Unconfigured Ad

Collapse

fra 450 til 600n?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Svendmorten
    • Oct 2007
    • 27

fra 450 til 600n?

hei, har flydd endel med min trex 450se v2 nå og vurderer overgang til et trex 600n heli.
    Har selv satt sammen hele 450 selv og fått det til å fly greit i luften, spørsmålet er da om et 600nitro er mye vanskelige og sette opp i forhold til et 450 elektro heli?. har ikke så mye greie på nitro motorer men eg villig til å lære hvordan er et nitro heli i forhold til min 450? har sett endel som bruker laaang tid for hver gang de skal få start på maskinen, er dette noe som forekommer ofte?
  • kjella
    • Feb 2007
    • 1030

Originally posted by Svendmorten
    hei, har flydd endel med min trex 450se v2 nå og vurderer overgang til et trex 600n heli.
    Har selv satt sammen hele 450 selv og fått det til å fly greit i luften, spørsmålet er da om et 600nitro er mye vanskelige og sette opp i forhold til et 450 elektro heli?. har ikke så mye greie på nitro motorer men eg villig til å lære hvordan er et nitro heli i forhold til min 450? har sett endel som bruker laaang tid for hver gang de skal få start på maskinen, er dette noe som forekommer ofte?
    hallo en 600n er ikke vanskeligere å sette opp spør du meg!! alt er større hehehe,når det gjelder motor så funker de fint, av og til kan de være litt vrange,men hvis du vedlikeholder dem godt så starter de lett og går utrolig lenge ,en 600n i forhold til 450 tåler mye mer vind ja det er et godt heli,bare si fra hvis du lurer på noe anngående oppsett så svarer jeg så godt jeg kan,lykke til
    TREX 700N FBL beast X,reactor x,
    TREX 700N FBL beast X ,reactor x
    TREX 600N FBL 3G align.
    jr11x:--))

http://sokndal-modellfly.com/

Comment

• roadrune
      • Jul 2007
      • 2292

Har nylig gjort denne overgangen selv, og har nå flydd 3 tanker på 600'en.

Har egentlig ikke hatt noen problemer som ikke kunne løses med litt spørring her og der....

Jeg har null erfaring med nitro, men derimot en del erfaring fra "skikkelige" to-taktere, og tror nok det er en fordel.

Edit: 600'en er så mye mer stabil at du vil nesten ikke tro det
      Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
      JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
      ---------------------------------------------------------------------------
      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Svendmorten
        • Oct 2007
        • 27

Endring i planene

etter erfaring har jeg nå tatt en beslutning at det blir en 600cf uten nitromotor, men derimot en el motoer. Har kikket litt rundt på forskjellige nettsider, men finner likevel ikke den perfekte pakken, har bestemt meg for at jeg skal ha en futaba 9c radio, men usikker på hvilken gyro og servoer jeg skal velge!

Er det mye forskjell på gy401 og gy611, og dette med børsteløs servo på halen, er det noe vits i det? hvilke servoer , gyroer ville dere anbefalt?

hva er den billigste nettsider der de selger trex 600cf med alt tilbehøret?

mvh svend morten

Comment

• Hanzo
          • Nov 2005
          • 845

Tror det er et smart valg å gå for elektro kontra nitro, selv om det er mange meninger rundt dette. 401 gyro burde nok holde for deg noen år enda, jeg driver selv med forsiktig sportflygning, looper, roller, stallturns og litt inverted. Merker liten forskjell mellom 611 og 401 på dette stadiet i hvertfall.

Handler selv mye fra Readyheli.com, og kan varmt anbefale dem. Kjap og god service derfra.

Comment

• Tiger'n
            • Dec 2006
            • 112

Svendmorten, jeg ville vurdert en T-Rex 500 også.. den er ikke like stor som 600 men er utrolig stabil og vesentlig lettere å se i lufta enn 450. Jeg har hatt flere 450, og har både 500, 600N og 600E, dersom jeg skulle velge mellom 500 og 600E er jeg ikke i tvil om at jeg villle valgt 500'n. I hovedsak er det 2 grunner til dette valget, med 600E må du kjøpe batteri til min 2.000,- pr stk, og uten å bytte motor etc er 500 vesentlig sprekere. Med 500 kan du med andre ord få mer enn dobbelt så mye flytid for de samme tusenlappene til batteri. Jeg har for tiden 3 batteri til min 600E og det gir 3 x 4,5 min flytid, ikke spesiellt mye morro for batteri som talsammen koster ca 7.000,- kr.. (ved sportsflyging kan man få rundt 6-7 min på hver tur).. Men du blir helt sikkert fornøyd uansett, og du klarer deg fint med en 401 gyro til å begynne med, det er i hovedsak ved bakoverflyving og øvelser som krever konstant piro rate som kanskje krever enda bedre gyro, eks 611..
            T-REX 500 ESP Mikado mini V-bar * T-REX 700N Mikado V-bar * T-REX 700N * T-REX 600 CF "Airwolf"
            JR DSX9

Comment

• Hanzo
              • Nov 2005
              • 845

Det er et vist sprang mellom 500 og 600, og jeg foretrekker nok enda 600E'en min, men 500 er en fantastisk maskin og jeg ville nok anbefalt den jeg også til en fersk pilot. Som Tiger'n sier så får du dobbelt så mye flytid for pengene, så avhengig av hvor mye batteri du har råd til å kjøpe, kan 500 blir en bedre løsning. Det er også en veldig alsidig maskin som passer inn i flere bruksområder. Den takler også vind veldig bra synes jeg.

Selv har jeg 4 pakker til hver av dem, som gir meg opp mot 1 times flygning. Det er mer en nok uansett situasjon, med 2 eller 3 mann på stripa tar det minst 3 timer å få brukt opp alt dette. Er jeg alene tar det fortsatt en times tid, og da har ihvertfall jeg fått kvoten. Men da har jeg vel for en 10-12 tusen i batteri med meg i kofferten.

Comment

• Svendmorten
                • Oct 2007
                • 27

Takker for svar, men det blir nok ikke noe nytt heli enda på meg. skal flytte i leilighet, og trenger derfor pengene. Men i nærmeste fremtid tror jeg det blir en 500 på meg!

Comment

• ehaga
                  • Feb 2005
                  • 1173

Hadde jeg vært deg ville jeg ha gått for nitro. Det er ikke så skummelt som folk vil ha det til. Du har ikke samme begrensningen i forhold til flytid, og jeg tror du vil se at du kommer rimeligere ut.

Jeg har 2-3 trex 450 og synes dette er en super størrelse. Men skal jeg kose meg så flyr jeg 90. En 90-kjerre regnes som ca dobbelt så dyrt som en 50-kjerre. Jeg har selvfølgelig lyst på en 500-600 str., men jeg har slått det fra meg pga pris og flytid. Dette er til tross for at jeg bruker ganske mye på denne hobbyen allerede.
                  - Erik -

------------------------------------------
                  Logo 600SX + 6003D
                  Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

Working...