Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rotorblader: 710mm, 690mm eller 710 stick bang?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rotorblader: 710mm, 690mm eller 710 stick bang?

    Jeg har en RAPTOR 90 SE som jeg skal kjøpe nye rotorblader til. trenger tips på hvilke blader som egner seg best for meg.jeg flyger ikke 3D flyging..men skal bruke mye tid på loop, roll og snu

    Radix 710mm Stick Bang, Radix 710mm eller Radix 690?

    hva står "stick bang" for?


    hvordan flygeegenskaper har disse bladene?
    Last edited by emenee; 21-03-08, 16:51.
    Raptor 90 SE
    Raptor 50 TITAN
    Sceadu 30

  • #2
    Har ingen erfaringer med Radix-blader, men "Stick-bang" = Hard 3D flygning.
    Bruker sjølv MAH710G2 blader på min R90SE. Har ikkje fått flydd den for mykje så eg skal ikkje kommentere desse bladene heller.
    Sikkert ikkje det mest nyttige svaret..
    Mvh:
    Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
    www.folgefonnrc.ning.com

    MA X-Cell Fury Extreme 90
    Raptor 90 3D
    Raptor 50 Titan SE
    T-Rex500GF
    T-Rex450SE V1
    JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

    Comment


    • #3
      Originally posted by emenee View Post
      Jeg har en RAPTOR 90 SE som jeg skal kjøpe nye rotorblader til. trenger tips på hvilke blader som egner seg best for meg.jeg flyger ikke 3D flyging..men skal bruke mye tid på loop, roll og snu

      Radix 710mm Stick Bang, Radix 710mm eller Radix 690?

      hva står "stick bang" for?


      hvordan flygeegenskaper har disse bladene?
      flyr med radix 600 til min trex600n og de er veldig godt!! mye punch i dem,flyr heller ikke 3d men lopper og roller og den salgs
      TREX 700N FBL beast X,reactor x,
      TREX 700N FBL beast X ,reactor x
      TREX 600N FBL 3G align.
      jr11x:--))

      http://sokndal-modellfly.com/

      Comment


      • #4
        "Stick bangers" veier mindre så cyclic bevegelsene blir raskere og mer følsomt.
        Lengden på bladene påvirker stabilitet mye. Kortere blader gir deg litt mer turtall og raskere cyclic.
        Jeg fortrekker lenger blader og om jeg ønsker raskere cyclic så endrer jeg dette fra radioen ettersom jeg og de fleste av oss har mye å hente der. Når du øker cyclic fra radioen skal du gå forsiktig fram så du ikke kiler fast hode mekanikken. Eller så skifter jeg paddler og lengden på flybar stengen for å øke/miske cyclic.
        Hørt mye bra om Radix 600 størrelsen men ikke fult like mye på 690 og 710. Har mer tro på v-blades i den størrelsen men dette er vel mer smak og behag.
        Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

        walter@retlaw.no

        Comment


        • #5
          Hei,

          Brukte Radix 710 mm på min Evo 90, men ønsket litt mer cyclic respons. Gikk derfor over til 690mm og er mer fornøyd med disse. Motoren bogger mindre med litt kortere blader.

          Men, jeg har selvfølgelig lyst å prøve V-blades sine blader. Men disse skal bogge motoren mer enn Radix, pga. profil og stivhet.

          Du gjør helt sikkert ikke noe feil ved å velge 690mm.
          - Erik -

          ------------------------------------------
          Logo 600SX + 6003D
          Logo 400SE

          Futaba 18MZ

          Comment

          Working...
          X