Announcement

Collapse
No announcement yet.

Starter til 90 sizeheli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Starter til 90 sizeheli

    Har noen en godt starter som lett drar rundt en 91 ys st motor eller generelt 90 size motorer å annbefale og hvor får en kjøpt den??
    TREX 700N FBL beast X,reactor x,
    TREX 700N FBL beast X ,reactor x
    TREX 600N FBL 3G align.
    jr11x:--))

    http://sokndal-modellfly.com/

  • #2
    http://shop.smallsize.no/product_inf...3d5f6f3592a996

    skal vel ikke ha noe problem med det
    Go Lower! Lower.... To Low!

    Comment


    • #3
      Har brukt Sullivan Dynatron i flere år nå. Den er relativt dyr - men den fungerer bra. Jeg kjører den på 2 * 7.2 Volt NiCD (2400 mah). Selve starteren tåler 24 Volt, men jeg mener man skal være forsiktig med med så høy spenning. Ikke det at starteren for noen problem, men du kan ødelegge motoren dersom du for hydraulisk låsning.

      Den eneste perioden hvor jeg hadde problemer var når en forhandler i Oslo overbeviste meg at 2*7.2Volt 3600 mah NiMH var det beste. Dette var noe dritt på vinteren, men etter at jeg gikk over til NiCD har jeg aldri hatt noe problem.

      Kan samtidig legge til at jeg bruker en startforlenger fra FunTech. Denne har en fri-kobling som gjør at man kan spinne opp starteren til max turtall før man kobler den inn. Fungerer kjempefint, selv om man nærmer seg slutten av dagen = lite futt i batteriene.
      - Erik -

      ------------------------------------------
      Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

      Futaba 18MZ

      Comment


      • #4
        Hei.
        Dynatron er helt konge! Har hatt min i maaange år, og kjører den nå på 18V LiIon pakke, og dette den beste løsningen jeg har vært borti så langt. Har tidligere kjørt den på 2x 7,2V pakker (NiCad) og dette fungerer også fint men litt mindre power.
        Fyller men en 90 motor med fuel, så er det ikke noe som drar den rundt! (bra det også, siden råden fort tar kvelden hvis man drar den over full av fuel)

        Dynatron koster vel rett under 1000.- lappen i Norge, men er betraktelig billigere i utlandet.

        Jeg har brukt Hirobo sin startpinne de siste 5 årene (prøvd mye annet rart...) og den er sålangt den pinna jeg har hatt som er nesten udødelig. -5 år og MYE brukt, men fortsatt like fin!

        RJ

        Comment


        • #5
          Jeg brukte en K&S High Power starter med 2x 7.2v batterier på 3000mah før og har hatt litt problemer med at starteren ikke greier og dra rundt min ys 91sr

          har nå byttet ut batteriene med ett Flightpower 6s 3300mah batteri som jeg hadde liggende og nå har ikke motoren noe annet valg enn og starte hehe

          jeg har bestillt ett 5S batteri på 5350mah som jeg skal bruke i stedet..for jeg tror det blir litt vel mye med 6s på starteren

          Comment


          • #6
            Originally posted by KTL! View Post
            Jeg brukte en K&S High Power starter med 2x 7.2v batterier på 3000mah før og har hatt litt problemer med at starteren ikke greier og dra rundt min ys 91sr

            har nå byttet ut batteriene med ett Flightpower 6s 3300mah batteri som jeg hadde liggende og nå har ikke motoren noe annet valg enn og starte hehe

            jeg har bestillt ett 5S batteri på 5350mah som jeg skal bruke i stedet..for jeg tror det blir litt vel mye med 6s på starteren
            jeg har samme starter som du har men den har sluttet å funke så jeg prøver den dynotronen jeg
            TREX 700N FBL beast X,reactor x,
            TREX 700N FBL beast X ,reactor x
            TREX 600N FBL 3G align.
            jr11x:--))

            http://sokndal-modellfly.com/

            Comment

            Working...
            X