Announcement

Collapse
No announcement yet.

GY611 Spørsmål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • GY611 Spørsmål

    Er en rimelig fersk eier av en trex 600 med 611 gyroen. Når jeg har satt den på "CMT" i mode kan jeg velge på radioen mellom heading hold mode og normal mode(futaba 9c).
    Når jeg setter den i HH går halerotoren til den ene siden og bare står der, skal det være slik, har ikke prøvd å lette det når gyroen står i HH...

  • #2
    Originally posted by Svendmorten View Post
    Er en rimelig fersk eier av en trex 600 med 611 gyroen. Når jeg har satt den på "CMT" i mode kan jeg velge på radioen mellom heading hold mode og normal mode(futaba 9c).
    Når jeg setter den i HH går halerotoren til den ene siden og bare står der, skal det være slik, har ikke prøvd å lette det når gyroen står i HH...
    Ja, det skal være slik. Fordi: I HH-modus så forventer gyroen at helikopteret skal starte en rotasjon tilsvarende den rotasjonshastigheten (vinkelendring pr. tidsenhet) som du har satt. Når helikopteret står stille, så vil derfor gyroen kjøre servoen til endes. Om du nå roterer litt på helikopteret, så ser du at servoen kjøres gradvis inn til senter etterhvert som du nærmer deg den vinkelen gyeroen er stilt seg inn på. Dreier du forbi så vil utslaget gå andre veien. Prøv deg frem og du vil raskt forstå dette
    Tom Erik Smedal
    www.artistic3D.net
    www.photopia.no

    Comment


    • #3


      takk for raskt svar

      Comment

      Working...
      X