Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vibe 50 drar til venstre

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vibe 50 drar til venstre

    Viben har en tendens til å dra til venstre ved forward flight,men i hover er den veldig fin,jeg blir ikke helt fortrolig slik det er nå,hva gjør jeg for å eliminere dette??jeg kjører med 9255 servoer,når jeg flyr bakover kan den legge seg litt til høyre igjen må liksom rette den opp hele tiden
    TREX 700N FBL beast X,reactor x,
    TREX 700N FBL beast X ,reactor x
    TREX 600N FBL 3G align.
    jr11x:--))

    http://sokndal-modellfly.com/

  • #2
    Ccpm interaction, kanskje?
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #3
      Originally posted by roadrune View Post
      Ccpm interaction, kanskje?
      ja forklar nærmere?? hadde vært fint
      TREX 700N FBL beast X,reactor x,
      TREX 700N FBL beast X ,reactor x
      TREX 600N FBL 3G align.
      jr11x:--))

      http://sokndal-modellfly.com/

      Comment


      • #4
        Det letteste er nok å se på byggevideoen til Finless Bob, om t-rex 450 der blir det forklart veldig greit.

        I korte trekk, betyr det at swashen gjør en liten bevegelse en annen vei enn du gir input, pga. feil endepunkter på servoene( like endepunkter trenger ikke å være rett).
        Hilsen Rune Marcussen

        MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
        JR DSX9

        Fitjar Modellflyklubb
        ---------------------------------------------------------------------------
        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

        Comment


        • #5
          Originally posted by roadrune View Post
          Det letteste er nok å se på byggevideoen til Finless Bob, om t-rex 450 der blir det forklart veldig greit.

          I korte trekk, betyr det at swashen gjør en liten bevegelse en annen vei enn du gir input, pga. feil endepunkter på servoene( like endepunkter trenger ikke å være rett).
          Trenger ikke være endepunkt på servoen, men forskjellig hastighet (det er derfor det er noen servoer som egner seg bedre i et CCPM oppsett). Dette er den STORE ulempen med CCPM. Du kan korrigere dette på forskjellig måte. Noen bruker mixing i radioen for å få vekk interaksjonen mellom servoene.

          Litt avhengig av hvilken radio du har som avgjøre hva du kan gjøre med dette problemet.
          - Erik -

          ------------------------------------------
          Logo 600SX + 6003D
          Logo 400SE

          Futaba 18MZ

          Comment


          • #6
            Originally posted by ehaga View Post
            Trenger ikke være endepunkt på servoen, men forskjellig hastighet (det er derfor det er noen servoer som egner seg bedre i et CCPM oppsett). Dette er den STORE ulempen med CCPM. Du kan korrigere dette på forskjellig måte. Noen bruker mixing i radioen for å få vekk interaksjonen mellom servoene.

            Litt avhengig av hvilken radio du har som avgjøre hva du kan gjøre med dette problemet.

            Hvis jeg ikke husker feil, så har vel han 8717, da er det neppe servoene, med mindre en er defekt.
            Hilsen Rune Marcussen

            MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
            T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
            JR DSX9

            Fitjar Modellflyklubb
            ---------------------------------------------------------------------------
            Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

            Comment


            • #7
              Originally posted by roadrune View Post
              Hvis jeg ikke husker feil, så har vel han 8717, da er det neppe servoene, med mindre en er defekt.
              nei jeg har 9255 servoer nå men har bestilt 8717 som jeg skal ha i 700,jeg har en 9x2 sender,noen som kan si meg hvordan jeg lager en mixing som fjerner dette problemet,jeg er ikke god når det gjelder mixing i radioen
              TREX 700N FBL beast X,reactor x,
              TREX 700N FBL beast X ,reactor x
              TREX 600N FBL 3G align.
              jr11x:--))

              http://sokndal-modellfly.com/

              Comment


              • #8
                Det er ikke snakk om miksing, men endring av endepunktene på servoene.

                Se denne videoen, jeg klarer ikke å forklare det bedre: http://video.helifreak.com/?subpath=...CPM_Part_2.wmv
                Hilsen Rune Marcussen

                MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                JR DSX9

                Fitjar Modellflyklubb
                ---------------------------------------------------------------------------
                Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                Comment

                Working...
                X