Unconfigured Ad

Collapse

Best of the best to Raptor 90STD/SE?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • roadrune
    • Jul 2007
    • 2292

Med ureg. 2s, mener jeg at du plugger batteriet rett i mottakeren uten noen regulering.

Det batteriet der er helt greit, men de servoene er tørste, så hvis du vil fly en del når du er igang, bør du vurdere ett større, jeg har ett Flightpower 2s2p 3000mAh.

Jeg ser at Futaba bare godtar opp til 6V på sine mottakere, så du bør kanskje regulere uansett.

Denne er hvist nok helt konge: http://www.helidirect.com/product_in...oducts_id=7200
    Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Heliman
      • Mar 2006
      • 1254

Jepp, har akkurat montert min på min csm flybarless 600n
      8717 servoene bruker over 6 amp på benken bare ved å "pumpe pitch" fort ...
      Mvh
      Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• retlaw
        • Jan 2007
        • 896

Originally posted by Heligutten
        Hei!
        Du kunne vel inte linke til disse uregulert 2s LiPo- da ikke finner dem på noen av di to linker du ga meg..

Ang batteri var det denne du tenkte da på ? :

http://www.readyheli.com/KX860015A_A.../kx860015a.htm

Kommer til å spøre om ei combo kit av dette :

1x T-Rex600N Pro kit
        4x JR DS 8717 Digital servo
        1x JR DS 8900 Gyro servo
        1x Spartan DS760 gyro
        1x YS 50ST Engine
        1x Hatori SAB-50-3D muffler
        1x Futaba TM-8 8channel 2.4GHz FASST Module to 9C radio
        2x Futaba R617FS 2.4GHZ 7CVH FASST RX
        1x Batteri ?
        1x Voltage Regulators/BECs ?
        1x Main blade ?

Hehe.. 2S uregulert er som navnet sier en vanlig 2S (2 celler) lipo batteri. Uregulert sier vi siden spennigen ikke er konstant og synker da batteri pakken blir mer og mer utladet. Velger du uregulert så trenger du kun en liten spektrum regulator (VR5203 Dual Output Regulator).

Jeg hadde ikke gått for den pakken med Align motor og muffer da mufferen har vist seg å være av lav kvalitet og går i stykker fort.
        Torquetube er jeg heller ingen stor fan av i Align maskiner da den stiper girene så fort halebladene berører litt av gresset (noe som skjer konstant) og fører til kostbart flytid og rep kostnader.

Både readyheli og helidirect er gode seriøse forhandlere som kan varmt anbefales av meg også.
        Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

walter@retlaw.no

Comment

• geirgr
          • Jan 2007
          • 417

1x Futaba TM-8 8channel 2.4GHz FASST Module to 9C radio
          2x Futaba R617FS 2.4GHZ 7CVH FASST RX
          1x Voltage Regulators/BECs ?
          Eller gå for denne http://www.readyheli.com/Spektrum_AR...spmar7100r.htm
          Den har egen regulator for gyro, samt en innebygd limiter (governor).
          Geir G
          -----------------------------
          T-Rex 600N Pro VBar
          Raptor 50 Titan
          T-Rex 450SE
          Spektrum DX7
          -----------------------------

Comment

• Heligutten
            • May 2004
            • 271

Originally posted by retlaw
            Jeg hadde ikke gått for den pakken med Align motor og muffer da mufferen har vist seg å være av lav kvalitet og går i stykker fort.
            Torquetube er jeg heller ingen stor fan av i Align maskiner da den stiper girene så fort halebladene berører litt av gresset (noe som skjer konstant) og fører til kostbart flytid og rep kostnader.

skjønner...hvilke model sku det bli evt utifra det du nevner her? altså en standar utgave?

ang dette med batteri / regulator delen til heli er jeg ikke så inni i den biten akkurat... har bare alltid brukt en helt vanlig go batteripakke 4,8V-1500mAh på R50 og tidligere Hirobo ZX/ZXX heli...

jeg bruker Futaba S9252 hvis ikke husker helt feil nå på alt hos min R50v2.. syns det har funka bra og aldri kødda noen som helst under flyningen... Men nå er jeg da ikke no 3D flyer heller..
            Last edited by Heligutten; 24-06-08, 21:05.
            Tommy

Futaba 14Mz 2,4GHz
            Futaba 10CG 2.4GHz

Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
            Raptor 50Titan SE (x3)

Div. modell flyr.. (alt for mange)

Comment

• retlaw
              • Jan 2007
              • 896

skjønner...hvilke model sku det bli evt utifra det du nevner her? altså en standar utgave?

ang dette med batteri / regulator delen til heli er jeg ikke så inni i den biten akkurat... har bare alltid brukt en helt vanlig go batteripakke 4,8V-1500mAh på R50 og tidligere Hirobo ZX/ZXX heli...

jeg bruker Futaba S9252 hvis ikke husker helt feil nå på alt hos min R50v2.. syns det har funka bra og aldri kødda noen som helst under flyningen... Men nå er jeg da ikke no 3D flyer heller..
              Jeg hadde gått for en standard kitt da PRO versjonen med torquetube har lite å si på flyegenskapene med mindre du ikke driver med heftige piro øvelser.
              Du kan for all del bruke et standard 4,8v batteri. Grunnen til å bruke Lipo og regulator er å spare vekt og ha konstant 6V strøm forsynig. Lipo batteri krever lader med lipo program og balanser, så om du ikke har lyst til å å bruke mer penger en nødvendig ser jeg ingen grunn til å anbefalle deg lipo. Har du lyst på en billig BEC som gjør jobben sin med 8717 servoene kan du titte på dem jeg har nevt tidligere i denne tråden.

Ang. blader så flyr trexen super med radix blader. Har prøvd en del carbon blader til min modell og kan ærlig talt ikke si at jeg merker dem store forskjellene mellom dem. Radix bladene er untaket når det gjelde autorotasjon da dem gir deg litt lenger tid i lufta.
              Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

walter@retlaw.no

Comment

• Heligutten
                • May 2004
                • 271

ok..

jeg bruker en Swallow lader.. ikke den modellen som Elefun har nå, men den første ugaven. Ser helt like ut.

Min Swallow spec:

Input Voltage: 11-15V DC

Battery type:
                NiCd / NiMh / Pb / Li-lon # Nicd / NiMh Charge / Discharge / Cylce (D to C / C to D)

Charge mode:
                Pb / Li-lon # Charge/Discharge

Battery Check:
                NiCd / NiMh #1-10celles - Li-lon #3.6/3.7/7.2/7.4/10.8/11.1 (V) / Pack
                Pb #2/4/6/8/10/12 (V) / pack

Charge current: All batteries #0.1A - 3A (100mmA step=

Discharge current: Alle batteries #10mA - 500mA (10mA step)

Discharge cutoff voltage:
                NiCd / NiMh #0.1V - 12V (0.1V step)
                Pb / Li-lon #Battery pack step

Trikle charge current: All batteries #Charge current / 20 (0, 50, 100, 150mA)

Da manlger jeg dette som den nye har :

"lade opp til 5 Lithium-Ion / Lithiu-Polymer celler."

Last edited by Heligutten; 25-06-08, 19:44.
                Tommy

Futaba 14Mz 2,4GHz
                Futaba 10CG 2.4GHz

Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
                Raptor 50Titan SE (x3)

Div. modell flyr.. (alt for mange)

Comment

Working...