Unconfigured Ad

Collapse

Servodrev

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hansi79
    • Feb 2007
    • 587

Servodrev

Hei.
    I rexen min står det Futaba S9255 på swach. Disse har jo orginalt metalldrev. Tidligere eier av helikopteret har skiftet disse ut til drevsett i plast.
    Den ene servoen gikk fyken i kollisjonenen med bakken å jeg fikk bestillt nye drev. Men fant ingen som solgte disse i plast.
    1. Noen som vet hvor jeg kan bestille disse?
    2. Kan jeg bruke metalldrev i en servo og la det andre 2 være som det er. Med plastdrev.
    Vil det virke noe inn på hastigheten på servoene?
    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me
  • Hansi79
    • Feb 2007
    • 587

Ingen????
    ikke så mye som en mening?
    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

Comment

• Seiler`n
      • Mar 2005
      • 821

I utgangspunktet skulle det gå bra. Men jeg vill tro at grunnen til at han satte inn plast var at dem ikke blir slarkete så fort. Metall har en tendens til å slites.

Nå driver ikke jeg med heli, men så lenge du ikke har ccpm?? så trenger ikke servioene å var 100% like.
      Mvh
      Stig Olsen
      Lillehammer MFK

Nan Xplorer FullCarbon X tail
      Pike Perfect X tail
      Pike Brio / Giant
      Alpina 4001
      DG 500/22 Elan under opppussing
      Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

Futaba 12Fg Fasst

Comment

• Mademan
        • Apr 2007
        • 1086

Du må nok ha lik hastighet, så skifter du drev i en må du/ bør du helst i alle 3. Skal du hovre ser jeg ikke skaden med å ha noen metall en liten stund

Btw de har her:

Tower Hobbies carries an expansive collection of RC cars, RC airplanes, RC boats, model trains, sot cars, and supplies for all hobbyists.

Kanskje dne beste butikken av disse:
        Welcome to my professional blog where I discuss radio-controlled helicopters and aircraft. I explain expert information in simple ways to help enthusiasts.

De er kjappe!
        Last edited by Mademan; 08-04-08, 22:04.
        Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• Hansi79
          • Feb 2007
          • 587

jeg har nye drevsett til dem andre servoene også.
          Linkene viser kun orginal metall drevsett.
          På bilde fra linken så er det i mine servoer, det øvre tannhjulet til høyre som er i plast pluss det som er i plast fra før.
          Altså 2 plastdrev istedenfor 1.
          hmm
          Last edited by Hansi79; 10-04-08, 21:40.

Comment

• Mademan
            • Apr 2007
            • 1086

Er alle like skal det ikke vere noe problem i det hele tatt
            Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• -GAS-
              • Jun 2007
              • 1323

9255 servoene kommer som sakt med metalldrev, og de begynner å slarke litt etter en stund. Dette er ikke mye og servoen har ingen problemer med sentrering selv med denne slakken i drevene. Jeg har ikke hatt 9255 men jeg har hatt og har flere 9351 og 9155 De har også denne greia med at de slarker litt etter en liten stund, det som er likt med alle tre er at de stopper utviklingen og bare slarker litt.

Jeg hadde kjøpt nye metalldrev til alle tre hadde jeg vært deg, da slipper du servodrev som går føyka.... for det gjør det lett med nylondrev og ccpm.
              Christen
              http://jetsofnorway.com/

Comment

Working...