Unconfigured Ad

Collapse

Sliter litt med trex 600n

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kjella
    • Feb 2007
    • 1030

Sliter litt med trex 600n

Har nå hovrer 3 tanker på rik blanding med ny motor for å kjøre den inn,men etter vær fylling når jeg skal starte må pluggen ut for at jeg skal kunne drive motoren rundt,for så å sette i puggen å starte,vet at motor går rikt men har hatt dette problemet med den andre motoren jeg hadde også,selv om den var tunet skikkelig inn,hva kan dette være for et fenomen,så er det halen som drifter til høyre!!? jeg kjører nye jr770t med 8900 servoen,jeg må helt ned i 58 i gain for at ikke halen skal slå noe voldsomt,når motoren går på lågt turtall drifter den ikke så mye som den gjør når turtall øker ,har prøvd å justere den lange linken som går langs med halen men nei,noen som har noen tips,motoren er en hyper
    TREX 700N FBL beast X,reactor x,
    TREX 700N FBL beast X ,reactor x
    TREX 600N FBL 3G align.
    jr11x:--))

http://sokndal-modellfly.com/
  • LarsO
    • Dec 2007
    • 1273

Er fersk i gamet, men kan fortelle deg om min hyper som ble født for 2-3 mnd siden.
    Hadde litt problemer med "floding" jeg også i begynnelsen. Så mye at det fosset ut av potta nærmest og våt plugg, endte med at jeg måtte skru tomgangsnåla inn ca. 60 grader før den ble normal og der står den i dag også.

Comment

• roadrune
      • Jul 2007
      • 2292

Du har stengt mellom forgasser og fyllenippel da? Ellers fyller du motoren samtidig som tanken.
      Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
      JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
      ---------------------------------------------------------------------------
      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Heliman
        • Mar 2006
        • 1254

drifting er nesten alltid forårsaket av vibrasjoner, og når motoren din går rikt er det ganske sikkert det som gjør det.
        mulig du burde balansert viften om problemet ikke forsvinner ved å magre motoren litt.
        når jeg hadde 770 gyroen på min 500 så kunne jeg bare ha rundt 20-23 i gain på gear, og på gyromenyen burde det bli rundt 60-61 tror jeg...
        har du headertank på 600'n din? Om den er montert mye over forgasseren så kan det også drukne motoren når den ikke går..
        Mvh
        Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• kjella
          • Feb 2007
          • 1030

Originally posted by Heliman
          drifting er nesten alltid forårsaket av vibrasjoner, og når motoren din går rikt er det ganske sikkert det som gjør det.
          mulig du burde balansert viften om problemet ikke forsvinner ved å magre motoren litt.
          når jeg hadde 770 gyroen på min 500 så kunne jeg bare ha rundt 20-23 i gain på gear, og på gyromenyen burde det bli rundt 60-61 tror jeg...
          har du headertank på 600'n din? Om den er montert mye over forgasseren så kan det også drukne motoren når den ikke går..
          ja har headertank sitter litt over forgasser og ja jeg stenger alltid forgasser med klemme når jeg fyller for kanskje prøve å senke header tanken litt hvis det er mulig står i ca samme høyde som hovedtanken,kan jo prøver å sku litt på tomgangskruen????
          TREX 600N FBL 3G align.

Comment

• kjella
            • Feb 2007
            • 1030

Originally posted by kjella
            ja har headertank sitter litt over forgasser og ja jeg stenger alltid forgasser med klemme når jeg fyller for kanskje prøve å senke header tanken litt hvis det er mulig står i ca samme høyde som hovedtanken,kan jo prøver å sku litt på tomgangskruen????
            jeg har balanser vifta ,det gjør jeg alltid!
            TREX 600N FBL 3G align.

Comment

• kjella
              • Feb 2007
              • 1030

Originally posted by Heliman
              jeg har også tatt vekk gyroen fra halen og satt den frem,kjøpte et slikt feste til å montere den over servoene fremme, hadde ikke samme problem når den sto bak,??kanskje det er mer vibrasjon framme enn bak,da kan det vell nytte å legge 2 lag med teip eller noe under gyroen for å isolere den for vibrasjoner,noen tips? eller er trikset å sette den tilbake på halen,den står så godt beskyttet der framme
              TREX 600N FBL 3G align.

Comment

• limvingen
                • Jan 2006
                • 210

jeg har også tatt vekk gyroen fra halen og satt den frem,kjøpte et slikt feste til å montere den over servoene fremme, hadde ikke samme problem når den sto bak,??
                Hvilke servoer har du? Har tidligere lest/hørt om at enkelte servoer (spesielt Digitale Hitec?!) støyer slik at dette slår inn på gyrosensoren når denne er montert over swash servoene. Dette kan kanskje være en forklaring på at det funka bak, og ikke fremme.
                Knut Eirik Lyngmo

Bodø Modellflyklubb http://www.bodomfk.net/portal/

Comment

• kjella
                  • Feb 2007
                  • 1030

Originally posted by limvingen
                  Hvilke servoer har du? Har tidligere lest/hørt om at enkelte servoer (spesielt Digitale Hitec?!) støyer slik at dette slår inn på gyrosensoren når denne er montert over swash servoene. Dette kan kanskje være en forklaring på at det funka bak, og ikke fremme.
                  jeg kjører s9252 futaba servoer,tror du de kan virke inn på gyroen??
                  TREX 600N FBL 3G align.

Comment

• limvingen
                    • Jan 2006
                    • 210

jeg kjører s9252 futaba servoer,tror du de kan virke inn på gyroen??
                    Tror vel egentlig ikke det, men hvem vet..........? Det var vel slik at ting funka fint med bakmontering! I utgangspunktet burde det ikke være mer vibrasjoner som influerer på gyro fremme i heliet. De vibrasjonene som påvirker gyroen (oftest motor) forplanter seg i hele heliet.

Mht. flooding av motor og feit gange (som nevnt tidligere i tråden) har jeg opplevd at at det bygger seg opp langt mer trykk i fuel systemet, enn i feks raptor. Jeg flyttet min motor fra en raptor over i rexen, og måtte skru inn hovednåla i underkant av 1/2 turn (ja det er bedre kjøling i rexen, men.......). I tillegg blir det trykk i systemet ved fylling, slik at motoren floodes dersom dersom fueltilførselen åpnes - derav problemet med at du må ta ut pluggen og tømme. For min del venter jeg med å åpne fueltilførselen til jeg er klar for start. (når det er kaldt kjører jeg starteren før jeg åpner). Ellers pleier det å hjelpe å tilte heliet mot potta - da klarer som oftest starteren å dra motorn rundt.
                    Knut Eirik Lyngmo

Bodø Modellflyklubb http://www.bodomfk.net/portal/

Comment

• kjella
                      • Feb 2007
                      • 1030

Tror vel egentlig ikke det, men hvem vet..........? Det var vel slik at ting funka fint med bakmontering! I utgangspunktet burde det ikke være mer vibrasjoner som influerer på gyro fremme i heliet. De vibrasjonene som påvirker gyroen (oftest motor) forplanter seg i hele heliet.

Mht. flooding av motor og feit gange (som nevnt tidligere i tråden) har jeg opplevd at at det bygger seg opp langt mer trykk i fuel systemet, enn i feks raptor. Jeg flyttet min motor fra en raptor over i rexen, og måtte skru inn hovednåla i underkant av 1/2 turn (ja det er bedre kjøling i rexen, men.......). I tillegg blir det trykk i systemet ved fylling, slik at motoren floodes dersom dersom fueltilførselen åpnes - derav problemet med at du må ta ut pluggen og tømme. For min del venter jeg med å åpne fueltilførselen til jeg er klar for start. (når det er kaldt kjører jeg starteren før jeg åpner). Ellers pleier det å hjelpe å tilte heliet mot potta - da klarer som oftest starteren å dra motorn rundt.
                      akkorat et sånt problem jeg har nå, har lagt slangen som går fra header ned slik at den ikke treffer forgasseren med fall,og så har jeg stilt tomgangen inn litt for å se om det funker,når det gjelder gyroen har jeg satt den tilbake på halenfestet for å sjekke om det blir bedre,skal teste i morgen,for håpe funker nå
                      TREX 600N FBL 3G align.

Comment

• kjella
                        • Feb 2007
                        • 1030

har nå prøvd en flytest etter jeg satte gyroen tilbake på halefeste,den virker helt greitt nå så kanskje det var de servoene som forstyret gyroen+ jeg skrudde inn tomgangskruen noen hakk+ jeg la slangen til headeren en annen vei slik at det ble litt oppoverbakke til forgasseren,nå funker den fint den også ,men jeg må fly den litt rikt for at den ikke skal bli for varm !!!
                        TREX 600N FBL 3G align.

Comment

Working...