Announcement

Collapse
No announcement yet.

t-rex 600ep

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • t-rex 600ep

    hei! har el utgaven av t-rex600 like mye power som en standard nitro t-rex? takker for svar.

  • #2
    Ja, nei, kanskje, tja, nja ..... osv.

    En elektromotor vil normalt ha mer bånddrag enn en nitro-motor. Du har vel ikke noe "maks-dreiemoement" som du må ta hensyn til. Men det kommer litt an på hvordan du flyr, og om du justerer motoren riktig. Selvfølgelig vil en dårlig justert nitro-motor gi dårlig effekt.

    Men jeg mener du tenker helt feil. Nitro er en annen greie, det bråker, det er grisete, og du driver "hele tiden" å justerer for å finne den optimale driften. (Ops dårlig reklame). Men jeg synes det er kult. Du flyr lengre, du lander og fyller på nytt og så er du av flyr du igjen.

    Personlig har jeg stor glede av å kombinere elektro og nitro (450 og 90-kjerre). Men jeg har den gode følelsen i sjela når jeg flyr nitro. Det skal sies i denne sammenhengen at jeg akkurat har kommet tilbake fra en skikkelig tur med min nye YS 91SR som har endeløst med power. I tillegg skal jeg ut i morgen tidlig. Jeg er med andre ord en glad mann som har flydd og skal fly mer nitro i morgen.
    - Erik -

    ------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

    Futaba 18MZ

    Comment


    • #3
      Både ja og nei.. Har en trex 600E og en raptor 50 som begge er like store.

      Raptoren har jeg kun prøvd på 15% nitro og opplever den som litt tyngere og den klarer heller ikke å holde turtallet oppe. Har bestilt meg en hatori muffe som skal hjelpe litt på med kreftene og spesielt på å holde turtallet opp.
      Hvor mye nitro % du har i fuelen er også med på å besteme kreftene, men var litt ops på at muffer og nitro % må passe sammen (som jeg fikk høre idag). Flytid på denne med hard flyving er 8-10min før hovedtanken er tomt.

      Trex 600 opplever jeg som mer sprekken og villigere. Nå skal det sies at jeg har hatt denne modellen lengere enn raptoren og kjenner den bedre. Det store minuset er at det høye turtallet spiser opp flytiden som er på 4 min maksimalt. Demper jeg headspeed lite gram gram så for jeg 6min og da følles den like tung som raptoren.
      Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

      walter@retlaw.no

      Comment


      • #4
        Jeg har en av hver, en 600N pro med os Hyper og hattori pipe samt en 600CE med XL motor.

        Jeg synes personlig de er ganske like effektmessig, men det er som retlaw og ehaga er inne på, det er litt ulike bruksområder og det bør være avgjørende dersom du vurdere fuel eller el.

        Min anbefaling dersom du har et sted der det er greit at man flyr med fuel er en 600N, dersom du velger el ville jeg valgt en 500 i stedet. Jeg begynner ettehvert å bli litt lei av å bytte moterer for hver ca 100 tur og batterier til mer enn 2000,- pr stk etter mellom 50 og 100 turer...
        T-REX 500 ESP Mikado mini V-bar * T-REX 700N Mikado V-bar * T-REX 700N * T-REX 600 CF "Airwolf"
        JR DSX9

        Comment

        Working...
        X