Unconfigured Ad

Collapse

Vibe 50 bugger

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kjella
    • Feb 2007
    • 1030

    #1

    Vibe 50 bugger

    når jeg brar viben opp i en loop og har full gass mot toppen høres det ut som jeg kveler motoren!!jeg har +11 0 -11 i st1,motoren har jeg stilt godt inn tror jeg, jeg har brukt fingerregelen!!!,jeg kjører med multigov,skal jeg senke pitchen eller??
    TREX 700N FBL beast X,reactor x,
    TREX 700N FBL beast X ,reactor x
    TREX 600N FBL 3G align.
    jr11x:--))

    http://sokndal-modellfly.com/
  • roadrune
    • Jul 2007
    • 2292

    #2
    Du har ikke ett problem med klunken da?
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment

    • kjella
      • Feb 2007
      • 1030

      #3
      Originally posted by roadrune
      Du har ikke ett problem med klunken da?
      hva tenker du på ? at den kan suge seg fast til tanken eller?
      TREX 700N FBL beast X,reactor x,
      TREX 700N FBL beast X ,reactor x
      TREX 600N FBL 3G align.
      jr11x:--))

      http://sokndal-modellfly.com/

      Comment

      • Mademan
        • Apr 2007
        • 1086

        #4
        ja, eller at den kanskje er litt kort? sliter med å få konstant fuel. har du header tank?
        Go Lower! Lower.... To Low!

        Comment

        • kjella
          • Feb 2007
          • 1030

          #5
          Originally posted by Mademan
          ja, eller at den kanskje er litt kort? sliter med å få konstant fuel. har du header tank?
          ja jeg har header tank,jeg merker også dette når jeg pumper opp og ned ,når jeg trar pitchen opp så kan jeg liksom høre at den liksom surkler litt hvis du forstår hva jeg mener.
          TREX 700N FBL beast X,reactor x,
          TREX 700N FBL beast X ,reactor x
          TREX 600N FBL 3G align.
          jr11x:--))

          http://sokndal-modellfly.com/

          Comment

          • roadrune
            • Jul 2007
            • 2292

            #6
            Da bør du nok sjekke at den får nok fuel....du klarer sikkert å se om headeren alltid er full, også kan du sjekke at den ikke suger seg fast, sålenge headeren er full, kan ikke klunkslangen være for kort.
            Hilsen Rune Marcussen

            MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
            T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
            JR DSX9

            Fitjar Modellflyklubb
            ---------------------------------------------------------------------------
            Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

            Comment

            • retlaw
              • Jan 2007
              • 896

              #7
              OMI fuel magnet istedenfor en klunk gjør underverker på dette problemet. Dem som ikke har anskaffet seg dette bør revurdere valget sitt..
              Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

              walter@retlaw.no

              Comment

              • LarsO
                • Dec 2007
                • 1273

                #8
                Originally posted by retlaw
                OMI fuel magnet
                Fortell, hva er det?

                Comment

                • retlaw
                  • Jan 2007
                  • 896

                  #9
                  Originally posted by Lars Odland
                  Fortell, hva er det?
                  Det er svamp istedenfor er klunk som suger til seg fuel. Når motoren først stopper med denne så er tanken tom for alle dråper. Elefun selger MA sin fuel magnet.



                  Finnes mange tråder om fuel manget på drivere forum. Linker til et fra helifreaks som er viktig å få med seg ved bruk av fuel magnet
                  I see someone post every couple of weeks or so about the OMI Fuel Magnet. They are using muffler pressure to pressurize the fuel tank. And after a few
                  Last edited by retlaw; 08-07-08, 22:28.
                  Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

                  walter@retlaw.no

                  Comment

                  • kjella
                    • Feb 2007
                    • 1030

                    #10
                    har nå hatt ute motoren av viben og skrudd den fra hverandre for å se om det var noe tull med forgasseren,det eneste jeg fant når jeg skrudde ut hovednålen var noe rødt bitte lite som lå på spissen av nålen ,ikke vet jeg hvordan det har havnet der ??det kan jo ha vært det som har gjort at med full gass frem i forward fligth at motoren høres ut som den skal stoppe/sliter med å holde turtallet oppe,har til gode å prøve den ,det skal jeg i morgen
                    TREX 700N FBL beast X,reactor x,
                    TREX 700N FBL beast X ,reactor x
                    TREX 600N FBL 3G align.
                    jr11x:--))

                    http://sokndal-modellfly.com/

                    Comment

                    Working...