Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho Consept 46 VR V/S E-Sky Belt-CP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kyosho Consept 46 VR V/S E-Sky Belt-CP

    Har fått tilbud om å bytte en Kyosho Consept 46 VR i et nytt E-Sky Belt-CP - Kit med alt

    Vil dette hvere en god byttehandel
    A good friend will bail you out of jail... A true friend will be sitting by your side saying, Sorry ....We fucked up!

  • #2
    Hei

    Det kommer jo an på hva slags utstyr som sitter i og hva slags stand Conspeten er i?

    Hvilken versjon er Belt'n, er det RTF som komplett koster ca 1900,- nok inkl radioutstyr eller er det RTF Carbon edition som er "blinget" med masse oppgraderinger og koster ca 3800 komplett inkl radioutstyr?
    Anders Bruneberg
    Raufoss

    Comment


    • #3
      Du bør og sjekke hvordan det er og få tak i deler til Consepten? det er jo greit og få tak i deler til det hvis\når du krasjer det

      Comment


      • #4
        Er det ikke lurt å først si hva du har, og hva du evt. skal bytte til?
        Jan Fredrik Bjordal
        www.JetsOfBergen.no

        This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

        Comment


        • #5
          Originally posted by tailbait View Post
          Har fått tilbud om å bytte en Kyosho Consept 46 VR i et nytt E-Sky Belt-CP - Kit med alt

          Vil dette hvere en god byttehandel
          Jeg leser det som at "tailbait" har en Kyosho Consept og som han vil bytte i en E-Sky. Jeg ville også kvittet meg med Consept`n, men jeg er usikker på om Belt-CP er noe spesielt bedre da den er både mindre og flyr mer ustabilt enn Consept`n. Deletilgangen er derimot bedre for Belt CP enn Consept.
          Tom Erik Smedal
          www.artistic3D.net
          www.photopia.no

          Comment


          • #6
            Var vel i grunn slik jeg tolket det også Tom Erik.....

            Hvis du ønsker å gjøre dette med det for øyet å konvertere til elektro....hvorfor ikke selge den, og investere i ett litt større helikopter...som f.eks den nye logoen som er "på vei" eller en T-Rex 500....ja det er dyrere, men gir deg sannsynligvis mer glede også
            Anders Bruneberg
            Raufoss

            Comment


            • #7
              Takk for svar

              Jeg har en Kyosho Consept 46 VR med knekt bom,haledrev og blader uten noen form for oppgraderinger altså helt standar maskin, men som ellers er i helt tipp topp stand og ballangsert, alt av slite deler er nytt, som jeg har tømt for rc utstyret da jeg synes det ble for dyrt med Ca 1500 Kr per møte med moder Norge deler har jeg ikke funnet her til fjells i det siste men det er lett å bestille utenfra

              Hadde derfor tenk å prøve å selge den, hva kan den hvere hvert ? (er du inntresert så ta kontakt) og bytte den ut med en maskin som flyr ok med biligere deler (møter med moder Norge) og kunne tenke meg å konvertere til elektro.

              Har fått tilbud om å bytte den i et nytt E-Sky Belt-CP - Kit, standar pakken med alt + tre batterie.

              Senderen blir jeg ikke å bruke da jeg har en futaba 8UP-H

              Jeg lurer derfor på om dette vil hvere en god byttehandel eller kan jeg få mere for Consept`n ved å selge den og kjøpe ett litt større helikopter...som f.eks den nye logoen som er "på vei" eller en T-Rex 450 - 500

              Hva koster et sånn Ca et standar møte med moder Norge med logoen eller en T-Rex 450 - 500

              3D er jo noe som jeg kunne tenke meg og utforske Consept`n kommer litt kort der den er bedre til de tradisjonelle programene

              På forhånd takk for svar
              A good friend will bail you out of jail... A true friend will be sitting by your side saying, Sorry ....We fucked up!

              Comment


              • #8
                Originally posted by tailbait View Post
                Takk for svar

                Jeg har en Kyosho Consept 46 VR med knekt bom,haledrev og blader uten noen form for oppgraderinger altså helt standar maskin, men som ellers er i helt tipp topp stand og ballangsert, alt av slite deler er nytt, som jeg har tømt for rc utstyret da jeg synes det ble for dyrt med Ca 1500 Kr per møte med moder Norge deler har jeg ikke funnet her til fjells i det siste men det er lett å bestille utenfra

                Hadde derfor tenk å prøve å selge den, hva kan den hvere hvert ? (er du inntresert så ta kontakt) og bytte den ut med en maskin som flyr ok med biligere deler (møter med moder Norge) og kunne tenke meg å konvertere til elektro.

                Har fått tilbud om å bytte den i et nytt E-Sky Belt-CP - Kit, standar pakken med alt + tre batterie.

                Senderen blir jeg ikke å bruke da jeg har en futaba 8UP-H

                Jeg lurer derfor på om dette vil hvere en god byttehandel eller kan jeg få mere for Consept`n ved å selge den og kjøpe ett litt større helikopter...som f.eks den nye logoen som er "på vei" eller en T-Rex 450 - 500

                Hva koster et sånn Ca et standar møte med moder Norge med logoen eller en T-Rex 450 - 500

                3D er jo noe som jeg kunne tenke meg og utforske Consept`n kommer litt kort der den er bedre til de tradisjonelle programene

                På forhånd takk for svar
                Hvis du syntes helikopter er artig og har lyst på et kompromi mellom pris og størrelse OG du skal ha deg elektrohelikopter ville jeg hoppet opp på 1meters klassen (som nevnt lenger opp her).

                Trex 500 er på markedet og Logo 400 kommer etter hvert. Begge ligger likt i pris på innkjøp, spørsmålet vil være hvilken delepriser som kommer til å gjelde for Logoen etter hvert. Trexene er vel kjent for å ha lave delepriser.

                Du må nok regne noen tusen i innkjøp men hvis du syntes det er artig og har lyst på elektro er det bare å spare...

                Det er i hvert fall dumt å bytte bort noe du faktisk kan få igjen litt for i noe du får igjen mindre for når du selger det... Dessuten har små helikoptre lett for å koste mye i lengden og innebære mye skruing av ulike årsaker

                Spar til/kjøp noe du har skikkelig lyst på er vel budskapet.
                Espen Melby

                :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                Comment


                • #9
                  Hei "tailbait"

                  Hvis bom, haledrev og blader er knekt, er den vel ikke i tipp topp stand...det blir uansett opp til deg hva du ønsker å gjøre. Jeg personlig ville gått for noe annet enn Belt CP, og heller brukt deler av budsjettet på en skikkelig god simulator!

                  Hva er forøvrig budsjettet på denne konverteringen eller er den mer på impuls?

                  Husk, at en real krasj koster skjorta uansett....
                  Anders Bruneberg
                  Raufoss

                  Comment


                  • #10
                    Bare for info om priser.
                    Kjørte 500'en i bakken ganske hardt for litt siden. bestilte da for ca 150 dollar + porto (med upgrades)

                    Men kan virkerlig anbefale 500'en. Det er en perfekt strørlse. Mye pop, og god stabilitet.
                    Det er et helt annet helikopter en 450'en er. Selvom det er litt billigere å reparere som oftest.
                    Go Lower! Lower.... To Low!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Holger View Post
                      Hei "tailbait"

                      Hvis bom, haledrev og blader er knekt, er den vel ikke i tipp topp stand....det blir uansett opp til deg hva du ønsker å gjøre. Jeg personlig ville gått for noe annet enn Belt CP, og heller brukt deler av budsjettet på en skikkelig god simulator!

                      Hva er forøvrig budsjettet på denne konverteringen eller er den mer på impuls?

                      Husk, at en real krasj koster skjorta uansett....
                      Kunne vel ha formulert meg bedre,

                      "men som ellers er i helt tipp topp stand og ballangsert, alt av slite deler er nytt"

                      Men det jeg prøvde å si var at ved å sette på ny..... bom, haledrev og blader så er hele maskinen 100% for jeg har bytta alt annet som var slitt eller defekt i tillegg å ha balangsert alt av roterende deler hver for seg og sammen, så er resten av maskinen i helt tipp topp stand med unntak av tre deler... bom, haledrev og blader. Som jeg ikke hadde nytt.

                      Simulator har jeg hatt fra siden Dave Braown sin Simstar kom på markedet har idag RealFlight G3.5 og Aerofly pro deluxe som er flittig brukt

                      Det siste møte med moder Norge kom av at bladene klappet til bommen på grunn av litt for hard 3D flyging i forhold til hva Consept`n godtok

                      Budsjettet er 2000-3000,- utover det jeg kan få for denna, Kyosho Consept 46 VR som er 97% tipp topp stand, plusser du på 1% for hver av de tre defekte delene så har du et 100% helicopter

                      Så det jeg vell lurer på er om jeg kan få mere ved å selge Consept`n en det som en nytt E-Sky Belt-CP - standar Kit, med alt + tre batterie koster

                      På impuls?.. er ikke alt mann handler i denne jobbyn gjenomtenke impulskjøp
                      A good friend will bail you out of jail... A true friend will be sitting by your side saying, Sorry ....We fucked up!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by tailbait View Post
                        På impuls?.. er ikke alt mann handler i denne jobbyn gjenomtenke impulskjøp
                        hehe...Det var i grunn godt svart det....og jeg kunne kanskje formulert MEG bedre akkurat der!
                        Anders Bruneberg
                        Raufoss

                        Comment

                        Working...
                        X