Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skala

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skala

    Tenkte jeg bare måtte dele noen første bilder. Klarte ikke holde meg her om dagen så jeg bestilte meg skalakropp til 600n og en 450. I dag kom det en skikkelig svææær kartong til mitt lokale posthus. For moro skyld bare, Posten gjorde en god jobb for meg denne gangen også:

    10.06.08 17.12 UTLEVERT 1332 ØSTERÅS
    10.06.08 07.48 ANKOMMET POSTKONTOR 0760 OSLO (ØSTERÅS)
    06.06.08 17.49 VIDERESENDT TIL MOTTAKER 2061 GARDERMOEN
    06.06.08 15.43 TIL FORTOLLING 2061 GARDERMOEN
    06.06.08 15.43 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 2061 GARDERMOEN
    05.06.08 08.07 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

    5 dager fra Taiwan til min stue, kan leve med det Den var nok egentlig kommet til mitt lokale postkontor i går ettermiddag, men det er ikke alltid de sorterer EMS før de går for kvelden.

    Noen bilder, så langt er jeg skikkelig imponert over kvaliteten på dette, skal bli skikkelig moro å sette sammen.

    Jeg har vært sugen lenge, men redd for å kræsje med noe slikt. Fikk kloa i en JR DSX9 her om dagen så siden glitch da skal være en saga blott så tråkka jeg til.

    Å vel, ser ikke ut til at jeg klarer å laste bilder akkurat nå, de kommer....
    Last edited by Tintin; 10-06-08, 17:22.

  • #2
    Vi venter...............

    Comment


    • #3
      Vet ikke om det er lokale problemer hos meg, men bilder funker ikke for meg i dag. Jeg knipser videre og legger ut fra jobben i morgen håper jeg.

      Jeg har montert understell på 450n. Disse limes. Struts'ene settes i kroppen og limes før man setter på skids. Her er det lurt å sette i skidsene før limet tørker slik at man får justert så den står med jevnt understell på flatt underlag.

      Understellet på 600n skrus fast inni kroppen. Her sier bruksanvisningen at man skal tre i skidsene før man stapper struts'ene inn i kroppen. Dette syns jeg funket dårlig så jeg tredde i strutsene først, så skid, så skruer.

      På 450n skal det som stikker igjennom av strutsene slipes bort.
      Attached Files
      Last edited by Tintin; 11-06-08, 22:39.

      Comment


      • #4
        Hva slags helikopterskrog har du kjøpt?

        Comment


        • #5
          Det skulle jo fremgå av bildene, men det ble Align sine MD 500E til begge.

          Comment


          • #6
            Hva butikk handlet du hos?
            Agnar Bondhus
            Haugesund
            Haugaland Modellflyklubb
            www.modellfly.us

            Comment


            • #7
              Infinity Hobby fikk inn den gule MD500E'n, kun 1 eks så da klemte jeg til der

              Comment


              • #8
                Kuult Er skikkelig sugen på en air wolf eller ec 135 til min 450, men tror jeg venter til jeg er litt mer stødig med stikkene. Synes skala er skikkelig tøft, og drømmen er en stor turbin ec 135 med norsk luftambulanse dekor. Eller sea king

                Håper du får ut noen bilder etter hvert.
                Atle Østereng
                Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
                Msn: a_ostereng@hotmail.com

                T-rex 450 SE V2
                Spektrum DX7
                GY401 m/S9257
                3 x HS-65MG

                Comment


                • #9
                  Bilder kommer, garantert, men klarer det ikke her hjemmefra idag hverken med Opera som jeg pleier å bruke eller Explorer. Bredbåndet her hjemme suger skikkelig om dagen så jeg lurer litt på om det rett og slett er en smule for tregt.

                  ECn er flott, men skulle jeg tatt den så ville jeg også hatt en skalariktig hale og det er over mitt nivå så lenge.

                  Dette er i alle fall de 2 jeg holder på med:

                  og

                  Comment


                  • #10
                    Har funnet bruksanvisning på Helifreak på å snu halen så man får rotoren på rett side men har ikke bestemt meg for om jeg skal satse på det riktig enda.
                    Tror nok kanskje disse 2 blir som de er så får vi se hva det bringer av lyst til videre prosjekter.

                    Comment


                    • #11
                      Da har jeg i allefall fått lagt en del bilder i mit galleri for de som vil titte, her er "gutta"

                      Comment


                      • #12
                        dette er skala ja... beintøft. Går det ann og spørre om prisen?

                        Comment


                        • #13
                          Ja det er alltid lov å spørre

                          Til 600n kom på $ 349,90,- og til 450n $ 70,65 - total frakt var ca $ 70 og da ble det ca Kr 2600,- + litt mva da (men ikke fortollingsgebyr da det er inkludert i frakten) så helt gratis er det ikke....

                          Jeg glder meg til de kommer med 500 kropp

                          Comment


                          • #14
                            Hei.

                            Ser flott ut!
                            Frister med skalakropp til min t-rex også.
                            Hvordan påvirker vekten av kroppen flyegenskapene på t-rex'n?
                            Kroppen veier vel rundt 300gr? Det er vel eneste ankepunktet jeg har mot å kjøpe meg skalakropp, finnes det lettere alternativer?
                            Følg gjerne opp med flere bilder og byggetips om du har muligheten

                            Comment


                            • #15
                              Jeg har lagt ut en god del i galleriet så langt for jeg får dem ikke direkte hit for tiden.
                              Skal prøve å skrive litt også, spes om evt problemer og evt lure løsninger jeg finner å bruke.

                              Så vidt jeg har skjønt lar det seg gjøre å fly begge disse med standard utstyr, men jeg skal grave litt mer der for jeg vil nødig gå i bakken med dette montert. Ja den lille kroppen veier ca 300 gram, differansen blir noe mindre da man selvsagt plukker bort understell og canopy.

                              Så vidt jeg skjønner flyr de begge helt greit, men selvsagt ikke noe avansert 3D. De som har turt påstår både roll og loop går men det står ikke på liste over de stunts jeg har tenkt å utføre med disse 2.

                              Skal legge ut info om dette også etterhvert som det skrider frem.

                              Det finnes noen lettere alternativer til 450n, man kan få i klar plast som man da lakker selv.

                              Comment

                              Working...
                              X