Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Kjører i dag med 4.8v batteripakke - skal nå gå over til noe annet. Tenkte først på en Fromeco Arizona Regulator med Deans kontakter og Fromeco Relion 2600mah 7,4V batteripakke. Nå ser det sånn ut at den batteripakken ikke er å få tak i lengre(http://www.fromeco.org/). Noen som har et godt alternativ til spenningsregualtor og batteripakke?
Kjører i dag med 4.8v batteripakke - skal nå gå over til noe annet. Tenkte først på en Fromeco Arizona Regulator med Deans kontakter og Fromeco Relion 2600mah 7,4V batteripakke. Nå ser det sånn ut at den batteripakken ikke er å få tak i lengre(http://www.fromeco.org/). Noen som har et godt alternativ til spenningsregualtor og batteripakke?
MVH Monkey
Jeg kjører en billig BEC med en kondensator loddet på utgangen på min R50 med DS8717 oppsett. Funket bra så langt med hard 3D. Batteri pakken bør du bestemme etter CG. Flightpower er det batteri merke som er på toppen i kvalitets grafen hos folk flest.
Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye
Om det skal være et alternativ må jeg vel ha andre servoer (du ser jo hva jeg har) vil jeg tro. Og de du har er vel til 1000.- stykke og tåler 6v (eller var det 8v), stemmer ikke det? Min nåværende Raptor er i CG med en batteripakke på 153 g
Originally posted by retlaw
Jeg kjører en billig BEC med en kondensator loddet på utgangen på min R50 med DS8717 oppsett. Funket bra så langt med hard 3D. Batteri pakken bør du bestemme etter CG. Flightpower er det batteri merke som er på toppen i kvalitets grafen hos folk flest.
Du kan bruke et vanlig lipo sammen med Arizona regulatoren om du vil, du behøver ikke liion pakkene. Bare ta det ut ved lading, som du også skal med relion pakkene.
Jeg kjører et Enerland 2S lipo på 1800 mah med min i Raptoren, funker utmerket.
Du kan bruke et vanlig lipo sammen med Arizona regulatoren om du vil, du behøver ikke liion pakkene. Bare ta det ut ved lading, som du også skal med relion pakkene.
Jeg er inne på samme tanken selv å begynne å bruke lipo. Ca. hvor mange "sportslige" turer får du med 1800mah?
Hvor mange flighter kan jeg forvente med 9255 & 611?
Oki, men er ikke 1800 mah i minste laget? Tenkte meg noe rundt 3000? Som dere ser bruker jeg en Futaba s 9254 på Throttle - hvor mye kan den belastes egentlig?
Det er nok helt supert, men regn med at du må bytte kontakten. Arizonan har vel ikke JST i noen variant og så trenger du kanskje balanseringsplugg til ladingen.
Jeg liker Kong Power batteriene godt siden de ikke er like lette å knekke som vanlig lipo
Om det skal være et alternativ må jeg vel ha andre servoer (du ser jo hva jeg har) vil jeg tro. Og de du har er vel til 1000.- stykke og tåler 6v (eller var det 8v), stemmer ikke det? Min nåværende Raptor er i CG med en batteripakke på 153 g
Nei det må du ikke.. Den regulatoren jeg bruker har bryter hvor du kan velge 6V eller 4,8V oppsett. På 4,8v oppsett leverer den en konstant spennigs kilde på 5,2V om jeg husker riktig som ikke er noe problem for futaba servoer. Futaba anbefaler 4,8V på sine servoer men det er likevel mange som kjører dem på 6V uten at det skapt de problemer.
Dem DS8717 servoene er lagd for ikke 4,8V og 6V ifølg JR. Ikke 8V eller 8,4V som mange likevel velger fly med. Har ikke hørt noe om noe problemer med dem på 8,4V heller. Grunnen til at mange velger å kjøre dem på 8,4V som er den spenningen et 2S batteri leverer fulladet er at dem krever mye strøm. Med 4 stk slike servoer er det få BEC regulator som klarer å levere nok strøm når dem er belastet. Derfor velger mange å regulere kun spenningen til rudder/gyro og resten kjører dem direkte fra batteri som enkelt takler større strømtrekk forusatt at batteriet er ratet med nok C kapasitet.
Den Kongpower batteriet som du har valgt holder massevis da den klarer å levere 20A. Kongpower kan som kjent levere strøm helt til dem er utladet uten å ta skade eller skape fare for brann. Likevel mener jeg å ha lest at dem ikke har så mange ladesykluser før dem blir dårligere ved slikt brukt.
Jeg er inne på samme tanken selv å begynne å bruke lipo. Ca. hvor mange "sportslige" turer får du med 1800mah?
Hvor mange flighter kan jeg forvente med 9255 & 611?
Originally posted by Monkey
Oki, men er ikke 1800 mah i minste laget? Tenkte meg noe rundt 3000? Som dere ser bruker jeg en Futaba s 9254 på Throttle - hvor mye kan den belastes egentlig?
Monkey
Jeg bruker 1300mAh pakker på min trex 600 med 3 stk. HS6975 med S9256 og 611, og på min raptor 50 med 4 stk. DS8717 med 601 og S9253? Kjører begge helikoptrene på 6V.
Med trex 600 får jeg ca 30 min med flytid og putter tilbake ca. 800-900mAh ved lading.
Med raptoren fly jeg 3 tanker på 8min, nonen ganger 4. Har desverre ikke fulgt så nøye med hvor mye jeg har ladet dem opp igjen men innfor 20% av kapasiteten.
Disse tallene gjelder for 2 stk. 50 size helikoptre med hard flyving. Med 90 size helikopter er det naturlig at dem bruker mer strøm da dem blir hardere belastet pga en 90 size vekt og krefter..
hehe, jeg synes dere bruker lite batterier i heliene deres jeg...
Selv har jeg 2x2200mah paralellkoblet i viben min, og i raptoren har jeg 2x2000mah.
Har gådd tom for strøm 2 ganger på raptoren, og det skal ikke skje igjen
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment