Announcement

Collapse
No announcement yet.

Reparere swash - 450

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Reparere swash - 450

    Hei, har en del slark i det største lageret, samt der main shaft går inn. Hvis dere ser på bildet, kan man skille disse fra hverandre?
    Vil ha av hele den blå "ringen" med kulelinker til servo/anti rotasjon.
    Attached Files
    Mvh
    Arthur Olaisen

    Don't forget the Loctite, Bob

  • #2
    Dette er vel krympet i sammen så hvis du skal ha det ifraverandre så må du varme opp den yttre ringen (den blå delen)

    Forsto jeg deg rett når du skriver at den slarker mot masta og? isåfall ville jeg kjøpt ny swash, koster 350kr
    Christen
    http://jetsofnorway.com/

    Comment


    • #3
      Jeg ble irritert på den fordømrade swashen og gikk løs med et flatjern og utøvde mine beste triks.

      Etter jeg hadde fått ut "låseskivene", pilla jeg ut kulene og tok ut hele delen som roterer med hodet.
      Satt da igjen med den blå ringen og ytterste del av lageret som fortsatt satt fast på innsiden.
      Måtte igjen ta flatjernet fatt og bryte imellom delene, med litt banking og makt, løsna siste delen av lageret.

      Grunnen til at jeg ville ha den ut, var at jeg hadde en halv swash i reserve etter en krasj. Det var for øvrig en halvt plast, halvt metall swash. Så plasten knakk i krasjet, men metalldelen var fortsatt god og slarkfri.

      Legger ved noen bilder av prosessen. Swashplata er nå tight, går fritt rundt, og uten slark.

      Bilde:
      1: Exploded view av swashplate
      2: Ring og reservedel
      3: Skitten reservedel med locktite, klar for å sette i ringen
      4: Slår inn reservedel ved hjelp av den gamle delen og en tang
      5: Voila, fin fin swash
      Attached Files
      Mvh
      Arthur Olaisen

      Don't forget the Loctite, Bob

      Comment

      Working...
      X