Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trex v2 halebom problem!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trex v2 halebom problem!

    hei , krasja med trexen min her forrige uke, bestilte ny halebom fra usa og den viser seg å være 2cm kortere en den originale! Går det an å fly med kortere halebom, hva vil evt ulempen være?

  • #2
    Det kommer vel an på om du får strammet reima til halen tilstrekkelig og samtidig ha igjen nok til at den får tilstrekkelig feste i kroppen. Ville vært skeptisk hvis det ikke sitter igjen mye i kroppen...
    T-REX 600E
    Thunder Tiger MiniTitan
    HK-450
    En kul Crawler
    Hitec Aurora 9

    Comment


    • #3
      Originally posted by Svendmorten View Post
      hei , krasja med trexen min her forrige uke, bestilte ny halebom fra usa og den viser seg å være 2cm kortere en den originale! Går det an å fly med kortere halebom, hva vil evt ulempen være?
      his du har kjøpt den det ikke står ALIGN på hadde jeg holdt meg unna. Jeg fik også denne av en grunn og bare kastet den.
      Go Lower! Lower.... To Low!

      Comment


      • #4
        Kanskje du har bestilt/fått en halebom til en tidligere modell av T-rex.
        De var noe kortere.
        I praksis er den ikke brukbar på dagens T-rex. Det er vel dessverre bare å anbefale at du kaster den og bestiller en ny, riktig en.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Genic View Post
          Kanskje du har bestilt/fått en halebom til en tidligere modell av T-rex.
          De var noe kortere.
          I praksis er den ikke brukbar på dagens T-rex. Det er vel dessverre bare å anbefale at du kaster den og bestiller en ny, riktig en.
          Ikke kast den!
          Tenk miljø, og selg den for en billig penge, helt sikkert noen her inne som har en gammel Rex....
          Hilsen Rune Marcussen

          MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
          T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
          JR DSX9

          Fitjar Modellflyklubb
          ---------------------------------------------------------------------------
          Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

          Comment


          • #6
            Og det er vel heller som Aceman sier.. Du ser selv om du får nok feste i kroppen.. Du kan dra halekassen litt ekstra ut bak og det samme foran så kjenner du om det holder..
            T-REX 450 SE V2 Futaba FASST HS-65HB GY401 S9257
            Hansen -74

            Comment


            • #7
              jeg bestilte også en ny reim som er kortere, den passer perfekt i den nye halebomme, men skal jeg da ikke bruke denn? bare kaste den?

              Comment


              • #8
                Når du har reim også kan du kanskje bruke det du har, men de tidligste T-rexene hadde litt kortere rotorblader. Da hovedrotorbladene flexer ganske mye når du flyr må du passe på så ikke hovedrotor og halerotor går i hverandre.

                Comment


                • #9
                  Hadde vært fint hvis du kunne angi hvilken versjon T-rex du har.
                  Har du varenummeret til den nye halebommen og beltet?
                  Da kanskje vi kan finne ut av hva du har og hva du evt. trenger.

                  Comment


                  • #10
                    Gammel kortere bom krever gammelt kortere belte. Går helt fint om du ikke bruker de lengste rotorbladene. 335 bladene er nok for lange og kanskje også 325 bladene. Den lengre halen kom nok for å gi mer moment fra halerotoren, dvs mer autoritet for ror..

                    Comment

                    Working...
                    X