Unconfigured Ad

Collapse

trex 600n slår med halen igjen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kjella
    • Feb 2007
    • 1030

trex 600n slår med halen igjen

nå har halen startet igjen,jeg har byttet alle lager som hovedakslingen går igjennom+clutch lager+ har satt på den nye swasch platen i svart + jeg har satt i røde dempere i hode skulle ut å prøve i dag men den rister og slår med halen????jeg hadde et lite uhell også i dag da jeg hadde startet heliet og satt det klar til take off greide jeg å vippe over idel up bryteren i ca 1 sek før jeg fikk slått den av,det resulterte i at heliet tok en runde rund for så å lage et hakk i hovedblade,kan dette være nok til at hovedsklingen kan bli skjev som igjen forplanter seg til halen??når jeg hovrer med heliet står halen mye bedre enn når jeg vipper over i st1
    TREX 700N FBL beast X,reactor x,
    TREX 700N FBL beast X ,reactor x
    TREX 600N FBL 3G align.
    jr11x:--))

http://sokndal-modellfly.com/
  • retlaw
    • Jan 2007
    • 896

Det kan være nok, men jeg har aldri opplevd å skade mainshaft på min t600 uten å ha tatt bladene eller spindelen først. Har du sjekket spindelen? Uansett så er vibrasjoner typiske tegn på skadet spindel og mainshaft og ikke at halen slår.
    Forklar hvordan halen oppfører seg litt mer nøyaktig..
    Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

walter@retlaw.no

Comment

• kjella
      • Feb 2007
      • 1030

Originally posted by retlaw
      Det kan være nok, men jeg har aldri opplevd å skade mainshaft på min t600 uten å ha tatt bladene eller spindelen først. Har du sjekket spindelen? Uansett så er vibrasjoner typiske tegn på skadet spindel og mainshaft og ikke at halen slår.
      Forklar hvordan halen oppfører seg litt mer nøyaktig..
      den logrer liksom når jeg hovrer,halen holder ikke heller,den drar seg til høyre hopper liksom litt frem og tilbake,ikke så gale når jeg står i hover i normal mode,men når jeg svipper over i st1 så blir det kraftigere,minner meg om slik det var før jeg skiftet kulelager,liksom? ,jeg for skjekke spindel,
      TREX 600N FBL 3G align.

Comment

• roadrune
        • Jul 2007
        • 2292

Utifra hangaren din, går jeg ut ifra du har nok erfaring til å utelukke for høy gain??
        Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
        JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
        ---------------------------------------------------------------------------
        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• kjella
          • Feb 2007
          • 1030

ja stemmer det he he he,men godt tenkt,blir en lang natt med skruing
          TREX 600N FBL 3G align.

Comment

• roadrune
            • Jul 2007
            • 2292

Du kan jo prøve en annen gyro, og/eller denne gyroen i ett annet heli.
            Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
            T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
            JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
            ---------------------------------------------------------------------------
            Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Heliman
              • Mar 2006
              • 1254

Om den slår hurtig fram og tilbake så er det sannsynligvis gain, men som du beskriver det er det sikkert lagrene i bladholderen til halerotoren som er begyt å bli dårlige.
              Sånn oppførte min seg ihvertfall før jeg byttet lager. Det som gjør at den blir verre i idle er at om lagrene er blitt "hakkete" så vil de være enda mer hakkete med høyere turtall som igjen vil si større sentrifugale krefter på lagrene i bladholderen...
              Mvh
              Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• retlaw
                • Jan 2007
                • 896

Min oppførte seg lignede en gang for en stund siden. Da fant jeg ut til slutt at skruen til den ene bladholder til halebladene hadde løsnet litt, slikt den ene halebladet ble ca 2mm lenger. Men jeg støtter Roadrune da høres mer ut som det er gain. Hvilket gyro har du og kan du se hvor mye gain du har på selve gyroen? Har du gjort noe endringer fra radio menyen i det siste? Sitter gain kablen ordenltlig på plass?

Andre ting jeg kan komme på som kan være lurt å sjekke er overføringsstaget mellom haleservo og halemaknismen, guidene til overføringstaget, halebelt og at du ikke har stripet noen gir på "Tail Drive Gear Assembly" eller andre steder.
                Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

walter@retlaw.no

Comment

• Heliman
                  • Mar 2006
                  • 1254

jeg har også vært ute for at halebladene til Align deler seg midt etter leading edge, og det er vanskelig å se med blotte øyet.
                  Mvh
                  Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• kjella
                    • Feb 2007
                    • 1030

Originally posted by retlaw
                    Min oppførte seg lignede en gang for en stund siden. Da fant jeg ut til slutt at skruen til den ene bladholder til halebladene hadde løsnet litt, slikt den ene halebladet ble ca 2mm lenger. Men jeg støtter Roadrune da høres mer ut som det er gain. Hvilket gyro har du og kan du se hvor mye gain du har på selve gyroen? Har du gjort noe endringer fra radio menyen i det siste? Sitter gain kablen ordenltlig på plass?

Andre ting jeg kan komme på som kan være lurt å sjekke er overføringsstaget mellom haleservo og halemaknismen, guidene til overføringstaget, halebelt og at du ikke har stripet noen gir på "Tail Drive Gear Assembly" eller andre steder.
                    hallo ja jeg har nå skrudd av hele halen godt igjennom lagrene som finnes og det eneste jeg fant var akkorat at lagrene i bladholderen var noe slarkete,jeg strammet litt på skruen og tenkte jeg skulle prøve å fly slikt til jeg fikk nye lager,har også strammet beltet litt,jeh flyr med g770 og 8900 seroven,så det skulle ikke være noe i veien med den gyroen,jeg har gainen i radioen min på 60% det har virket helt supert før så tror ikke det er gainen,det er nok de lagrene skulle en tro
                    TREX 600N FBL 3G align.

Comment

Working...