Unconfigured Ad

Collapse

RevMax Limiter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

RevMax Limiter

Har et spørsmål om denne. Da jeg byttet mottaker til 2.4 GHz sluttet denne å funke og jeg fikk teste auto før første gang da jeg slo den på i lufta og motoren stoppet.

Skulle kalibrere den om og fikk igang blinkingen som sier den er i kalibreringsmodus, men kom på at jeg hadde glemt å sette tilbake travel adj så jeg gikk ut av kalibreringsmodus og resatte travel adj for thr og aux kanalen.
    Nå kommer jeg p..kkern ikke inn på programmeringen igjen og jeg har forsøkt "alt". Har også forsøkt kalibrere etter manuell metode, men selv ikke da vil den inn i kalibreringsmodus. Er det noen som har tips om noe elementært jeg har oversett??
  • jan Kenneth
    • Feb 2008
    • 163

Er det den nye spektrum heli-mottageren?
    Raptor 50
    TT Redline
    Spektrum AR7100R

T-Rex 500 CF
    Futaba 611/ BLS251

Comment

• Tintin
      • Jan 2005
      • 4631

Nei, det er en separat Model Avionics Limiter

Comment

• jan Kenneth
        • Feb 2008
        • 163

Originally posted by Tintin
        Nei, det er en separat Model Avionics Limiter
        ok, da vet jeg ikke hvordan du gjør det... har nettop satt inn den nye helimottakeren til spektrum i Raptoren min.
        Raptor 50
        TT Redline
        Spektrum AR7100R

T-Rex 500 CF
        Futaba 611/ BLS251

Comment

• Heliman
          • Mar 2006
          • 1254

Throttlekurven i normal er 0-100?
          endepunktene på gearkanalen er +-100?
          kanal 5 er ACT og ikke GOV eller INH?
          Går ut i fra at det er gear kanalen du bruker ...
          Mvh
          Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• Tintin
            • Jan 2005
            • 4631

Ja throttle går fra null til 100 og atv er på -100/+100 på både thr og aux kanalen. Limiteren står på aux3 (kanal og styres av 3 punktsbryteren som normalt er på aux2 slik at jeg får av + 2 ulike max turtall.

Bryteren funker mot den ene settingen i allefall for da hopper thr servoen.
            Alt funket inntil jeg byttet fra vanlig pcm mottaker til 2.4 GHz mottakeren og jeg fikk den i programmeringsmodus ved første forsøk, men ikke da jeg skulle teste igjen, det er det som er rart.

Comment

• roadrune
              • Jul 2007
              • 2292

Du kan jo prøve å rebinde mottakeren, bare for å ha prøvd....
              Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
              JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
              ---------------------------------------------------------------------------
              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Tintin
                • Jan 2005
                • 4631

Ja jeg kan prøve, det kan evt være at jeg har fått en failsafe setting som slår inn i oppstartfasen og at den dermed ikke "ser" at jeg flikker bryteren. Det rare er at jeg har forsøkt gå inn manuelt via potmeteret og det funker heller ikke.

Jeg syns å huske at jeg hadde litt problemer med å få den til å gå inn/ut av programmeringsmodus første gangen jeg satte den opp også.

Comment

• roadrune
                  • Jul 2007
                  • 2292

Og både throttlestikka OG trimmen er helt nede når du prøver?
                  Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                  T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                  JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
                  ---------------------------------------------------------------------------
                  Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Tintin
                    • Jan 2005
                    • 4631

Jada, det er de. Det har forøvrig ingenting å si for om man kommer inn i kalibr modus eller ikke, men de må selvsagt stå der for rett kalibrering.

Har testet å rebinde det ble ingen forskjell, men jeg har i allefall klart å finne ut at det er bryteren på kanalen som er problemet. Signalet er for så vidt greit, men det er et eller annet med bryteren den ikke liker. Det er flap bryteren jeg bruker og den var satt opp slik at jeg hadde et turtall i posisjon 0, limiter av i posisjon 1 og og annen verdi i posisjon 2.
                    Om jeg flytter fjernstyringskabelen til gear kanalen får jeg den i kalibr modus. Likeså om jeg tar ut fjernstyringskabelen og bruker pot meteret.
                    Utslaget på flap kanalen er det samme mellom pos 0 og 2 som gear kanalen har mellom sin pos 0 og 1 som altså gir overgang til kalibr modus slik jeg ønsker.

PCM mottakeren hadde jo kontakt så snart strømmen var på, jeg lurer på om dette har med forsinkelsen 2.4 GHzmottakeren har slik at jeg driver og vipper bryter før det er kontakt. Har forsøkt å gjøre dette så snart jeg ser det har rykket i thr servoen, men får det ikke til med flab kanalen som sagt. Får teste litt til, vet nå i allefall at det ikke er noe galt med limiteren, men at det er signalet fra flap kanalen den ikke er fornøyd med.

Comment

• Heliman
                      • Mar 2006
                      • 1254

Du kan jo prøve å sette den på aux 2 og mikse som jeg gjør på tjpro'n :http://www.modelavionics.com/JR%20PCM%2010x.asp
                      Mvh
                      Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• Whz
                        • Nov 2005
                        • 190

Har på etpar mottakere merket at strømmen slås på en tid før radiokontakt oppnås. Da blir man for treg med å flikke bryteren de 2-3 gangene med 0%/100% som kreves for å få RevMax'n i kalibreringsmodus. Løses ved å først skru på mottakeren, deretter ta ut og sett inn kabel mellom mottaker og RevMax.
                        Hvis det ikke er det som er feil, har jeg alltid tabbet meg ut med å faktisk ikke ha 0%/100% på bryteren...
                        -//\_____________
                        // Steinar Forshaug
                        / 2 x T-Rex 700 . T-Tex 500ESP . Futaba 12FG
                        www.mikronor.no
                        Phoenix RC Club . AKMHK . OHK

Comment

• Tintin
                          • Jan 2005
                          • 4631

Problemet er at det kommer strøm både på thr kabelen og aux kabelen så jeg må i så fall vel ta ut og sette inn begge samtidig, ser ikke helt hvordan det skal la seg gjøre. Har +-100 på bryteren

Om jeg kobler til gear kanalen kan jeg gjøre det helt etter denne:

Jeg flikker bryteren rett etter at lysene slokker og den går i kalibr mod med en gang. Det er et eller anet med verdiene på den flap kanalen den ikke liker, for teste å stille den om og se hva som skjer.
                          Last edited by Tintin; 29-06-08, 20:23.

Comment

• Whz
                            • Nov 2005
                            • 190

Hm. Har du noen mix på aux-kanalen du bruker, evt. kan prøve med andre endpoint-verdier? Iom. at du får til å kjøre kalibrering på en annen kanal, høres det ut som om den oppnår radiokontakt tilstrekkelig tidlig til at du får sendt signalene.
                            -//\_____________
                            // Steinar Forshaug
                            / 2 x T-Rex 700 . T-Tex 500ESP . Futaba 12FG
                            www.mikronor.no
                            Phoenix RC Club . AKMHK . OHK

Comment

• Tintin
                              • Jan 2005
                              • 4631

Ingen mixer og kobler jeg til en servo ser alt normalt ut.
                              Koblet tilbake til pcm mottakeren samme kanal og da går den i calib mode ved første forsøk. Kopierte deretter på nytt radiooppsettet til DSX9n og forsøkte igjen uten hell.
                              Det er et eller annet med mottakeren som gjør at signalene ikke er identiske ved tilkobling og som gjør at dette ikke funker. Har koblet den på kanal 5 så lenge.

Har kontaktet MA som ikke hadde hørt om dette, har sendt forespørsel til JR.

Comment

Working...