Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bladholder nødvendig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bladholder nødvendig?

    Hvilken misjon har bladholderen som følger med f.eks. Blade 400 og T-Rex? Er det kun for å holde bladene på plass under transport, eller bør man ha de på når helikopteret lagres?
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

  • #2
    Greit å ha når du transporterer. I tillegg gjør det heliet lettere å bære.
    - Erik -

    ------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

    Futaba 18MZ

    Comment


    • #3
      Hei

      Det er veldig greit å ha, hvis du ikke kjøper bladholder kan jeg garantere deg at det er det første du gjør etter første dag på stripa. Gjør livet litt enklere!
      Med Vennligst Hilsen
      Sondre Aabø
      www.aircam.no

      Comment


      • #4
        Spørsmålet mitt var litt klønete formulert. Jeg har bladholder, og den er fin å bruke under transport. Det jeg derimot lurer på er om jeg bør ha den på når helikopteret står lagret på hylla mellom flyturene for å forhindre at vekten av bladene bøyer bladholderne eller andre deler i rotorhodet over tid. Det er kanskje ikke noe problem?

        Helikopteret ser tøffere ut på hylla uten bladholderen
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

        Anything worth doing is worth overdoing!

        Comment


        • #5
          Både blader og bladholdere er dimensjonert for mye større krefter enn gravitasjonen på hylla.

          ---------------
          Falcon 3D
          T-rex 450 SE
          Raptor 50 Titan
          Align 700 N
          JR 9XII
          ---------------

          Comment


          • #6
            Hei

            Er ikke noe problem å ikke ha bladene i baldholderen, men utfoldet. Som han over sier så komponentene i rotorhodet dimensjonert til vanvittige krefter. Så det er ikke noe stress å ha de utfoldet og som du sier blir det litt tøffere! hehe, og det er jo veldig viktig!
            Med Vennligst Hilsen
            Sondre Aabø
            www.aircam.no

            Comment


            • #7
              Når rotoren vipper ned pga vekten av bladene så kan noen av linkene i enkelte rotorsystemer ødelegges fordi de feilbelastes. Bladholder bør brukes ved lagring dersom rotoren er foldet.

              Comment

              Working...
              X