En ting jeg ikke helt har fått plassert enda er den optimale vinkelen ved autorotasjon.
Mange produsenter oppgir gjerne til å sette throttle hold med -4 til
-6 grader og oppgir "great angel to practise autos".
Så setter vi negativ pitch i idle 1 og 2 til feks. alt fra -6 til -10 og kanskje opptil -13.
Når motoren kutter og du må foreta en auto, er det da meningen at piloten skal huske på å flippe th.bryteren for å få den optimale oppgitte negative pitchen som er så "great to practise autos" i tillegg til at i løpet av ett halvt sek. så har pulsen steget fra jevne til 180?
De få gangene jeg har fått motorkutt i lufta har jeg plenty nok med å konse om å få helikopteret mitt helskinnet ned.
Å øve med th.hold er greit, du vet at når du flipper bryteren har du ikke motorkraft, men da trener vi/jeg med -6 i negativ og har -9/-10 i idle.
Kan noen forklare meg det jeg ikke ser her?
Mange produsenter oppgir gjerne til å sette throttle hold med -4 til
-6 grader og oppgir "great angel to practise autos".
Så setter vi negativ pitch i idle 1 og 2 til feks. alt fra -6 til -10 og kanskje opptil -13.
Når motoren kutter og du må foreta en auto, er det da meningen at piloten skal huske på å flippe th.bryteren for å få den optimale oppgitte negative pitchen som er så "great to practise autos" i tillegg til at i løpet av ett halvt sek. så har pulsen steget fra jevne til 180?
De få gangene jeg har fått motorkutt i lufta har jeg plenty nok med å konse om å få helikopteret mitt helskinnet ned.
Å øve med th.hold er greit, du vet at når du flipper bryteren har du ikke motorkraft, men da trener vi/jeg med -6 i negativ og har -9/-10 i idle.
Kan noen forklare meg det jeg ikke ser her?
Comment