Idag hadde jeg en litt skremmende opplevelse. Var ute og fløy Bladen, og så begynte jeg å høre en rar hvinende lyd. Jeg tenkte det bare var vinden som tok litt ekstra i rotorbladene, men etterhvert gikk det over i en "et eller annet i rotorhodet er i ferd med å løsne"-lyd. *VVZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzz *...
Jeg fikk småpanikk og fløy mot landingsplassen. Før jeg rakk så langt ble lyden verre og verre, og tilslutt gikk det over i en *badsjinnnnng* "nå var det noe som løsna og skytes ut fra helikopteret i 500 km/t"-lyd. Jeg dukka av ren refleks så helikopteret holdt på å gå i bakken, men klarte å lande det relativt pent og forsiktig.
Jeg gikk for å sjekke hva som hadde løsna, og det var en smule mere ufarlig enn fryktet: klistremerket på den roterende motoren hadde løsnet
En bit av det satt igjen på en servoarm
Jeg antar at den hvinende lyden kom fra den løse flappen som slo mot et eller annet.
En erfaring rikere, 350 i puls, men det ble da en lykkelig slutt!
Jeg fikk småpanikk og fløy mot landingsplassen. Før jeg rakk så langt ble lyden verre og verre, og tilslutt gikk det over i en *badsjinnnnng* "nå var det noe som løsna og skytes ut fra helikopteret i 500 km/t"-lyd. Jeg dukka av ren refleks så helikopteret holdt på å gå i bakken, men klarte å lande det relativt pent og forsiktig.
Jeg gikk for å sjekke hva som hadde løsna, og det var en smule mere ufarlig enn fryktet: klistremerket på den roterende motoren hadde løsnet

En erfaring rikere, 350 i puls, men det ble da en lykkelig slutt!
Comment