Unconfigured Ad

Collapse

Innkjøp av nytt heli.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Atle
    • Jul 2007
    • 285

Innkjøp av nytt heli.

I dag fikk min Walkera antakelig sin siste tur i lufta. Var en tur på stripa og fikk litt starthjelp, og min hjelper fikk det opp i lufta, men synes det var veldig vanskelig å fly. Mente det var SVÆRT vanskelig for meg som nybegynner å fly. Var endel forandringer han mente jeg burde gjøre før jeg begynte å fly selv. Men med min litt korte tålmodighet tenkte jeg shit au, og fyrte opp allikevel. Det gikk jo som det måtte gå; havari av litt stor skala.

Så nå gir jeg opp denne skadeskutte fuglen, og går til innkjøp av nytt. Har ikke tenkt å gjøre samme bommert som sist å kjøpe noe ukurant, så trenger litt veiledning. Kunne gjerne tenke meg en t-rex. Fått anbefalt det flere steder, og her på forumet virker det nesten som eneste alternativ Har radio og gyro, og vil helst ha et byggesett, ikke ferdig pakke.

Tenkte på denne

eller denne

Prisen er jo nesten lik, men er veldig usikker.

Håper noen har noen gode råd, event erfaringer.

På forhånd takk
    Atle Østereng
    Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
    Msn: a_ostereng@hotmail.com

T-rex 450 SE V2
    Spektrum DX7
    GY401 m/S9257
    3 x HS-65MG
  • roadrune
    • Jul 2007
    • 2292

Jeg for min del ville gått for 500'en, jeg kjøpte en 450 rett før 500'en kom, og angrer idag....

Har ikke prøvd 500, men har fra pålitlige kilder at den er helt konge, den er også litt større, og derfor mer stabil.
    Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Atle
      • Jul 2007
      • 285

Har vært litt inne på den tanken jeg også. Har du noen anelse om min e-flite gyro holder til 500'en?
      Atle Østereng

T-rex 450 SE V2
      Spektrum DX7
      GY401 m/S9257
      3 x HS-65MG

Comment

• telecaster
        • Dec 2006
        • 1062

Originally posted by Atle
        Har vært litt inne på den tanken jeg også. Har du noen anelse om min e-flite gyro holder til 500'en?
        Gyroen skulle holde fint, på webben sier de at den er laget med tanke på micro og mini size heli, som T-Rex450, de anbefaler forresten JR3400 servo, og da holder den nok til T-Rex500 uten problem.

De fleste gyroer funker på heli uansett størrelse, men skal du fly heftig 3D bør du nok tenke i retning av Futaba, CSM eller slike.

Comment

• ehaga
          • Feb 2005
          • 1173

Selvfølgelig er en 500 mer stabil en 450. Men en 90-size er også mye mer stabil enn en 500, men det er en grunn for at nybegynnere ikke starter på 90-size. Grunnen er ganske enkelt prisen.

Det er veldig mange som begynner med 450 og dersom du setter den opp snilt så vil du ha et heli lenge. Jeg har i dag 2 trex'er (egentlig 3 ettersom jeg skal kaste ut den eldste) i tillegg til en 90-maskin. 450'en synes jeg er genial fordi den er billig (både pris på deler og batteri). Jeg bruker denne for å herje med. Selvfølgelig har jeg vurdert en 500 (både Align og Mikado sin) men har kommet frem til at det er for dyrt.

Pr i dag er det veldig god deletilgang på 450 - mens i følge innlegg her på forumet så må du til utlandet for å finne de riktige delene til 500.

Jeg hadde utvilsomt gått for en 450 V2. Den lærer du deg å fly med, tar med deg på ferie, og så kan du herje med den når du er blitt bedre.

Lykke til med valget.
          - Erik -

------------------------------------------
          Logo 600SX + 6003D
          Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• retlaw
            • Jan 2007
            • 896

Originally posted by Atle
            HA.. E-flite gyro. Tror ikke det..

Trex 500 er mer stabilt og et større helikopter. Ulempene er dyre batterier, dyre servoer og ja du gjette riktig, dyrere å fikse etter krasj. På 6S så har denne nok av krefter men er kanskje ikke idealt for en nybegynner med tanke på sikkerheten.

Trex 450 er eldre velprøvd og finnes i hundrevis av versjoner. Krasj er ikke så ille dyrt med denne og du kan du fly den på flere plasser pga størrelsen.

Til en trex 450 ville jeg ha anbefalt en Futaba gy401 og til trex500 gy401 eller 611
            Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

walter@retlaw.no

Comment

• Atle
              • Jul 2007
              • 285

Takk for svar

Jeg stussa litt på det med deler litt etter jeg skreve innlegget. Var jo en hel drøss med deler til 450, men meget tynt til 500. Tror nok det da er avgjort med en 450...

Noen som forresten har peiling på hvilke servoer jeg bør velge? Som passer til Spektrum dx7
              Last edited by Atle; 11-02-08, 00:06. Reason: Tilføyelse
              Atle Østereng

T-rex 450 SE V2
              Spektrum DX7
              GY401 m/S9257
              3 x HS-65MG

Comment

• ehaga
                • Feb 2005
                • 1173

Det greieste valger er Hitec 65MG. Du kan selvfølgelig gå for noen digitale servoer, men det koster deg mer, og de er mindre holdbare. Jeg flyr med JR 285 og ødla to servoer på en krash. Prøver nå med JR 285MG - men de ryker de også, i følge ryktene.
                - Erik -

------------------------------------------
                Logo 600SX + 6003D
                Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Krazy-K
                  • Jul 2006
                  • 339

Etter hva jeg har prøvd, og hva andre anbefaler på diverse forum, så kan vi vel egentlig slå fast at Hitec 65MG er de desidert beste servoene til et heli i denne kategorien, med tanke på pris/ytelse/holdbarhet.

Du kan ikke bomme hvis du går for disse...
                  Kenneth Davidsen

Comment

• Mademan
                    • Apr 2007
                    • 1086

gikk fra 450 til 500 selv. Og må si 500 var noe annet å fly ja..utrlig mye mere stabilg og mere sprett!
                    men få deler..så man kan ikke kjøre det i bakken , hvis man vil.

men 450 se V2 er også et fantastisk helekopter 65MG og 9257 på halen med en GY401 og du har et flott setup!
                    Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• roadrune
                      • Jul 2007
                      • 2292

Jeg har også hs65mg, jeg byttet fra Jr sine ds285, etter to krasj som jeg vil påstå skyldes servosvikt, det skal nok sies at servoene hadde ett og flere krasj bak seg, men det er uansett kjipt å krasje for noe sånt.

Nå er jeg nybegynner, og klarer på ingen måte å merke forskjell på Ds285, og Hs65.
                      Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                      JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
                      ---------------------------------------------------------------------------
                      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Atle
                        • Jul 2007
                        • 285

Takk for alle svar. Jeg fant en pakke jeg tror er ganske bra, men der har de en annen servo på halen enn den dere anbefaler. Regner med at den som følger med også duger bra..
                        Atle Østereng

T-rex 450 SE V2
                        Spektrum DX7
                        GY401 m/S9257
                        3 x HS-65MG

Comment

Working...