Announcement

Collapse
No announcement yet.

T-Rex 500 drifter med halen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • T-Rex 500 drifter med halen

    Hei

    Jeg har en T-rex500CF som drifter ganske mye med halen spessielt når jeg driver med tic toc

    den begynnte og drifte med halen etter at jeg måtte bytte ut S9257 servoen som jeg brukte på halen med en cyclic servo som ble ødelagt i en litt hard auto

    Gyroen er en Spartan DS760 og servoene jeg har prøvd til nå er S9253,S9254 og S9256

    Har prøvd gain fra 30% og opp til 75%

    er det noen som vet hva som kan være galt?

  • #2
    Det er vel neppe samme problem, men min 450 driftet konstant, helt til jeg korta ned ledningene til 401-gyroen til det minimale.
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #3
      Originally posted by KTL! View Post
      Hei

      Jeg har en T-rex500CF som drifter ganske mye med halen spessielt når jeg driver med tic toc

      den begynnte og drifte med halen etter at jeg måtte bytte ut S9257 servoen som jeg brukte på halen med en cyclic servo som ble ødelagt i en litt hard auto

      Gyroen er en Spartan DS760 og servoene jeg har prøvd til nå er S9253,S9254 og S9256

      Har prøvd gain fra 30% og opp til 75%

      er det noen som vet hva som kan være galt?

      Har du prøvd litt forskjellig gyro-tape. Har sette dette tidligere at vibrasjoner tar andre gyroer. Har selv Spartan gyro'en, men har enda ikke montert den. Men etter hva jeg har forstått så at du skal ha 8 grader pitch på halebladene når du har 90 grader på servoen.
      - Erik -

      ------------------------------------------
      Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

      Futaba 18MZ

      Comment


      • #4
        Nei jeg har ikke prøvd med ny tape på gyroen..kan jo ta og finne frem biltema tapen og se om det hjelper..

        gyroen er satt opp på ny hvergang jeg har skiftet servo med ca 8 grader pich og 90' på servohornet

        Comment


        • #5
          En gang for lenge siden hadde jeg en lipoly som driftet som bare f hvis antenneledningen lå for nærme halebommen..
          Om du bruker spektrum så er nå ikke dette et tema tror jeg.
          Jeg har inntrykk av at spartangyroen er ganske lik som en csm 720 å sette opp, og alle mine 720'r drifter ved for masse vibrasjoner. Har du sjekket f.eks. halerotorakslingen om den kan være ørlite skjev??
          Mvh
          Bjørn Tore Espevik

          Team Visa...

          Comment


          • #6
            Hadde en drifting som tokk meg evigheter å finne av for en stund siden. Den gangen var det flybar stangen som bitte litte skjevt. Så det ikke med øye, meg oppdager det under rullig på flat overflate.

            PS... Hvor ble det av Tommy som letter på trykket??
            Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

            walter@retlaw.no

            Comment


            • #7
              Er det ikke bare å sette opp rudder mode i nøytral med hvilken som helst gyro i normal mode, trimme rudder slik at halen ikke drifter og deretter lande ,slå av og sett gyro i head lock og så skal halen være dønn stabil, rev i radio må jo være avslått i head lock modus .
              Dette har jeg gjort med alle mine helier ifra min første Hirobo med snurredassgyro til min siste rap 90 med fut 611 gyro.... Halen min drifter ikke .Gainen varierer jo ifra gyro til gyro og heli til heli men det er jo bare og justere seg frem til...
              Øyvind

              www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

              Comment


              • #8
                Originally posted by Heliman View Post
                En gang for lenge siden hadde jeg en lipoly som driftet som bare f hvis antenneledningen lå for nærme halebommen..
                Om du bruker spektrum så er nå ikke dette et tema tror jeg.
                Jeg har inntrykk av at spartangyroen er ganske lik som en csm 720 å sette opp, og alle mine 720'r drifter ved for masse vibrasjoner. Har du sjekket f.eks. halerotorakslingen om den kan være ørlite skjev??
                Jeg bruker en Spektrum AR7000 mottaker og har sprayet beltet med silikonspray for og hindre at det kommer statisk elektrisitet fra halen

                og jeg har ikke sjekket om den er skjev
                men jeg har ikke vert i bakken med halen så tror ikke det er den som er problemet..men jeg får sjekke det hvis det ikke blir bedre

                Originally posted by retlaw View Post
                Hadde en drifting som tokk meg evigheter å finne av for en stund siden. Den gangen var det flybar stangen som bitte litte skjevt. Så det ikke med øye, meg oppdager det under rullig på flat overflate.

                PS... Hvor ble det av Tommy som letter på trykket??
                Jeg så at den ene paddleren var litt skjev på flybaren..så det kan jo være den som har laget vibrasjoner for gyroen

                Tommy?

                nå har jeg satt på 4 lag med biltema tape og rettet opp den ene paddleren
                får håpe det blir flyvær snart så jeg får testet det..men det ser dårlig ut :\
                Last edited by KTL!; 16-03-08, 21:09.

                Comment


                • #9
                  Thrust bearings i halen!

                  Sjekk disse..har du fått et tidlerlig kit og flydd over 20 turer kan det vere disse er toast.
                  Go Lower! Lower.... To Low!

                  Comment


                  • #10
                    Har du USB kabelen til gyroen. Der kan du sette hvilken servo du bruker. Kan det være noe så idiotisk ....
                    - Erik -

                    ------------------------------------------
                    Logo 600SX + 6003D
                    Logo 400SE

                    Futaba 18MZ

                    Comment


                    • #11
                      Har du lest: HeliFreak - View Single Post - SpartanRC DS760 Gyro Review and Setup Vids
                      Denne Bert mener altså at det er lurt å bruke metallplata som følger med Spartan DS760 på 500.
                      Du har kanskje ikke "tail wag" som han snakker om, men kanskje det kan løse problemet?

                      Jeg er ikke noe råskinn til å fly, men det lille "3d" jeg har gjordt med min 500 med Spartan og 9257 har vært kanon støtt! Nesten som å fly sim

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by ehaga View Post
                        Har du USB kabelen til gyroen. Der kan du sette hvilken servo du bruker. Kan det være noe så idiotisk ....
                        Nei jeg har desverre ikke fått tak i den enda
                        men etter at jeg byttet til S9256 servoen har jeg valgt at jeg bruker servo på 760uSec\333hz(Futaba S9251 / S9256 / BLS251, LogicTech 6100G) på gyroen

                        Originally posted by krostad View Post
                        Har du lest: HeliFreak - View Single Post - SpartanRC DS760 Gyro Review and Setup Vids
                        Denne Bert mener altså at det er lurt å bruke metallplata som følger med Spartan DS760 på 500.
                        Du har kanskje ikke "tail wag" som han snakker om, men kanskje det kan løse problemet?

                        Jeg er ikke noe råskinn til å fly, men det lille "3d" jeg har gjordt med min 500 med Spartan og 9257 har vært kanon støtt! Nesten som å fly sim
                        Jeg brukte metalplaten og ett lag med skumtape og halen holdt utrolig bra når jeg hadde s9257 servoen

                        nå har jeg to lag med biltematape på vær side av metallplaten

                        holder på og lade batteriene nå så skal jeg ut og teste om det funker
                        Last edited by KTL!; 17-03-08, 15:13.

                        Comment


                        • #13
                          Da har jeg vært ute og testet og det var helt likt
                          men jeg er ganske sikker på at jeg har funnet feilen..jeg demonterte bladholdere for og sjekke demperene og spindel og da så jeg att den ene siden på thrustlageret i den ene bladholderen var montert feil vei og det ser ut som det har fått seg litt juling..hehe
                          Attached Files

                          Comment


                          • #14
                            Fikk nye lager i dag og monterte de..men det drifter fortsatt med halen :\

                            Comment


                            • #15
                              Helt sikkert idiotisk av meg å foreslå, men du har sjekket trim og subtrim?

                              Comment

                              Working...
                              X