og ikke minst justere.
På en annen side så er det jo veldig greit å lære justering av et større helikopter fra starten, ikke minst fuel helikopter. Men, tror det er flygingen som er viktigst i starten og modellen lære du å kjenne godt nok når du e utsatt for nån uhellComment
-
Hehe, er det noe du selv har opplevd?Få høre..
Comment
-
Nei, har heldigvis ikke opplevd det selv, men det skjedde nå i helgen på stripen. Fløy selv, så fikk ikke sett kræsjet desverre. Var ikke så mye skader, vingeboltene og festene var knukket, og det var stort sett alt.Geir Inge
Fly:
Piper J3 Cub 25
WorldStar 40
Spirit 60
Piper Cherokee 40
Alpha 25Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment